Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Stå aldrig til søs!
Af: Kurt Lundholm Dansk Hæftet
SPAR
kr 111
Stå aldrig til søs!
Af: Kurt Lundholm Dansk Hæftet

Denne nøgleroman er den tredje og sidste i trilogien, som omhandler morsomme historier fra handelsflåden, søværnet og marinehjemmeværnet i perioden 1953 til 2006.  

Romanerne er opbygget omkring kendte skibe og tjenestesteder, med fortrinsvis opdigtede personnavne, inspireret af aktuelle hændelser og genfortalte historier fra handelsflåden, søværnet og marinehjemmeværnet, hvor humor og øgenavne siden Tordenskjolds tid har været en vigtig del af virksomhedskulturen og traditionerne. Hvorfor også officererne i søværnet fik bedømmelse i humoristisk sans.

Romanerne omhandler mange farverige personligheder i henholdsvis handelsflåden, søværnet og marinehjemmeværnet. Persontyper, som i dag, i vores å så politisk korrekte samfund, desværre ikke findes mere.  

Der er, for at sætte romanen i den rette tidsperiode, nævnt en række faktiske begivenheder og personer. Personerne er nævnt bag i bogen.  

For god ordens skyld skal nævnes, at såfremt læseren finder ligheder mellem personer, der ikke er nævnt under listen over faktiske personer, og nulevende og afdøde personer, må dette alene tilskrives læserens fantasi, idet alle disse personer er frit opfundne.  

Romanerne omhandler også en periode i søværnet, hvor chefer var chefer, og ikke som det ofte skete senere, at nogle chefer fulgte admiralens vise og blev ført som dukker i et dukketeater af talsmænd og fællestillidsmænd, fordi de ikke havde samme solide baggrund i arbejdsret og overenskomstaftaler som tillidsmændene og tillidskvinderne havde, og hvor forsvarsledelsen, når noget blev ubekvemt, valgte at være politisk korrekte og glemte deres militære ledelsespligt, nemlig at bakke op om personellet i felten og på skibene. De havde allerede som unge officerer lært at ydeevne ikke nødvendigvis er vejen til topjob. Det er vigtigere, at lefle for de rigtige personer og have et godt forhold til chefen også i fritiden Så var det nemmere at vaske hænder og følge admiralens vise:" Da mine egne tanker var så få og små så endte jeg med kors og bånd og stjerne på".  

De af dem som kunne holde kæft og holde egne tanker indenbords, flød ad små kanaler, med hjælp af foreningen til gensidig ros og berømmelse, videre til job på de bonede gulve i NATO stabe, Forsvarskommandoen og i ministeriet, og undgik herved behændigt, at komme ud på det dybe vand.  

Her gik de dagligt op og ned ad de bonede gulve med en vigtig sag i hånden, alt imens de nynnede: "Hold dig i enhver henseende fra det dybe vand. Stå aldrig til søs – lad de andre stå, I får stribevis af kors og bånd og stjerne på".  

De resterende officerer, der blev kaldt småsvinene, valgte at være rygraden i søværnet og stod til søs, ofte ude på det dybe vand. De fik knap så meget i hyre, idet de som sad ved kagefadet i land, altid sørgede for sig selv først. Så kunne det sejlende folk få smulerne, selv om de havde en arbejdstid der var væsentligt længere, og mere risikofyldt end på de bonede gulve, hvor det værste der kunne ske var, hvis de skvattede på det ny bonede gulv.  

Der er skrevet utallige bøger om marinens heltegerninger og søslag og om hvor dygtige officererne i søværnet er og var, for god markedsføring har altid været et "must" i firmaet. Ikke desto mindre er det korrekt, hvad Churchill sagde i 1942, nemlig at: "Most – if not all - of the Navy's work goes on unseen."  

Det er måske godt det samme, for ikke alle de rævekager nogle guldkysede officerer der var medlem af foreningen til ros og berømmelse gik og lavede i nulenergihuset, tålte dagens lys.  

