Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Oplevelsesstedet
SPAR
kr 60
Oplevelsesstedet - tekstanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns handler om design af fysiske oplevelsessteder. Det er en problemstilling, som bliver mere og mere påtrængende i takt med, at brugere af det offentlige rum – det være sig borgere, turister eller forbrugere – forventer, at private og offentlige instanser leverer andet og mere end funktionalitet og brugbarhed, når de optræder fysisk i bybilledet. Den kendsgerning, at handel i stigende grad flyttes fra det fysiske til det virtuelle rum, burde desuden gøre oplevelsesdesign til et strategisk ærinde for detailvirksomheder, hvis den fysiske butik fremover skal kunne klare sig i konkurrencen med nettet. Nogle servicevirksomheder behøver ikke frygte denne konkurrence, da de har et produkt, som skal forbruges på stedet, fx hoteller og restauranter. For disse erhverv gælder det imidlertid, at de må skille sig ud på andet end pris, hvis beliggenheden ikke af sig selv gør opholdet på stedet unikt. Servicedesign er en af måderne at gøre en forskel på. Dette design kan imidlertid kopieres – og måske overgås – af konkurrenten. Oplevelsesdesign er derfor et oplagt alternativ.
Oplevelsesdesign er også et godt tilbud til kulturinstitutioner som biblioteker og museer, der skal leve op til krav om øgede besøgs- og/eller udlånstal. Disse institutioner skal endvidere forholde sig til deres ”kunders” forventninger om, at samlingerne præsenteres på en tidssvarende, mere sansenær og mere brugerinvolverende måde. Det er meget vel tænkeligt, at andre offentlige institutioner som fx sygehuse, plejehjem og skoler snart stilles over for samme udfordringer. De skal til at tænke på sig selv som potentielle oplevelsessteder.
Hvordan undgår man, at der om føje år kun findes frisørsaloner, kaffebarer og en sporadisk bank i bymidten? Design af oplevelsessteder handler ikke kun om omsætning og overlevelse under nye konkurrencevilkår. Det handler også om at sikre et afvekslende, mangfoldigt og spændende offentligt liv, der tilbyder mulighed for både udfoldelse, adspredelse og indsigt.
Oplevelsesstedet handler ikke om, hvordan designprocessen foregår. Bogen behandler steder, der er blevet designet, så de er oplevelsesrige. Oplevelsesstedet  gennemgår eksempler på bemærkelsesværdige oplevelsessteder inden for detailhandlen, hotel- og restaurationsbranchen, folkebiblioteket og kunst – dvs. kunst, der enten er stedsspecifik eller rokker ved forholdet mellem krop og sted. Hensigten er at analysere, hvad der virker, og eventuelt hvad det så bevirker. Tanken er at udlede principper for godt oplevelsesdesign ved at studere eksempler, der har haft succes. Det skulle gerne inspirere til mere godt oplevelsesdesign. Metoden beskrives nærmere i første kapitel, der også introducerer bogens øvrige kapitler.
Oplevelsesstedet er skrevet af medlemmer fra MÆRKK, en vidensgruppe på Institut for Kommunikation (Aalborg Universitet). Alle bidragsydere på nær en tilhører sektionen Oplevelsesdesign.
Eksklusiv medlemspris 392 kr
Medlemspris 398 kr
Eksklusiv medlemspris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til eksklusiv medlemspris eller medlemspris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
2 - 4 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Normalpris 452 kr
Fragt: 59 kr
2 - 4 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Spar 60 kr
Se vores konkurrenters priser her
God 15.823 anmeldelser på
Oplevelsesstedet - tekstanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns handler om design af fysiske oplevelsessteder. Det er en problemstilling, som bliver mere og mere påtrængende i takt med, at brugere af det offentlige rum – det være sig borgere, turister eller forbrugere – forventer, at private og offentlige instanser leverer andet og mere end funktionalitet og brugbarhed, når de optræder fysisk i bybilledet. Den kendsgerning, at handel i stigende grad flyttes fra det fysiske til det virtuelle rum, burde desuden gøre oplevelsesdesign til et strategisk ærinde for detailvirksomheder, hvis den fysiske butik fremover skal kunne klare sig i konkurrencen med nettet. Nogle servicevirksomheder behøver ikke frygte denne konkurrence, da de har et produkt, som skal forbruges på stedet, fx hoteller og restauranter. For disse erhverv gælder det imidlertid, at de må skille sig ud på andet end pris, hvis beliggenheden ikke af sig selv gør opholdet på stedet unikt. Servicedesign er en af måderne at gøre en forskel på. Dette design kan imidlertid kopieres – og måske overgås – af konkurrenten. Oplevelsesdesign er derfor et oplagt alternativ.
