Plusbog abonnement – for dig, der er vild med bøger

Plusbog er en fordelsklub med over 250.000 EKSTRA billige bøger. Medlemspriserne gælder kun for medlemmer. Har du ikke et medlemskab, bliver det automatisk lagt i din indkøbskurv. Medlemskabet koster kun 49 kr/30 dage i løbende abonnement - afmeld når du har lyst. Se alle fordele her.

Er du ikke medlem?
Du kan altid købe til lav normalpris, uden medlemskab.
Plusbog abonnement – for dig, der er vild med bøger

Plusbog er en fordelsklub med over 250.000 EKSTRA billige bøger. Medlemspriserne gælder kun for medlemmer. Har du ikke et medlemskab, bliver det automatisk lagt i din indkøbskurv. Medlemskabet koster kun 49 kr/30 dage i løbende abonnement - afmeld når du har lyst. Se alle fordele her.

Er du ikke medlem?
Du kan altid købe til lav normalpris, uden medlemskab.
Medlemskab
49,-
30
/ dage
Plusbog logo
 Fordelsklub
 Altid billige bøger
 90 dages returret
 4,7 stjerner på Trustpilot

Professionsdannelse på tværs

Leveringstid: 1 - 3 hverdage
Vores normalpris 385 kr
Spar 60 kr
325 kr
Fragt pr. ordre 24,95 kr

Denne pris gælder for medlemmer. Medlemskab kun 49 kr/30 dage i løbende abonnement - afmeld når du har lyst.

Over 250.000 bøger, nyheder, bestsellers. Til ekstra lave priser

Køb kun hvad du vil - ingen tvang

Køber du bogen til medlemspris, har du allerede sparet én måneds medlemsskab
385 kr
Fragt pr. ordre 39,95 kr
For dig der ikke ønsker medlemskab.
Køber du bogen til medlemspris, har du allerede sparet én måneds medlemsskab
Beskrivelse:
Folkeskolereformen fra 2014 har stillet øgede krav til det tværprofessionelle samarbejde mellem lærere og pædagoger og til skoleledelsens evne til at organisere samarbejdet og etablere en åben skole i samspil med det omgivende samfund.

Dette øgede samarbejde betyder, at det er vigtigt at diskutere læreres, pædagogers og skolelederes professionsdannelse, da viden om de enkelte professioners faglighed og identitet skaber grundlaget for et optimalt tværprofessionelt samarbejde.

I denne antologi undersøger en række forskere professionsdannelse og samarbejde i den nye folkeskole. Bogen tilbyder dermed viden om og værktøjer til folkeskolens parter, så de i højere grad kan forstå hinandens udgangspunkter og således også forbedre skolens praksis.


Indhold
Forord
Kapitel 1. Indledning: Professionsdannelse i den nye folkeskole
Hans Henrik Hjermitslev, Thomas R.S. Albrechtsen og Bo Morthorst Rasmussen

DEL 1. Historiske og teoretiske perspektiver
Kapitel 2. Fra kald til konkurrencestat – Pædagogernes og lærernes professionsdannelse i det 20. og 21. århundrede
Hans Henrik Hjermitslev
Kapitel 3. Professionsdannelse og tværprofessionel teori og forskning
Bo Morthorst Rasmussen 

DEL 2. Samarbejde mellem lærere og pædagoger
Kapitel 4. Pædagogers samarbejde med lærerne – Paradokser mellem skolepraksis og skolereformen fra 2014 
Cristina Daniela Gulløv
Kapitel 5. Dramapædagogik som et fælles mål for det tværprofessionelle samarbejde mellem lærere og pædagoger
Bolette Kvist
Kapitel 6. Både lærere og pædagoger underviser og opdrager!
Helle Bjerresgaard og Bo Morthorst Rasmussen
Kapitel 7. Lærer-pædagog-samarbejdet kan bidrage til at løfte dannelsesopgaven i skolen
Rikke Osbahr Ebsen
Kapitel 8. Et socialkonstruktionistisk blik på pædagoger og læreres forståelser af egen og hinandens faglighed
Lene Krogstrup Jakobsen
Kapitel 9. Samarbejde om børns deltagelse
Christina Holm Poulsen

DEL 3. Organisation og ledelse
Kapitel 10. Mellem skole og forvaltning – hvordan skoleledere skaber mening ud af kommunal professionsdannelse
Thomas R.S. Albrechtsen og Michael Normann Christiansen
Kapitel 11. Ingen ledelse og intet målrettet tværprofessionelt  samarbejde uden følgeskab!
Helle Bjerresgaard og Bo Morthorst Rasmussen
Kapitel 12. Den uformelle kommunikation har stor betydning for det tværprofessionelle samarbejde i skolen
Helle Bjerresgaard og Bo Morthorst Rasmussen

DEL 4. Skolen i samfundet
Kapitel 13. Den åbne og den lukkede skole
Alexander von Oettingen
Kapitel 14. 1+1=3 – Om potentialer i samarbejdet mellem folkeskolelærere og musikskolelærere
Else Marie Okkels
Kapitel 15. Tidlig literacy på tværs
Lene Illum Skov
Kapitel 16. Samarbejde på tværs – netværk og fællesskaber i børnehøjde
Betina Lykke Bergmann, Connie Kock og Elin Holm Rasmussen
Bidragydere
Sprog:
Dansk
ISBN-13:
9788757436983
Forlag:
Djøf Forlag
ISBN-10:
8757436983
Indbinding:
Hæftet
Sider:
380
Udg. Dato:
15 nov 2017
Oplagsdato:
1 mar 2018
Udgave:
1
Dimensioner:
B: 155mm H: 230mm D: 20mm

En hæftet bog er i RIGTIG GOD KVALITET. Blød ryg, godt papir, ofte med "flapper" på for- og bagside. Kan også være en førsteudgave. Den går også under betegnelsen softcover.

Indbindingen har betydning for kvalitet og holdbarhed. Indbundet og hæftet er bøger i GOD KVALITET, mens hardback og paperback er en BILLIGERE UDGAVE.

Boganmeldelser · Professionsdannelse på tværs
Bo Morthorst Rasmussen, Hans Henrik Hjermitslev, Thomas Rohde Skovdal Albrechtsen
Vær den første til
at anmelde bogen
Skriv en boganmeldelse & VIND
Hver måned udvælger vi 3 vindere:
Den der har skrevet flest anmeldelser
Den, der har skrevet den bedste
Vi trækker lod blandt alle nye anmeldelser
Hvorfor skal jeg blive medlem?
Vanvittige priser
Billig levering
PLATIN fordele