Forfatteren har dog fortrinsvis i denne serie valgt at fortælle om de morsomme historier, der gik som vandrehistorier eller kabysrygter, og som selvfølgelig ikke blev omtalt i forsvarsmedierne og da slet ikke i Hjemmeværnsbladet, der i øvrigt gik under øgenavnet Pravda.

Se anmeldelser på. www.brunlynget.dk

Kampagne pris Velkomst pris 360 kr
Medlemspris 371 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 471 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 111 kr
Velkommen 10%
God 15.773 anmeldelser på

Denne nøgleroman er den tredje og sidste i trilogien, som omhandler morsomme historier fra handelsflåden, søværnet og marinehjemmeværnet i perioden 1953 til 2006.  

Romanerne er opbygget omkring kendte skibe og tjenestesteder, med fortrinsvis opdigtede personnavne, inspireret af aktuelle hændelser og genfortalte historier fra handelsflåden, søværnet og marinehjemmeværnet, hvor humor og øgenavne siden Tordenskjolds tid har været en vigtig del af virksomhedskulturen og traditionerne. Hvorfor også officererne i søværnet fik bedømmelse i humoristisk sans.

Romanerne omhandler mange farverige personligheder i henholdsvis handelsflåden, søværnet og marinehjemmeværnet. Persontyper, som i dag, i vores å så politisk korrekte samfund, desværre ikke findes mere.  

Der er, for at sætte romanen i den rette tidsperiode, nævnt en række faktiske begivenheder og personer. Personerne er nævnt bag i bogen.  

For god ordens skyld skal nævnes, at såfremt læseren finder ligheder mellem personer, der ikke er nævnt under listen over faktiske personer, og nulevende og afdøde personer, må dette alene tilskrives læserens fantasi, idet alle disse personer er frit opfundne.  

Romanerne omhandler også en periode i søværnet, hvor chefer var chefer, og ikke som det ofte skete senere, at nogle chefer fulgte admiralens vise og blev ført som dukker i et dukketeater af talsmænd og fællestillidsmænd, fordi de ikke havde samme solide baggrund i arbejdsret og overenskomstaftaler som tillidsmændene og tillidskvinderne havde, og hvor forsvarsledelsen, når noget blev ubekvemt, valgte at være politisk korrekte og glemte deres militære ledelsespligt, nemlig at bakke op om personellet i felten og på skibene. De havde allerede som unge officerer lært at ydeevne ikke nødvendigvis er vejen til topjob. Det er vigtigere, at lefle for de rigtige personer og have et godt forhold til chefen også i fritiden Så var det nemmere at vaske hænder og følge admiralens vise:" Da mine egne tanker var så få og små så endte jeg med kors og bånd og stjerne på".  

De af dem som kunne holde kæft og holde egne tanker indenbords, flød ad små kanaler, med hjælp af foreningen til gensidig ros og berømmelse, videre til job på de bonede gulve i NATO stabe, Forsvarskommandoen og i ministeriet, og undgik herved behændigt, at komme ud på det dybe vand.  

Her gik de dagligt op og ned ad de bonede gulve med en vigtig sag i hånden, alt imens de nynnede: "Hold dig i enhver henseende fra det dybe vand. Stå aldrig til søs – lad de andre stå, I får stribevis af kors og bånd og stjerne på".  

De resterende officerer, der blev kaldt småsvinene, valgte at være rygraden i søværnet og stod til søs, ofte ude på det dybe vand. De fik knap så meget i hyre, idet de som sad ved kagefadet i land, altid sørgede for sig selv først. Så kunne det sejlende folk få smulerne, selv om de havde en arbejdstid der var væsentligt længere, og mere risikofyldt end på de bonede gulve, hvor det værste der kunne ske var, hvis de skvattede på det ny bonede gulv.  

