Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Risiko og risikoadfærd i et ledelsesperspektiv
Af: James G. March Dansk E-bog
SPAR
kr 13
Risiko og risikoadfærd i et ledelsesperspektiv
Af: James G. March Dansk E-bog
Dette er kapitel 8 i Fornuft og forandring. Fornuft og forandring er en tankevækkende bog skrevet af en af organisationsteoriens helt store tænker James G. March. James G. March diskuterer i denne bog myten om rationalitet og alternativerne hertil inden for en række forskellige temaer: ledelse, beslutningstagen, informationsbehandling, risikoadfærd, læring og udvikling. Bogen består af en række artikler, udvalgt af forfatteren selv. I bogen sætter James G. March spørgsmålstegn ved meget af det, vi normalt betragter som selvindlysende rigtigt og effektivt for ledere at gøre. Der er ikke længere grund til at tro, at en rationel handlemåde er det eneste fornuftige. Andre handlemåder, der fx bygger på erfaring eller identitet, kan være både mere effektive og hensigtsmæssige. Det, ledere rent faktisk gør, er ikke per definition ringere end det, vi andre siger, de burde gøre. Beslutningsprocesser og andre organisatoriske processer, der ikke følger et rationelt mønster, kan sagtens rumme både fornuft og orden. At visse ledere og organisationsformer får succes og vinder udbredelse, betyder ikke i sig selv, at disse ledere og organisationsformer er bedre end dem, der faldt fra i processen. Denne 2. udgave af bogen indledes med et interview, hvor March fortæller om en række af de emner, der har optaget ham gennem hele forfatterskabet.
Kampagne pris Velkomst pris 28 kr
Medlemspris 29 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Download straks efter køb
Normalpris 41 kr
Download straks efter køb
Spar 13 kr
Velkommen 20%
God 15.777 anmeldelser på
Dette er kapitel 8 i Fornuft og forandring. Fornuft og forandring er en tankevækkende bog skrevet af en af organisationsteoriens helt store tænker James G. March. James G. March diskuterer i denne bog myten om rationalitet og alternativerne hertil inden for en række forskellige temaer: ledelse, beslutningstagen, informationsbehandling, risikoadfærd, læring og udvikling. Bogen består af en række artikler, udvalgt af forfatteren selv. I bogen sætter James G. March spørgsmålstegn ved meget af det, vi normalt betragter som selvindlysende rigtigt og effektivt for ledere at gøre. Der er ikke længere grund til at tro, at en rationel handlemåde er det eneste fornuftige. Andre handlemåder, der fx bygger på erfaring eller identitet, kan være både mere effektive og hensigtsmæssige. Det, ledere rent faktisk gør, er ikke per definition ringere end det, vi andre siger, de burde gøre. Beslutningsprocesser og andre organisatoriske processer, der ikke følger et rationelt mønster, kan sagtens rumme både fornuft og orden. At visse ledere og organisationsformer får succes og vinder udbredelse, betyder ikke i sig selv, at disse ledere og organisationsformer er bedre end dem, der faldt fra i processen. Denne 2. udgave af bogen indledes med et interview, hvor March fortæller om en række af de emner, der har optaget ham gennem hele forfatterskabet.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 30
ISBN-13: 9788759336656
Format: PDF
ISBN-10: 875933665X
Udg. Dato: 21 apr 2008
Oplagsdato: 21 apr 2008
Forfatter(e): James G. March
Forfatter(e) James G. March


Kategori Ledelse og beslutningstagning


Sprog Dansk


Sider 30

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (ANDET)
Kampagne pris kr 203

kr 225
Normalpris
kr 205
Medlemspris
SPAR
kr 22
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 296

kr 349
Normalpris
kr 301
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 230
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 23
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 203

kr 225
Normalpris
kr 205
Medlemspris
SPAR
kr 22
E-BOG
Kampagne pris kr 18

kr 26
Normalpris
kr 19
Medlemspris
SPAR
kr 8
E-BOG
Kampagne pris kr 21

kr 30
Normalpris
kr 22
Medlemspris
SPAR
kr 9
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 283

kr 310
Normalpris
kr 286
Medlemspris
SPAR
kr 27
E-BOG
Kampagne pris kr 28

kr 41
Normalpris
kr 29
Medlemspris
SPAR
kr 13
E-BOG
Kampagne pris kr 18

kr 26
Normalpris
kr 19
Medlemspris
SPAR
kr 8
E-BOG
Kampagne pris kr 15

kr 21
Normalpris
kr 16
Medlemspris
SPAR
kr 6
BOG (ANDET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 258

kr 298
Normalpris
kr 262
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 182

kr 250
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 119

kr 120
Normalpris
kr 119
Medlemspris
SPAR
kr 1
Vi anbefaler også
E-BOG
Kampagne pris kr 22

kr 32
Normalpris
kr 23
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 252

kr 290
Normalpris
kr 256
Medlemspris
SPAR
kr 38
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 244

kr 299
Normalpris
kr 250
Medlemspris
SPAR
kr 55
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 335

kr 335
Normalpris
kr 335
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 25

kr 35
Normalpris
kr 26
Medlemspris
SPAR
kr 10
LYDBOG
Kampagne pris kr 62

kr 89
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 27
E-BOG
Kampagne pris kr 62

kr 89
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 27
E-BOG
Kampagne pris kr 37

kr 50
Normalpris
kr 38
Medlemspris
SPAR
kr 13
E-BOG
Kampagne pris kr 32

kr 40
Normalpris
kr 33
Medlemspris
SPAR
kr 8
E-BOG
Kampagne pris kr 62

kr 99
Normalpris
kr 66
Medlemspris
SPAR
kr 37
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 375

kr 425
Normalpris
kr 380
Medlemspris
SPAR
kr 50
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 183

kr 229
Normalpris
kr 188
Medlemspris
SPAR
kr 46
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 72

kr 75
Normalpris
kr 72
Medlemspris
SPAR
kr 3
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 203

kr 225
Normalpris
kr 205
Medlemspris
SPAR
kr 22
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 183

kr 228
Normalpris
kr 188
Medlemspris
SPAR
kr 45