Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Social tænkning og mig 2
SPAR
kr 40
Social tænkning og mig 2
Lær børn og unge at tænke socialt
”Social Tænkning og mig” er et sæt på to bøger – en til eleven og en til læreren – der især er rettet mod børn og unge med autisme, ADHD og andre, tilsvarende udfordringer.
I bøgerne arbejdes der ved hjælp af en række helt konkrete opgaver og øvelsesark systematisk med at lære barnet/den unge at tænke socialt – at forstå andres tanker, følelser og reaktionsmønstre, og hvordan andre påvirkes af den måde, barnet/den unge selv agerer på.
Bøgerne er skrevet af Michelle Winner, der har udviklet konceptet social tænkning, i samarbejde med Linda Murphy.
”Social tænkning og mig – lærerens bog med øvelsesark” er bogen til læreren, der indeholder en lang række konkrete øvelser, hvor typiske situationer fra hverdagen gennemgås for at opbygge elevens evne til at tolke sine egne og andres ikke-verbale kommunikation, finde de passende reaktioner på f.eks. frustrationer og dermed lære at tænke og handle socialt. Bogen indeholder bl.a. 54 øvelsesark, lige til at kopiere. 
Bogen kan også bruges af forældre, der ønsker at arbejde med at lære deres barn disse ting.

Hvad er social tænkning?
Langt det meste kommunikation mellem to mennesker består ikke af de konkrete ord, der bliver sagt. Kropssprog, tonefald, kropsholdning, berøring/ikke-berøring, rammerne omkring kommunikationen og så videre sender alt sammen signaler, som de fleste af os har lært at tolke intuitivt – helt uden at tænke over det. Og derfor tager vi ofte for givet, at andre besidder de samme evner til at tænke socialt.
Men for andre er denne proces alt andet end naturlig. Mange børn og unge scorer således højt på intelligenstest, selvom de ikke intuitivt kender nuancerne i social kommunikation. Derfor har de ofte svært ved at begå sig, når de er sammen med andre.
 Amerikanske Michelle Winner har udviklet konceptet Social Tænkning, som er målrettet mennesker, der har vanskeligheder med at tænke og handle socialt. Metoden anvendes i stigende grad verden over til at opbygge sociale kompetencer hos elever, studerende og voksne.
Metoden har vist sig at være meget velegnet i forhold til normaltbegavede børn og unge med autisme, Asperger, ADHD og tilsvarende udfordringer, der har vanskeligheder med at tænke og handle socialt.
 Metoden har desuden vist sig som et velegnet redskab til at fremme inklusionen i skolen.
Kampagne pris Velkomst pris 209 kr
Medlemspris 213 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
4 - 5 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 249 kr
Fragt: 59 kr
4 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 40 kr
Velkommen 20%
God 15.777 anmeldelser på
Lær børn og unge at tænke socialt
”Social Tænkning og mig” er et sæt på to bøger – en til eleven og en til læreren – der især er rettet mod børn og unge med autisme, ADHD og andre, tilsvarende udfordringer.
I bøgerne arbejdes der ved hjælp af en række helt konkrete opgaver og øvelsesark systematisk med at lære barnet/den unge at tænke socialt – at forstå andres tanker, følelser og reaktionsmønstre, og hvordan andre påvirkes af den måde, barnet/den unge selv agerer på.
Bøgerne er skrevet af Michelle Winner, der har udviklet konceptet social tænkning, i samarbejde med Linda Murphy.
”Social tænkning og mig – lærerens bog med øvelsesark” er bogen til læreren, der indeholder en lang række konkrete øvelser, hvor typiske situationer fra hverdagen gennemgås for at opbygge elevens evne til at tolke sine egne og andres ikke-verbale kommunikation, finde de passende reaktioner på f.eks. frustrationer og dermed lære at tænke og handle socialt. Bogen indeholder bl.a. 54 øvelsesark, lige til at kopiere. 
Bogen kan også bruges af forældre, der ønsker at arbejde med at lære deres barn disse ting.