Der er skrevet utallige bøger om marinens heltegerninger og søslag og om hvor dygtige officererne i søværnet er og var, for god markedsføring har altid været et "must" i firmaet. Ikke desto mindre er det korrekt, hvad Churchill sagde i 1942, nemlig at: "Most – if not all - of the Navy's work goes on unseen."  

Det er måske godt det samme, for ikke alle de rævekager nogle guldkysede officerer der var medlem af foreningen til ros og berømmelse gik og lavede i nulenergihuset, tålte dagens lys.  

Forfatteren har dog fortrinsvis i denne serie valgt at fortælle om de morsomme historier, der gik som vandrehistorier eller kabysrygter, og som selvfølgelig ikke blev omtalt i forsvarsmedierne og da slet ikke i Hjemmeværnsbladet, der i øvrigt gik under øgenavnet Pravda.

Se anmeldelser på. www.brunlynget.dk

Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 432
ISBN-13: 9788799208586
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 879920858X
Udg. Dato: 2 jan 2013
Længde: 28mm
Bredde: 152mm
Højde: 214mm
Oplagsdato: 2 jan 2013
Forfatter(e): Kurt Lundholm
Forfatter(e) Kurt Lundholm


Kategori Flåden og søkrigsførelse


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 432


Udgave 1


Længde 28mm


Bredde 152mm


Højde 214mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
E-BOG
Kampagne pris kr 119

kr 149
Normalpris
kr 122
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 44

kr 44
Normalpris
kr 44
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 55

kr 149
Normalpris
kr 64
Medlemspris
SPAR
kr 94
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 49

kr 49
Normalpris
kr 49
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 79

kr 99
Normalpris
kr 81
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 49

kr 49
Normalpris
kr 49
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 44

kr 44
Normalpris
kr 44
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 59

kr 59
Normalpris
kr 59
Medlemspris
LYDBOG
Kampagne pris kr 125

kr 179
Normalpris
kr 130
Medlemspris
SPAR
kr 54
E-BOG
Kampagne pris kr 79

kr 79
Normalpris
kr 79
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 49

kr 49
Normalpris
kr 49
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 294

kr 399
Normalpris
kr 305
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 149

kr 220
Normalpris
kr 156
Medlemspris
SPAR
kr 71
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 68

kr 68
Normalpris
kr 68
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 55

kr 79
Normalpris
kr 57
Medlemspris
SPAR
kr 24
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 119

kr 129
Normalpris
kr 120
Medlemspris
SPAR
kr 10
E-BOG
Kampagne pris kr 123

kr 169
Normalpris
kr 128
Medlemspris
SPAR
kr 46
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 154

kr 164
Normalpris
kr 155
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
Vi anbefaler også
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 172

kr 249
Normalpris
kr 180
Medlemspris
SPAR
kr 77
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 172

kr 249
Normalpris
kr 180
Medlemspris
SPAR
kr 77
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 196

kr 249
Normalpris
kr 201
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 227

kr 349
Normalpris
kr 239
Medlemspris
SPAR
kr 122
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 188

kr 279
Normalpris
kr 197
Medlemspris
SPAR
kr 91
E-BOG
Kampagne pris kr 55

kr 129
Normalpris
kr 62
Medlemspris
SPAR
kr 74
E-BOG
Kampagne pris kr 63

kr 79
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 16
E-BOG
Kampagne pris kr 63

kr 79
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 16
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 217

kr 299
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 82
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 221

kr 249
Normalpris
kr 224
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 162

kr 250
Normalpris
kr 171
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 182

kr 249
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 67
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 154

kr 199
Normalpris
kr 159
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 135

kr 169
Normalpris
kr 138
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 147

kr 149
Normalpris
kr 147
Medlemspris
SPAR
kr 2
LYDBOG
Kampagne pris kr 111

kr 159
Normalpris
kr 116
Medlemspris
SPAR
kr 48
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 140

kr 150
Normalpris
kr 141
Medlemspris
SPAR
kr 10