Oplevelsesdesign er også et godt tilbud til kulturinstitutioner som biblioteker og museer, der skal leve op til krav om øgede besøgs- og/eller udlånstal. Disse institutioner skal endvidere forholde sig til deres ”kunders” forventninger om, at samlingerne præsenteres på en tidssvarende, mere sansenær og mere brugerinvolverende måde. Det er meget vel tænkeligt, at andre offentlige institutioner som fx sygehuse, plejehjem og skoler snart stilles over for samme udfordringer. De skal til at tænke på sig selv som potentielle oplevelsessteder.
Hvordan undgår man, at der om føje år kun findes frisørsaloner, kaffebarer og en sporadisk bank i bymidten? Design af oplevelsessteder handler ikke kun om omsætning og overlevelse under nye konkurrencevilkår. Det handler også om at sikre et afvekslende, mangfoldigt og spændende offentligt liv, der tilbyder mulighed for både udfoldelse, adspredelse og indsigt.
Oplevelsesstedet handler ikke om, hvordan designprocessen foregår. Bogen behandler steder, der er blevet designet, så de er oplevelsesrige. Oplevelsesstedet  gennemgår eksempler på bemærkelsesværdige oplevelsessteder inden for detailhandlen, hotel- og restaurationsbranchen, folkebiblioteket og kunst – dvs. kunst, der enten er stedsspecifik eller rokker ved forholdet mellem krop og sted. Hensigten er at analysere, hvad der virker, og eventuelt hvad det så bevirker. Tanken er at udlede principper for godt oplevelsesdesign ved at studere eksempler, der har haft succes. Det skulle gerne inspirere til mere godt oplevelsesdesign. Metoden beskrives nærmere i første kapitel, der også introducerer bogens øvrige kapitler.
Oplevelsesstedet er skrevet af medlemmer fra MÆRKK, en vidensgruppe på Institut for Kommunikation (Aalborg Universitet). Alle bidragsydere på nær en tilhører sektionen Oplevelsesdesign.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 240
ISBN-13: 9788761663269
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8761663263
Kategori: Salg og marketing
Udg. Dato: 1 okt 2014
Længde: 12mm
Bredde: 175mm
Højde: 242mm
Oplagsdato: 1 okt 2014
Forfatter(e) Sanne Dollerup, Kristina Skovgaard Pedersen, Peter Allingham, Christian Jantzen, Falk Heinrich, Nicolai Jørgensgaard Graakjær, Julie Bouchet, Rasmus Grøn, Tove Arendt Rasmussen


Kategori Salg og marketing


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 240


Udgave 1


Længde 12mm


Bredde 175mm


Højde 242mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 859

kr 1.499
Normalpris
kr 923
Medlemspris
SPAR
kr 640
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 170

kr 270
Normalpris
kr 180
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 165

kr 198
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 175

kr 299
Normalpris
kr 187
Medlemspris
SPAR
kr 124
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 216

kr 279
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 63
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 275

kr 320
Normalpris
kr 280
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 118

kr 149
Normalpris
kr 121
Medlemspris
SPAR
kr 31
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 240

kr 349
Normalpris
kr 251
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 329

kr 499
Normalpris
kr 346
Medlemspris
SPAR
kr 170
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 25

kr 227
Normalpris
kr 45
Medlemspris
SPAR
kr 202
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 852

kr 1.403
Normalpris
kr 907
Medlemspris
SPAR
kr 551
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 149

kr 249
Normalpris
kr 159
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 27

kr 227
Normalpris
kr 47
Medlemspris
SPAR
kr 200
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 199

kr 299
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70