Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Strategi med succes
SPAR
kr 103
Strategi med succes
Strategi med succes gør op med de traditionelle strategimodeller og præsenterer ledernes ti nøgleopgaver til at få succes med strategi. De ti nøgleopgaver sikrer den afgørende synergi imellem tre centrale indsatsområder for strategiarbejdet. Bogen fokuserer på at kombinere de formelle strategiprocesser med organisatorisk læring. Desuden viser bogen, hvordan det strategiske lederskab, herunder lederens kommunikation og adfærd, skal skabe den afgørende synergi.   

Forfatterne Jørgen Lægaard og Elmer Fly Steensen underbygger dette med forskningsresultater og med aktuelle cases med danske topledere. Bogens cases er baseret på interviews med toplederne fra virksomhederne Novozymes, Danfoss, Sydbank, Danske Spil, Billund Lufthavn, GPV International, Hummel og DLG. Hver af disse cases viser, hvordan lederen har prioriteret de ti nøgleopgaver.   

Bogen appellerer til, at læseren ser sin egen virksomheds udfordringer og kan relatere dem til danske toplederes måder at løse disse udfordringer på. Bogens målgruppe er virksomhedsledere og rådgivere, der allerede kender mange af de traditionelle strategiværktøjer, men ikke tror på forsimplede modeller.

Om forfatterne
Elmer Fly Steensen er Ph.d. og associate professor ved Institut for Virksomhedsledelse på Aarhus BSS. Elmer har stor erfaring inden for virksomhedsledelse fra sine stillinger som bl.a. ledelseskonsulent og marketingchef.  

Jørgen Lægaard er cand.merc. og direktør i Lægaard Management A/S. Jørgen har stor erfaring som underviser, coach, bestyrelsesformand og strategisk sparringspartner for mere end 300 strategiprocesser. 

Indholdsoversigt
Forord   
Kapitel 1. Indledning   
Kapitel 2. Strategi med succes   
Kapitel 3. Strategisk lederskab   
Kapitel 4. Formelle strategiprocesser   
Kapitel 5. Organisatoriske læringsprocesser   
Kapitel 6. At skabe strategi med succes   
Litteratur
Stikordsregister
Kampagne pris Velkomst pris 447 kr
Medlemspris 457 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 550 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 103 kr
Velkommen 10%
God 15.773 anmeldelser på
Strategi med succes gør op med de traditionelle strategimodeller og præsenterer ledernes ti nøgleopgaver til at få succes med strategi. De ti nøgleopgaver sikrer den afgørende synergi imellem tre centrale indsatsområder for strategiarbejdet. Bogen fokuserer på at kombinere de formelle strategiprocesser med organisatorisk læring. Desuden viser bogen, hvordan det strategiske lederskab, herunder lederens kommunikation og adfærd, skal skabe den afgørende synergi.   

Forfatterne Jørgen Lægaard og Elmer Fly Steensen underbygger dette med forskningsresultater og med aktuelle cases med danske topledere. Bogens cases er baseret på interviews med toplederne fra virksomhederne Novozymes, Danfoss, Sydbank, Danske Spil, Billund Lufthavn, GPV International, Hummel og DLG. Hver af disse cases viser, hvordan lederen har prioriteret de ti nøgleopgaver.   

Bogen appellerer til, at læseren ser sin egen virksomheds udfordringer og kan relatere dem til danske toplederes måder at løse disse udfordringer på. Bogens målgruppe er virksomhedsledere og rådgivere, der allerede kender mange af de traditionelle strategiværktøjer, men ikke tror på forsimplede modeller.

Om forfatterne
Elmer Fly Steensen er Ph.d. og associate professor ved Institut for Virksomhedsledelse på Aarhus BSS. Elmer har stor erfaring inden for virksomhedsledelse fra sine stillinger som bl.a. ledelseskonsulent og marketingchef.  

Jørgen Lægaard er cand.merc. og direktør i Lægaard Management A/S. Jørgen har stor erfaring som underviser, coach, bestyrelsesformand og strategisk sparringspartner for mere end 300 strategiprocesser. 

Indholdsoversigt
Forord   
Kapitel 1. Indledning   
Kapitel 2. Strategi med succes   
Kapitel 3. Strategisk lederskab   
Kapitel 4. Formelle strategiprocesser   
Kapitel 5. Organisatoriske læringsprocesser   
Kapitel 6. At skabe strategi med succes   
Litteratur
Stikordsregister
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 385
ISBN-13: 9788757434934
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 875743493X
Udg. Dato: 11 mar 2016
Længde: 23mm
Bredde: 158mm
Højde: 231mm
Oplagsdato: 4 aug 2021
Forfatter(e) Jørgen Lægaard, Elmer Fly Steensen


Kategori Erhvervsliv, virksomheder og ledelse


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 385


Udgave 1


Længde 23mm


Bredde 158mm


Højde 231mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 405

kr 536
Normalpris
kr 418
Medlemspris
SPAR
kr 131
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 282

kr 330
Normalpris
kr 287
Medlemspris
SPAR
kr 48
E-BOG
Kampagne pris kr 175

kr 199
Normalpris
kr 177
Medlemspris
SPAR
kr 24
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 382

kr 463
Normalpris
kr 390
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 448

kr 700
Normalpris
kr 473
Medlemspris
SPAR
kr 252
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 329

kr 368
Normalpris
kr 333
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 107

kr 122
Normalpris
kr 109
Medlemspris
SPAR
kr 15
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 194

kr 249
Normalpris
kr 200
Medlemspris
SPAR
kr 55
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 335

kr 335
Normalpris
kr 335
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 461

kr 635
Normalpris
kr 478
Medlemspris
SPAR
kr 174
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 320

kr 380
Normalpris
kr 326
Medlemspris
SPAR
kr 60
E-BOG
Kampagne pris kr 80

kr 100
Normalpris
kr 82
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 72

kr 75
Normalpris
kr 72
Medlemspris
SPAR
kr 3
E-BOG
Kampagne pris kr 25

kr 35
Normalpris
kr 26
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 485

kr 600
Normalpris
kr 497
Medlemspris
SPAR
kr 115
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 50

kr 50
Normalpris
kr 50
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 295

kr 400
Normalpris
kr 306
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 372

kr 450
Normalpris
kr 380
Medlemspris
SPAR
kr 78
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 331

kr 395
Normalpris
kr 337
Medlemspris
SPAR
kr 64
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 391

kr 475
Normalpris
kr 399
Medlemspris
SPAR
kr 84
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 400

kr 487
Normalpris
kr 409
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 320

kr 601
Normalpris
kr 348
Medlemspris
SPAR
kr 281
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 486

kr 607
Normalpris
kr 498
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 330

kr 360
Normalpris
kr 333
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 372

kr 450
Normalpris
kr 380
Medlemspris
SPAR
kr 78
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 384

kr 522
Normalpris
kr 398
Medlemspris
SPAR
kr 138
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 575

kr 675
Normalpris
kr 585
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 393

kr 534
Normalpris
kr 407
Medlemspris
SPAR
kr 141
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 350

kr 420
Normalpris
kr 357
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 436

kr 597
Normalpris
kr 452
Medlemspris
SPAR
kr 161
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 478

kr 552
Normalpris
kr 485
Medlemspris
SPAR
kr 74
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 313

kr 462
Normalpris
kr 328
Medlemspris
SPAR
kr 149
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 294

kr 399
Normalpris
kr 305
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 365

kr 440
Normalpris
kr 373
Medlemspris
SPAR
kr 75
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 625

kr 739
Normalpris
kr 636
Medlemspris
SPAR
kr 114