Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Samarbejdsdrevet innovation i den offentlige sektor
Af: Jacob Torfing (red.), Eva Sørensen Dansk Hæftet
SPAR
kr 78
Samarbejdsdrevet innovation i den offentlige sektor
Af: Jacob Torfing (red.), Eva Sørensen Dansk Hæftet
 Den offentlige sektor er mere dynamisk og innovativ end sit rygte. Alligevel er der god grund til at fokusere på, hvordan offentlig innovation kan fremmes. Denne bog viser, hvordan offentlig innovation kan fremmes gennem samarbejde mellem forskellige offentlige og private parter. Samarbejde mobiliserer forskellige former for viden, muliggør gensidig læring og skaber fælles ejerskab til innovative løsninger.

Bogen introducerer og undersøger konceptet 'samarbejdsdrevet innovation' - både teoretisk gennem en tværfaglig diskussion af samarbejdets innovationspotentiale og empirisk gennem en række casestudier. I bogen diskuteres desuden de udfordringer som forskellige sociale og politiske aktører møder, når de indgår i samarbejdsdrevne innovationsprocesser. Bogens ambition er at fremme samarbejdsdrevet innovation i den offentlige sektor som en velforankret daglig praksis og et nyt og centralt forskningsområde.

Bogen er redigeret af Eva Sørensen, professor i offentlig administration og demokrati, Roskilde Universitet og Jacob Torfing, professor i politik og institutioner, Roskilde Universitet.

Indholdsoversigt

Forord

Introduktion
Kapitel 1. Samarbejdsdrevet innovation i den offentlige sektor

DEL 1. Teoretiske vinkler på samarbejdsdrevet innovation
Kapitel 2. Økonomisk innovationsteori: Fra iværksættere til innovationssystemer
Af Bengt-Åke Lundvall
Kapitel 3. Samarbejde og innovation i fysisk planlægningsteori 
Af Lone Søderkvist Kristensen
Kapitel 4. Teorier om teknologisk innovation: Veje til samarbejdsdrevet innovation 
Af Birgit Jæger
Kapitel 5. En organisationsteoretisk rejse gennem innovationslandskabet
Af Anne Reff og Mette Brehm Johansen
Kapitel 6. Teorier om offentlig administration og styring: Fra stillestående bureaukrati til samarbejdsdrevet innovation
Af Jacob Torfing
Kapitel 7. Ledelse og styring af samarbejdende innovation: Medledelse med muligheder 
Af Jørgen Danelund og Tue Sanderhage
Kapitel 8. Læringsteori: Hvordan skabes kreative samarbejdsprocesser? 
Af Birthe Lund og Julie Borup Jensen

DEL 2. Aktørerne i samarbejdsdrevet innovation
Kapitel 10. Frivillige organisationers rolle i samarbejdsdrevne innovationsprocesser inden for den forebyggende sundhedsindsats 
Af Naja Vucina Pedersen
Kapitel 11. Fagprofessionelles rolle i samarbejdsdrevet innovation 
Af Karina Sehested og Lykke Leonardsen
Kapitel 12. Når offentlige ledere skal lede samarbejdsdrevne innovationsprocesser 
Af Henrik Kolind og Eva Sørensen
Kapitel 13. Kommunalpolitikeren som dagsorden- og iscenesætter af samarbejdsdrevet innovation
Af Peter Funder og Eva Sørensen
Kapitel 14. Det gælder om at have styr på tingene uden at styre 
Af Claus Have

