Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Skriv så du bliver læst
Af: Søren Marquardt Frederiksen Dansk Hæftet
SPAR
kr 70
Skriv så du bliver læst
Af: Søren Marquardt Frederiksen Dansk Hæftet
Hvordan vinkler man en historie? Hvad er det nu en rubrik er? Hvilken genre skal jeg bruge? Kommunikationsfolk med en akademisk uddannelse har ikke nødvendigvis lært at bruge journalistiske virkemidler i deres uddannelse. Og det er et problem i virksomheder, som har brug for kommunikationsfolk, der kan skrive fængende tekster, så den interne og eksterne kommunikation kan understøtte de strategiske mål.   Kommunikationsfolk uden journalistisk baggrund kan have svært ved at vinkle en historie, deres sprog er tungt, og rubrikkerne er ikke fængende. De har svært ved at bruge de journalistiske genrer, og deres tekster virker ofte som ledelsespropaganda og pligtlæsning. Resultatet er, at modtagerne ikke synes teksterne er spændende at læse.   Skriv så du bliver læst viser, hvordan man i virksomhedskommunikation bruger journalistiske virkemidler, redskaber og genrer til at skrive tekster, som målgruppen finder spændende at læse. Bogen viser også, hvordan kommunikationsfolk med en journalistisk baggrund skal skrive, så de varetager virksomhedens interesser.   Anmelderne var begejstrede:   Søren Marquardt Frederiksen har skrevet en meget praktisk bog, som bør blive en bestseller (…) Den skal læses af alle, der skal kommunikere. Uanset om det er rapporter, svarskrivelser, artikler eller blogindlæg (…) Der er gennemgang af alle de journalistiske redskaber, hvordan historier skal vinkles, og hvordan der skal gennemføres interviews. Det er en magisk Grønspættebog.” - 5 ud af 6 stjerner Henrik Ørholst, Berlingske   ”Bogen burde være pligtlæsning for alle i kommunikationsverdenen (…) Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk. (…) En glimrende og velskrevet (det skulle den jo også gerne være) bog om kunsten at skrive skarpe, præcise og nødvendige tekster, som fanger, fænger og forfører sit publikum.” - Jon Kiellberg, Kommunikatøren, Dansk Kommunikationsforening   ”Har du svært ved at bryde igennem med dine pressemeddelelser, eller mangler firmaets interne nyhedsbrev et klart fokus, så giver Søren Marquardt Frederiksen i "Skriv så du bliver læst" et godt bud på, hvad problemerne kan være, og hvordan de løses. Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk.” - Mark A. Herron, Kultunaut   ”Søren Marquardt Frederiksen kan sit håndværk og formår at videreformidle sin store viden om genrer og virkemidler i ’Skriv så du bliver læst’. Bogen er et tilgængeligt opslagsværk, som kommunikationsfolk og andet ”fæ” kan drage nytte af, når et budskab skal sælges internt som eksternt. Skriv så du bliver læst kommer ikke til at samle støv på min bogreol.” - Kirsten Elmquist, i WOW Exenet Litteraturgruppe.  
Kampagne pris 230 kr
Medlemspris 237 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
4 - 5 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 300 kr
Fragt: 59 kr
4 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 70 kr
Se vores konkurrenters priser her
God 15.807 anmeldelser på
Hvordan vinkler man en historie? Hvad er det nu en rubrik er? Hvilken genre skal jeg bruge? Kommunikationsfolk med en akademisk uddannelse har ikke nødvendigvis lært at bruge journalistiske virkemidler i deres uddannelse. Og det er et problem i virksomheder, som har brug for kommunikationsfolk, der kan skrive fængende tekster, så den interne og eksterne kommunikation kan understøtte de strategiske mål.   Kommunikationsfolk uden journalistisk baggrund kan have svært ved at vinkle en historie, deres sprog er tungt, og rubrikkerne er ikke fængende. De har svært ved at bruge de journalistiske genrer, og deres tekster virker ofte som ledelsespropaganda og pligtlæsning. Resultatet er, at modtagerne ikke synes teksterne er spændende at læse.   Skriv så du bliver læst viser, hvordan man i virksomhedskommunikation bruger journalistiske virkemidler, redskaber og genrer til at skrive tekster, som målgruppen finder spændende at læse. Bogen viser også, hvordan kommunikationsfolk med en journalistisk baggrund skal skrive, så de varetager virksomhedens interesser.   Anmelderne var begejstrede:   Søren Marquardt Frederiksen har skrevet en meget praktisk bog, som bør blive en bestseller (…) Den skal læses af alle, der skal kommunikere. Uanset om det er rapporter, svarskrivelser, artikler eller blogindlæg (…) Der er gennemgang af alle de journalistiske redskaber, hvordan historier skal vinkles, og hvordan der skal gennemføres interviews. Det er en magisk Grønspættebog.” - 5 ud af 6 stjerner Henrik Ørholst, Berlingske   ”Bogen burde være pligtlæsning for alle i kommunikationsverdenen (…) Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk. (…) En glimrende og velskrevet (det skulle den jo også gerne være) bog om kunsten at skrive skarpe, præcise og nødvendige tekster, som fanger, fænger og forfører sit publikum.” - Jon Kiellberg, Kommunikatøren, Dansk Kommunikationsforening   ”Har du svært ved at bryde igennem med dine pressemeddelelser, eller mangler firmaets interne nyhedsbrev et klart fokus, så giver Søren Marquardt Frederiksen i "Skriv så du bliver læst" et godt bud på, hvad problemerne kan være, og hvordan de løses. Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk.” - Mark A. Herron, Kultunaut   ”Søren Marquardt Frederiksen kan sit håndværk og formår at videreformidle sin store viden om genrer og virkemidler i ’Skriv så du bliver læst’. Bogen er et tilgængeligt opslagsværk, som kommunikationsfolk og andet ”fæ” kan drage nytte af, når et budskab skal sælges internt som eksternt. Skriv så du bliver læst kommer ikke til at samle støv på min bogreol.” - Kirsten Elmquist, i WOW Exenet Litteraturgruppe.  
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 271
ISBN-13: 9788702129793
Indbinding: Hæftet
Udgave: 2
ISBN-10: 8702129793
Udg. Dato: 29 feb 2012
Længde: 24mm
Bredde: 138mm
Højde: 220mm
Oplagsdato: 22 apr 2022
Forfatter(e) Søren Marquardt Frederiksen