Hvad er social tænkning?
Langt det meste kommunikation mellem to mennesker består ikke af de konkrete ord, der bliver sagt. Kropssprog, tonefald, kropsholdning, berøring/ikke-berøring, rammerne omkring kommunikationen og så videre sender alt sammen signaler, som de fleste af os har lært at tolke intuitivt – helt uden at tænke over det. Og derfor tager vi ofte for givet, at andre besidder de samme evner til at tænke socialt.
Men for andre er denne proces alt andet end naturlig. Mange børn og unge scorer således højt på intelligenstest, selvom de ikke intuitivt kender nuancerne i social kommunikation. Derfor har de ofte svært ved at begå sig, når de er sammen med andre.
 Amerikanske Michelle Winner har udviklet konceptet Social Tænkning, som er målrettet mennesker, der har vanskeligheder med at tænke og handle socialt. Metoden anvendes i stigende grad verden over til at opbygge sociale kompetencer hos elever, studerende og voksne.
Metoden har vist sig at være meget velegnet i forhold til normaltbegavede børn og unge med autisme, Asperger, ADHD og tilsvarende udfordringer, der har vanskeligheder med at tænke og handle socialt.
 Metoden har desuden vist sig som et velegnet redskab til at fremme inklusionen i skolen.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 170
ISBN-13: 9788790333744
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8790333748
Udg. Dato: 14 mar 2017
Længde: 14mm
Bredde: 217mm
Højde: 280mm
Oplagsdato: 14 mar 2017
Forfatter(e) Linda K. Murphy, Michelle Garcia Winner


Kategori Undervisning: Indlæringsvanskeligheder


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 170


Udgave 1


Længde 14mm


Bredde 217mm


Højde 280mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
E-BOG
Kampagne pris kr 218

kr 229
Normalpris
kr 219
Medlemspris
SPAR
kr 11
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 209

kr 249
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 143

kr 169
Normalpris
kr 146
Medlemspris
SPAR
kr 26
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 139

kr 200
Normalpris
kr 145
Medlemspris
SPAR
kr 61
E-BOG
Kampagne pris kr 49

kr 70
Normalpris
kr 51
Medlemspris
SPAR
kr 21
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 269

kr 269
Normalpris
kr 269
Medlemspris
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 99

kr 99
Normalpris
kr 99
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 314

kr 399
Normalpris
kr 323
Medlemspris
SPAR
kr 85
E-BOG
Kampagne pris kr 128

kr 136
Normalpris
kr 129
Medlemspris
SPAR
kr 8
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 131

kr 149
Normalpris
kr 133
Medlemspris
SPAR
kr 18
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 147

kr 150
Normalpris
kr 147
Medlemspris
SPAR
kr 3
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 170

kr 170
Normalpris
kr 170
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 184

kr 199
Normalpris
kr 186
Medlemspris
SPAR
kr 15
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 209

kr 249
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 244

kr 299
Normalpris
kr 250
Medlemspris
SPAR
kr 55
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 244

kr 299
Normalpris
kr 250
Medlemspris
SPAR
kr 55
E-BOG
Kampagne pris kr 210

kr 224
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 275

kr 320
Normalpris
kr 280
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 174

kr 199
Normalpris
kr 177
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 244

kr 299
Normalpris
kr 250
Medlemspris
SPAR
kr 55
E-BOG
Kampagne pris kr 150

kr 215
Normalpris
kr 157
Medlemspris
SPAR
kr 65
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 269

kr 269
Normalpris
kr 269
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 249
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 200

kr 220
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 20
E-BOG
Kampagne pris kr 135

kr 159
Normalpris
kr 137
Medlemspris
SPAR
kr 24
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 386

kr 399
Normalpris
kr 387
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 160

kr 184
Normalpris
kr 162
Medlemspris
SPAR
kr 24
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 229

kr 229
Normalpris
kr 229
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 181

kr 195
Normalpris
kr 182
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 229
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 22