Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Socialrådgiverens undersøgelsesmetoder
SPAR
kr 22
Socialrådgiverens undersøgelsesmetoder
Socialt arbejde handler om forebyggelse og afhjælpning af sociale problemer hos individer, familier, grupper og lokalsamfund. Men opfattelsen af, hvordan sociale problemer skal mødes, og dermed hvilke metoder der skal kan bringes i anvendelse, er under stadig forandring. Socialrådgiverens arbejde påvirkes dels af samfundets institutioner og de politiske og organisatoriske rammer for arbejdet, dels af, at socialrådgiverne med afsæt i fagets værdi- og vidensgrundlag forholder sig til omgivelsernes krav og forventninger. Der er tale om et komplekst videnslandskab, hvor han/hun møder mange forskellige typer viden, fx professionsviden, commonsense-viden og videnskabelig viden, og forskellige interessenter, der tilsammen påvirker fagets udformning og praksis. Kvalificering og udvikling af socialt arbejde kræver desuden udvikling af praksisteori eller praksisviden, der tager afsæt i den kontekst, det sociale arbejde udføres i. Derfor må socialrådgiveren selvstændigt producere viden om sin praksis. Denne bog giver en indføring i en række forskellige konkrete metoder, man som socialrådgiver kan benytte i sine undersøgelser af socialrådgiverpraksis. Lars Aagerup er ph.d. og lektor i pædagogik ved UC Absalon, hvor han arbejder med pædagogisk forskning og uddannelse af pædagoger. Tine Nielsen er lektor og underviser på socialrådgiveruddannelsen på UC Absalon.
Kampagne pris 203 kr
Medlemspris 205 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
4 - 5 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 225 kr
Fragt: 59 kr
4 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 22 kr
Se vores konkurrenters priser her
God 15.807 anmeldelser på
Socialt arbejde handler om forebyggelse og afhjælpning af sociale problemer hos individer, familier, grupper og lokalsamfund. Men opfattelsen af, hvordan sociale problemer skal mødes, og dermed hvilke metoder der skal kan bringes i anvendelse, er under stadig forandring. Socialrådgiverens arbejde påvirkes dels af samfundets institutioner og de politiske og organisatoriske rammer for arbejdet, dels af, at socialrådgiverne med afsæt i fagets værdi- og vidensgrundlag forholder sig til omgivelsernes krav og forventninger. Der er tale om et komplekst videnslandskab, hvor han/hun møder mange forskellige typer viden, fx professionsviden, commonsense-viden og videnskabelig viden, og forskellige interessenter, der tilsammen påvirker fagets udformning og praksis. Kvalificering og udvikling af socialt arbejde kræver desuden udvikling af praksisteori eller praksisviden, der tager afsæt i den kontekst, det sociale arbejde udføres i. Derfor må socialrådgiveren selvstændigt producere viden om sin praksis. Denne bog giver en indføring i en række forskellige konkrete metoder, man som socialrådgiver kan benytte i sine undersøgelser af socialrådgiverpraksis. Lars Aagerup er ph.d. og lektor i pædagogik ved UC Absalon, hvor han arbejder med pædagogisk forskning og uddannelse af pædagoger. Tine Nielsen er lektor og underviser på socialrådgiveruddannelsen på UC Absalon.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 212
ISBN-13: 9788741265247
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8741265247
Udg. Dato: 18 jan 2018
Længde: 15mm
Bredde: 133mm
Højde: 202mm
Oplagsdato: 24 nov 2023
Forfatter(e) Tine Nielsen, Lars Christian Aagerup


Kategori Sociale tjenester og velfærd, kriminologi


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 212


Udgave 1


Længde 15mm


Bredde 133mm


Højde 202mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
E-BOG
Kampagne pris kr 136

kr 196
Normalpris
kr 142
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 353

kr 425
Normalpris
kr 360
Medlemspris
SPAR
kr 72
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 379

kr 430
Normalpris
kr 384
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 143

kr 234
Normalpris
kr 152
Medlemspris
SPAR
kr 91
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 290

kr 340
Normalpris
kr 295
Medlemspris
SPAR
kr 50
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 173

kr 185
Normalpris
kr 174
Medlemspris
SPAR
kr 12
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 249

kr 249
Normalpris
kr 249
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 342

kr 410
Normalpris
kr 349
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 295

kr 325
Normalpris
kr 298
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 350

kr 420
Normalpris
kr 357
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 245

kr 280
Normalpris
kr 249
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 260
Normalpris
kr 233
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 181

kr 195
Normalpris
kr 182
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (ANDET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 155

kr 160
Normalpris
kr 156
Medlemspris
SPAR
kr 5
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 170

kr 180
Normalpris
kr 171
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 215

kr 240
Normalpris
kr 218
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 290

kr 340
Normalpris
kr 295
Medlemspris
SPAR
kr 50
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 234

kr 249
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 15
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 231

kr 245
Normalpris
kr 232
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 170

kr 180
Normalpris
kr 171
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 203

kr 225
Normalpris
kr 205
Medlemspris
SPAR
kr 22
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 285

kr 363
Normalpris
kr 293
Medlemspris
SPAR
kr 78
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 230
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 23
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 298

kr 299
Normalpris
kr 298
Medlemspris
SPAR
kr 1
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 230
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 23