Kategori Medier, underholdning, informationsbranchen og kommunikationserhverv


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 271


Udgave 2


Længde 24mm


Bredde 138mm


Højde 220mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 210

kr 269
Normalpris
kr 216
Medlemspris
SPAR
kr 59
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
E-BOG
Kampagne pris kr 129

kr 185
Normalpris
kr 135
Medlemspris
SPAR
kr 56
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 140

kr 140
Normalpris
kr 140
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 175

kr 270
Normalpris
kr 185
Medlemspris
SPAR
kr 95
E-BOG
Kampagne pris kr 112

kr 149
Normalpris
kr 116
Medlemspris
SPAR
kr 37
E-BOG
Kampagne pris kr 140

kr 199
Normalpris
kr 146
Medlemspris
SPAR
kr 59
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 175

kr 270
Normalpris
kr 185
Medlemspris
SPAR
kr 95
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 217

kr 350
Normalpris
kr 230
Medlemspris
SPAR
kr 133
E-BOG
Kampagne pris kr 95

kr 129
Normalpris
kr 98
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 200

kr 300
Normalpris
kr 210
Medlemspris
SPAR
kr 100
E-BOG
Kampagne pris kr 95

kr 129
Normalpris
kr 98
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 859

kr 1.499
Normalpris
kr 923
Medlemspris
SPAR
kr 640
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 170

kr 270
Normalpris
kr 180
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 240

kr 349
Normalpris
kr 251
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 269
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 62
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 225

kr 225
Normalpris
kr 225
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 185

kr 265
Normalpris
kr 193
Medlemspris
SPAR
kr 80
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 209

kr 249
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 200

kr 200
Normalpris
kr 200
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 291

kr 330
Normalpris
kr 295
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 388

kr 441
Normalpris
kr 393
Medlemspris
SPAR
kr 53
E-BOG
Kampagne pris kr 39

kr 49
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 10
E-BOG
Kampagne pris kr 70

kr 101
Normalpris
kr 73
Medlemspris
SPAR
kr 31
E-BOG
Kampagne pris kr 37

kr 50
Normalpris
kr 38
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 260
Normalpris
kr 233
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 353

kr 425
Normalpris
kr 360
Medlemspris
SPAR
kr 72
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 331

kr 395
Normalpris
kr 337
Medlemspris
SPAR
kr 64
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 241

kr 275
Normalpris
kr 244
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 329

kr 368
Normalpris
kr 333
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 255

kr 275
Normalpris
kr 257
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 262

kr 350
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53