DEL 3. Empiriske studier af samarbejdsdrevet innovation
Kapitel 15. Drivkræfter og barrierer for samarbejdsdrevet projektstyringsinnovation: Et casestudie af Det Kriminalpræventive Råd 
Af Peter Aagaard
Kapitel 16. Sundhedscentre - som resultat af samarbejdsdrevet innovation 
Af Susanne Boch Waldorff
Kapitel 17. De lokale aktionsgrupper som arnested for samarbejdsdrevet innovation i landdistrikterne? 
Af Maria-Louise Lindgaard Galamba
Kapitel 18. Organisatorisk innovation i skabelsen af nye metoder til fastholdelse af unge i uddannelse 
Af Gitte Miller Balslev og Birgit Jæger
Kapitel 19. Offentlige ledere og samarbejdsdrevet innovation
Af Troels Schultz Larsen og Marianne Heide
Kapitel 20. Barrierer og drivkræfter for samarbejdsdrevet innovation
Af Troels Schulz Larsen og Dorthe Hedensted Lund

Konklusion

Kapitel 21. Hvordan studeres og fremmes samarbejdsdrevet
innovation?
Af Eva Sørensen og Jacob Torfing

Forfattere
Kampagne pris 372 kr
Medlemspris 380 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 450 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 78 kr
Se vores konkurrenters priser her
God 15.807 anmeldelser på
 Den offentlige sektor er mere dynamisk og innovativ end sit rygte. Alligevel er der god grund til at fokusere på, hvordan offentlig innovation kan fremmes. Denne bog viser, hvordan offentlig innovation kan fremmes gennem samarbejde mellem forskellige offentlige og private parter. Samarbejde mobiliserer forskellige former for viden, muliggør gensidig læring og skaber fælles ejerskab til innovative løsninger.

Bogen introducerer og undersøger konceptet 'samarbejdsdrevet innovation' - både teoretisk gennem en tværfaglig diskussion af samarbejdets innovationspotentiale og empirisk gennem en række casestudier. I bogen diskuteres desuden de udfordringer som forskellige sociale og politiske aktører møder, når de indgår i samarbejdsdrevne innovationsprocesser. Bogens ambition er at fremme samarbejdsdrevet innovation i den offentlige sektor som en velforankret daglig praksis og et nyt og centralt forskningsområde.

Bogen er redigeret af Eva Sørensen, professor i offentlig administration og demokrati, Roskilde Universitet og Jacob Torfing, professor i politik og institutioner, Roskilde Universitet.

Indholdsoversigt

Forord

Introduktion
Kapitel 1. Samarbejdsdrevet innovation i den offentlige sektor

DEL 1. Teoretiske vinkler på samarbejdsdrevet innovation
Kapitel 2. Økonomisk innovationsteori: Fra iværksættere til innovationssystemer
Af Bengt-Åke Lundvall
Kapitel 3. Samarbejde og innovation i fysisk planlægningsteori 
Af Lone Søderkvist Kristensen
Kapitel 4. Teorier om teknologisk innovation: Veje til samarbejdsdrevet innovation 
Af Birgit Jæger
Kapitel 5. En organisationsteoretisk rejse gennem innovationslandskabet
Af Anne Reff og Mette Brehm Johansen
Kapitel 6. Teorier om offentlig administration og styring: Fra stillestående bureaukrati til samarbejdsdrevet innovation
Af Jacob Torfing
Kapitel 7. Ledelse og styring af samarbejdende innovation: Medledelse med muligheder 
Af Jørgen Danelund og Tue Sanderhage
Kapitel 8. Læringsteori: Hvordan skabes kreative samarbejdsprocesser? 
Af Birthe Lund og Julie Borup Jensen

DEL 2. Aktørerne i samarbejdsdrevet innovation
Kapitel 10. Frivillige organisationers rolle i samarbejdsdrevne innovationsprocesser inden for den forebyggende sundhedsindsats 
Af Naja Vucina Pedersen
Kapitel 11. Fagprofessionelles rolle i samarbejdsdrevet innovation 
Af Karina Sehested og Lykke Leonardsen
Kapitel 12. Når offentlige ledere skal lede samarbejdsdrevne innovationsprocesser 
Af Henrik Kolind og Eva Sørensen
Kapitel 13. Kommunalpolitikeren som dagsorden- og iscenesætter af samarbejdsdrevet innovation
Af Peter Funder og Eva Sørensen
Kapitel 14. Det gælder om at have styr på tingene uden at styre 
Af Claus Have

