Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Nye veje for journalistik
SPAR
kr 50
Nye veje for journalistik – når sprog skaber virkeligheder er skrevet af syv forfattere, der alle er engagerede i at bidrage med overvejelser og ideer til en videreudvikling af journalistik. Bogens pointer illustreres på basis af aktuelle nyhedshistorier – især mediedækningen af politiets rydning af Brorsons Kirke i efteråret 2009, en ung mands indtrængen i Muhammed-tegneren Kurt Westergaards hjem i januar 2010, statsminister Lars Løkke Rasmussens ferie på Tenerife i februar 2010 og Helle Thorning-Schmidt og Stephen Kinnocks skatteforhold i juni 2010. Bogen udfordrer journalistikkens ideelle krav om objektivitet og sandhed og rejser væsentlige spørgsmål om journalistikkens fremtidige rolle, metoder, ansvar, etik m.m. Herudover vises det i konkrete detaljer, hvordan journalister gennem sprogbrug fremhæver forskelle og konflikter, skaber polarisering mellem personer og grupper, mistænkeliggør personer og tillægger andre skumle motiver. Denne negative sprogbrug blomstrer især i den afslørende og moraliserende journalistik, hvis antagelser udfordres. Bogen kommer også med nogle stærke bud på alternative antagelser, der kan danne afsæt for en mere løfte- og perspektivrig journalistik og kommunikation, hvor udøverne tager et større ansvar og reflekterer over nytteværdien af deres arbejde. Bogen henvender sig til: - redaktører og journalister, der gerne vil udfordre journalistikkens selvforståelse og bidrage til fagets udvikling - politikere og eksperter, der ønsker et mere ligeværdigt samspil med journalister og bedre muligheder for at få deres budskaber igennem i medierne - erhvervsfolk, ledere og konsulenter, der er opmærksomme på sprogets skabende kraft, og som skal bidrage til virksomhedens interne og eksterne kommunikation - mediebrugere, der ønsker en lødig journalistik, som giver overblik og indblik i komplicerede problemstillinger - studerende, der læser journalistik, kommunikation, samfundsfag, ledelse, filosofi, retorik, etik mv. og interesserer sig for mediernes rolle i samfundet. Tøger Seidenfaden, chefredaktør på Politiken og Christian Kock, professor i retorik på Københavns Universitet har begge skrevet forord.
Kampagne pris Velkomst pris 198 kr
Medlemspris 203 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Download straks efter køb
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Normalpris 248 kr
Download straks efter køb
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Spar 50 kr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på
Nye veje for journalistik – når sprog skaber virkeligheder er skrevet af syv forfattere, der alle er engagerede i at bidrage med overvejelser og ideer til en videreudvikling af journalistik. Bogens pointer illustreres på basis af aktuelle nyhedshistorier – især mediedækningen af politiets rydning af Brorsons Kirke i efteråret 2009, en ung mands indtrængen i Muhammed-tegneren Kurt Westergaards hjem i januar 2010, statsminister Lars Løkke Rasmussens ferie på Tenerife i februar 2010 og Helle Thorning-Schmidt og Stephen Kinnocks skatteforhold i juni 2010. Bogen udfordrer journalistikkens ideelle krav om objektivitet og sandhed og rejser væsentlige spørgsmål om journalistikkens fremtidige rolle, metoder, ansvar, etik m.m. Herudover vises det i konkrete detaljer, hvordan journalister gennem sprogbrug fremhæver forskelle og konflikter, skaber polarisering mellem personer og grupper, mistænkeliggør personer og tillægger andre skumle motiver. Denne negative sprogbrug blomstrer især i den afslørende og moraliserende journalistik, hvis antagelser udfordres. Bogen kommer også med nogle stærke bud på alternative antagelser, der kan danne afsæt for en mere løfte- og perspektivrig journalistik og kommunikation, hvor udøverne tager et større ansvar og reflekterer over nytteværdien af deres arbejde. Bogen henvender sig til: - redaktører og journalister, der gerne vil udfordre journalistikkens selvforståelse og bidrage til fagets udvikling - politikere og eksperter, der ønsker et mere ligeværdigt samspil med journalister og bedre muligheder for at få deres budskaber igennem i medierne - erhvervsfolk, ledere og konsulenter, der er opmærksomme på sprogets skabende kraft, og som skal bidrage til virksomhedens interne og eksterne kommunikation - mediebrugere, der ønsker en lødig journalistik, som giver overblik og indblik i komplicerede problemstillinger - studerende, der læser journalistik, kommunikation, samfundsfag, ledelse, filosofi, retorik, etik mv. og interesserer sig for mediernes rolle i samfundet. Tøger Seidenfaden, chefredaktør på Politiken og Christian Kock, professor i retorik på Københavns Universitet har begge skrevet forord.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 304
ISBN-13: 9788777067488
Format: ePub
ISBN-10: 8777067487
Udg. Dato: 19 sep 2011
Oplagsdato: 19 sep 2011
MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 182

kr 250
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 188

kr 269
Normalpris
kr 196
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 27

kr 227
Normalpris
kr 47
Medlemspris
SPAR
kr 200
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 269
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 62
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 300
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 101
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 223

kr 299
Normalpris
kr 231
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 119

kr 120
Normalpris
kr 119
Medlemspris
SPAR
kr 1
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 165

kr 197
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 32
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 191

kr 300
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 216

kr 279
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 63