Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler
Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler
Resultater af brug af LP- modellen i danske folkeskoler

Den foreliggende rapport analyserer og opsummerer den udvikling, der har været i de danske folkeskoler, som startede arbejdet med LP-modellen i 2008. Analyserne bygger på data fra cirka 30.000 elever og deres lærere gennem målinger på to tidspunkter, efterår 2008 og efterår/vinter 2010/11.

Målet for arbejdet med LP-modellen er at etablere gode læringsmiljøer i skolen, så der er hensigtsmæssige betingelser for både skolefaglig og social læring og udvikling hos eleverne. Denne rapport formidler skolernes resultater på baggrund af de to målinger. Der er således kortlagt og analyseret mulige ændringer på en række områder, som er relateret til elevernes læringsudbytte, adfærd, relationer, oplevelse af undervisningen, sociale kompetencer, motivation, arbejdsindsats og fravær. Ligeledes er der kortlagt eventuelle ændringer på en række områder, som er relateret til specialundervisning, lærernes trivsel og samarbejde samt deres relationer
til eleverne og deres oplevelse af egen undervisning. Der fokuseres især på, hvilke sammenhænge der er mellem lærer-elev-relationen og forskellige individuelle og kontekstuelle variabler knyttet til elevernes faglige, sociale og personlige udvikling.

Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler – Evaluering af arbejdet med LP-modellen 2008-2011 er forfattet af Thomas Nordahl, Ann Margaret Aasen og Anne-Karin Sunnevåg, alle tre fra Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) ved Høgskolen i Hedmark. Det indledende summary er skrevet af Lars Qvortrup fra LSP.

Rapporten udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. Den er nummer 2-2012 i forskningsserien fra LSP - ISSN 2245-3067.

LSP baserer sig på et aktivt og ligeværdigt samarbejde mellem Aalborg Universitet og University College Nordjylland. Laboratoriets opgave er at sikre professionsorienteret forskning og forskningsbaseret professionsudvikling. LSP driver blandt andet forskningsprojekter på baggrund af LP-data fra børnehaver og skoler, og LSP formidler forskningsresultater gennem rapporter, artikler, seminarer og konferencer.
Eksklusiv medlemspris 193 kr
Eksklusiv medlemspris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til eksklusiv medlemspris eller medlemspris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
3 - 5 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Normalpris 193 kr
Fragt: 59 kr
5 - 7 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Se vores konkurrenters priser her
God 15.823 anmeldelser på
Resultater af brug af LP- modellen i danske folkeskoler

Den foreliggende rapport analyserer og opsummerer den udvikling, der har været i de danske folkeskoler, som startede arbejdet med LP-modellen i 2008. Analyserne bygger på data fra cirka 30.000 elever og deres lærere gennem målinger på to tidspunkter, efterår 2008 og efterår/vinter 2010/11.

Målet for arbejdet med LP-modellen er at etablere gode læringsmiljøer i skolen, så der er hensigtsmæssige betingelser for både skolefaglig og social læring og udvikling hos eleverne. Denne rapport formidler skolernes resultater på baggrund af de to målinger. Der er således kortlagt og analyseret mulige ændringer på en række områder, som er relateret til elevernes læringsudbytte, adfærd, relationer, oplevelse af undervisningen, sociale kompetencer, motivation, arbejdsindsats og fravær. Ligeledes er der kortlagt eventuelle ændringer på en række områder, som er relateret til specialundervisning, lærernes trivsel og samarbejde samt deres relationer
til eleverne og deres oplevelse af egen undervisning. Der fokuseres især på, hvilke sammenhænge der er mellem lærer-elev-relationen og forskellige individuelle og kontekstuelle variabler knyttet til elevernes faglige, sociale og personlige udvikling.

Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler – Evaluering af arbejdet med LP-modellen 2008-2011 er forfattet af Thomas Nordahl, Ann Margaret Aasen og Anne-Karin Sunnevåg, alle tre fra Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) ved Høgskolen i Hedmark. Det indledende summary er skrevet af Lars Qvortrup fra LSP.

Rapporten udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. Den er nummer 2-2012 i forskningsserien fra LSP - ISSN 2245-3067.

LSP baserer sig på et aktivt og ligeværdigt samarbejde mellem Aalborg Universitet og University College Nordjylland. Laboratoriets opgave er at sikre professionsorienteret forskning og forskningsbaseret professionsudvikling. LSP driver blandt andet forskningsprojekter på baggrund af LP-data fra børnehaver og skoler, og LSP formidler forskningsresultater gennem rapporter, artikler, seminarer og konferencer.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 110
ISBN-13: 9788772816814
Indbinding: Paperback
Udgave: 1
ISBN-10: 8772816813
Udg. Dato: 6 mar 2012
Længde: 0mm
Bredde: 0mm
Højde: 0mm
Serie: LSP forskningsserie
Oplagsdato: 6 mar 2012
Forfatter(e) Lars Qvortrup, Thomas Nordahl, Ann Margaret Aasen Anne-Karin Sunnevåg


Kategori Skoler for mellemtrinnet


Sprog Dansk


Indbinding Paperback


Sider 110


Udgave 1


Længde 0mm


Bredde 0mm


Højde 0mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 859

kr 1.499
Normalpris
kr 923
Medlemspris
SPAR
kr 640
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 199

kr 299
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 170

kr 270
Normalpris
kr 180
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 175

kr 299
Normalpris
kr 187
Medlemspris
SPAR
kr 124
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 165

kr 198
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 240

kr 349
Normalpris
kr 251
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 216

kr 279
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 63
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 118

kr 149
Normalpris
kr 121
Medlemspris
SPAR
kr 31
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 275

kr 320
Normalpris
kr 280
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 329

kr 499
Normalpris
kr 346
Medlemspris
SPAR
kr 170
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 25

kr 227
Normalpris
kr 45
Medlemspris
SPAR
kr 202
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 27

kr 227
Normalpris
kr 47
Medlemspris
SPAR
kr 200
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 191

kr 300
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 150

kr 199
Normalpris
kr 155
Medlemspris
SPAR
kr 49