DEL 3. Empiriske studier af samarbejdsdrevet innovation
Kapitel 15. Drivkræfter og barrierer for samarbejdsdrevet projektstyringsinnovation: Et casestudie af Det Kriminalpræventive Råd 
Af Peter Aagaard
Kapitel 16. Sundhedscentre - som resultat af samarbejdsdrevet innovation 
Af Susanne Boch Waldorff
Kapitel 17. De lokale aktionsgrupper som arnested for samarbejdsdrevet innovation i landdistrikterne? 
Af Maria-Louise Lindgaard Galamba
Kapitel 18. Organisatorisk innovation i skabelsen af nye metoder til fastholdelse af unge i uddannelse 
Af Gitte Miller Balslev og Birgit Jæger
Kapitel 19. Offentlige ledere og samarbejdsdrevet innovation
Af Troels Schultz Larsen og Marianne Heide
Kapitel 20. Barrierer og drivkræfter for samarbejdsdrevet innovation
Af Troels Schulz Larsen og Dorthe Hedensted Lund

Konklusion

Kapitel 21. Hvordan studeres og fremmes samarbejdsdrevet
innovation?
Af Eva Sørensen og Jacob Torfing

Forfattere
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 448
ISBN-13: 9788757423051
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8757423059
Udg. Dato: 16 sep 2011
Længde: 26mm
Bredde: 155mm
Højde: 231mm
Oplagsdato: 8 jul 2018
Forfatter(e) Jacob Torfing (red.), Eva Sørensen


Kategori Offentlig administration


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 448


Udgave 1


Længde 26mm


Bredde 155mm


Højde 231mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 485

kr 600
Normalpris
kr 497
Medlemspris
SPAR
kr 115
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 256

kr 295
Normalpris
kr 260
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 134

kr 249
Normalpris
kr 146
Medlemspris
SPAR
kr 115
E-BOG
Kampagne pris kr 55

kr 99
Normalpris
kr 59
Medlemspris
SPAR
kr 44
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 859

kr 1.499
Normalpris
kr 923
Medlemspris
SPAR
kr 640
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 170

kr 270
Normalpris
kr 180
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 240

kr 349
Normalpris
kr 251
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 269
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 62
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 118

kr 149
Normalpris
kr 121
Medlemspris
SPAR
kr 31
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 194

kr 270
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 59

kr 149
Normalpris
kr 68
Medlemspris
SPAR
kr 90
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 202

kr 279
Normalpris
kr 210
Medlemspris
SPAR
kr 77
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 329

kr 499
Normalpris
kr 346
Medlemspris
SPAR
kr 170
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 229

kr 329
Normalpris
kr 239
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 199

kr 269
Normalpris
kr 206
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 353

kr 425
Normalpris
kr 360
Medlemspris
SPAR
kr 72
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 250
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 419

kr 474
Normalpris
kr 425
Medlemspris
SPAR
kr 55
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 426

kr 484
Normalpris
kr 432
Medlemspris
SPAR
kr 58
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 335

kr 400
Normalpris
kr 342
Medlemspris
SPAR
kr 65
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 461

kr 529
Normalpris
kr 468
Medlemspris
SPAR
kr 68
E-BOG
Kampagne pris kr 100

kr 143
Normalpris
kr 104
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 283

kr 310
Normalpris
kr 286
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 249
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 27
E-BOG
Kampagne pris kr 135

kr 195
Normalpris
kr 141
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 228

kr 298
Normalpris
kr 235
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 636

kr 754
Normalpris
kr 648
Medlemspris
SPAR
kr 118
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 818

kr 878
Normalpris
kr 824
Medlemspris
SPAR
kr 60
E-BOG
Kampagne pris kr 309

kr 443
Normalpris
kr 322
Medlemspris
SPAR
kr 134
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 406

kr 495
Normalpris
kr 415
Medlemspris
SPAR
kr 89