Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Primadonnaledelse
Af: Helle Hedegaard Hein Dansk E-bog
4,00 (1 anmeldelse)
SPAR
kr 27
Primadonnaledelse
Af: Helle Hedegaard Hein Dansk E-bog
4,00 (1 anmeldelse)
Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden. De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger. Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne. Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen. Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere. Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere.  
Kampagne pris Velkomst pris 62 kr
Medlemspris 65 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Download straks efter køb
Normalpris 89 kr
Download straks efter køb
Spar 27 kr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på
Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden. De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger. Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne. Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen. Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere. Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere.  
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 250
ISBN-13: 9788702122596
Format: ePub
ISBN-10: 8702122596
Udg. Dato: 10 jun 2013
Oplagsdato: 10 jun 2013
Forfatter(e): Helle Hedegaard Hein
Forfatter(e) Helle Hedegaard Hein


Kategori Personaleledelse og HR


Sprog Dansk


Sider 250

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
E-BOG
Kampagne pris kr 37

kr 50
Normalpris
kr 38
Medlemspris
SPAR
kr 13
LYDBOG
Kampagne pris kr 100

kr 143
Normalpris
kr 104
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 289

kr 289
Normalpris
kr 289
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 100

kr 143
Normalpris
kr 104
Medlemspris
SPAR
kr 43
E-BOG
Kampagne pris kr 140

kr 199
Normalpris
kr 146
Medlemspris
SPAR
kr 59
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 124

kr 149
Normalpris
kr 127
Medlemspris
SPAR
kr 25
E-BOG
Kampagne pris kr 123

kr 169
Normalpris
kr 128
Medlemspris
SPAR
kr 46
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 110

kr 129
Normalpris
kr 112
Medlemspris
SPAR
kr 19
E-BOG
Kampagne pris kr 228

kr 328
Normalpris
kr 238
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (INDBUNDET)
Keto
Jane Faerber
3 anmeldelser
Kampagne pris kr 191

kr 300
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 274

kr 299
Normalpris
kr 277
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 182

kr 250
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 68
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 191

kr 300
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 72

kr 75
Normalpris
kr 72
Medlemspris
SPAR
kr 3
E-BOG
Kampagne pris kr 152

kr 179
Normalpris
kr 155
Medlemspris
SPAR
kr 27
LYDBOG
Kampagne pris kr 100

kr 143
Normalpris
kr 104
Medlemspris
SPAR
kr 43
E-BOG
Kampagne pris kr 37

kr 50
Normalpris
kr 38
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 184

kr 199
Normalpris
kr 186
Medlemspris
SPAR
kr 15
E-BOG
Kampagne pris kr 231

kr 244
Normalpris
kr 232
Medlemspris
SPAR
kr 13
E-BOG
Kampagne pris kr 190

kr 272
Normalpris
kr 198
Medlemspris
SPAR
kr 82
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 237

kr 270
Normalpris
kr 240
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 334

kr 399
Normalpris
kr 341
Medlemspris
SPAR
kr 65
E-BOG
Kampagne pris kr 37

kr 50
Normalpris
kr 38
Medlemspris
SPAR
kr 13
E-BOG
Kampagne pris kr 119

kr 149
Normalpris
kr 122
Medlemspris
SPAR
kr 30
LYDBOG
Kampagne pris kr 125

kr 179
Normalpris
kr 130
Medlemspris
SPAR
kr 54
LYDBOG
Kampagne pris kr 167

kr 179
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 12
E-BOG
Kampagne pris kr 149

kr 214
Normalpris
kr 156
Medlemspris
SPAR
kr 65
E-BOG
Kampagne pris kr 183

kr 229
Normalpris
kr 188
Medlemspris
SPAR
kr 46
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 203

kr 225
Normalpris
kr 205
Medlemspris
SPAR
kr 22
Kundeanmeldelser
Laila Knudsen
29. december 2013
Helle Hein har med bogen "Primadonnaledelse" givet os et redskab til at forstå specialisterne/vidensmedarbejderne. I et samfund, hvor "primadonnaerne" i høj grad er nødvendige og skattede medarbejdere, er det virkelig godt med nogle redskaber til, hvordan man kan lede denne type. Udfordringen kan være at skabe en samlet organisation med et fælles mål, når medarbejderne er individualister, som har masser af ideer selv. Helle Hein giver her nogle gode bud på at håndtere dette.