Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Vejen til at lykkes med Lean
Af: Jan Grau Kristensen Dansk Hæftet
SPAR
kr 40
Vejen til at lykkes med Lean
Af: Jan Grau Kristensen Dansk Hæftet
Både offentlige og private virksomheder er under pres. Siden 1970’erne har produktivitetsudviklingen i det private erhvervsliv været faldende. Samtidig ved vi, at de offentlige udgifter vil eksplodere i takt med, at antallet af ældre stiger fra 25 procent til knap halvdelen af den danske befolkning. Vi har brug for at skifte kurs, og det er her, Lean kommer ind i billedet.

Vi ved fra udlandet, at Lean er en tilgang, der gør det muligt at udnytte ressourcerne i en organisation bedst muligt ved systematisk at fjerne alt, der ikke skaber kvalitet for kunden. Men i Danmark tegner der sig et andet billede: Kun få af de mange søsatte Lean-projekter kommer sikkert i havn. De fleste kuldsejler, fordi resultaterne udebliver, medarbejderne yder modstand, og ledelsen bliver optaget af noget andet. Ofte er disse projekter drevet af konsulenter med dyb viden om det, vi i vesten kender som Lean-værktøjskassen. Til gengæld er de Lean-transformationer, der lykkes, altid drevet af ledere med dyb viden om den meget anderledes måde, hvormed Toyota efter Anden Verdenskrig begyndte at bedrive ledelse i Østen.

I Vejen til at lykkes med Lean sætter forfatteren fokus på forskellen mellem de mange mislykkedes Lean-projekter, drevet af konsulenter, og de få succesfulde Lean-transformationer, drevet af ledere. Det viser sig, at det største problem ikke er modvilje blandt medarbejdere. Udfordringen skal snarere findes i de mødelokaler, hvor Lean-transformationer besluttes. Hvis man som organisation vil lykkes med Lean, er det vigtigt, at både topledere, Lean-konsulenter og HR-staben forstår, hvad Lean og Lean ledelse er. Lean er en kulturtransformation, som ledere skal involvere deres medarbejdere i ved hjælp af en mere systematisk tilgang til at løse dag-til-dag problemer.

Bogen henvender sig derfor primært til dem, der har ansvaret for Lean-transformationer i både offentlige og private organisationer.
Kampagne pris Velkomst pris 260 kr
Medlemspris 264 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 300 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 40 kr
Velkommen 15%
Se vores konkurrenters priser her
God 15.807 anmeldelser på
Både offentlige og private virksomheder er under pres. Siden 1970’erne har produktivitetsudviklingen i det private erhvervsliv været faldende. Samtidig ved vi, at de offentlige udgifter vil eksplodere i takt med, at antallet af ældre stiger fra 25 procent til knap halvdelen af den danske befolkning. Vi har brug for at skifte kurs, og det er her, Lean kommer ind i billedet.

Vi ved fra udlandet, at Lean er en tilgang, der gør det muligt at udnytte ressourcerne i en organisation bedst muligt ved systematisk at fjerne alt, der ikke skaber kvalitet for kunden. Men i Danmark tegner der sig et andet billede: Kun få af de mange søsatte Lean-projekter kommer sikkert i havn. De fleste kuldsejler, fordi resultaterne udebliver, medarbejderne yder modstand, og ledelsen bliver optaget af noget andet. Ofte er disse projekter drevet af konsulenter med dyb viden om det, vi i vesten kender som Lean-værktøjskassen. Til gengæld er de Lean-transformationer, der lykkes, altid drevet af ledere med dyb viden om den meget anderledes måde, hvormed Toyota efter Anden Verdenskrig begyndte at bedrive ledelse i Østen.

I Vejen til at lykkes med Lean sætter forfatteren fokus på forskellen mellem de mange mislykkedes Lean-projekter, drevet af konsulenter, og de få succesfulde Lean-transformationer, drevet af ledere. Det viser sig, at det største problem ikke er modvilje blandt medarbejdere. Udfordringen skal snarere findes i de mødelokaler, hvor Lean-transformationer besluttes. Hvis man som organisation vil lykkes med Lean, er det vigtigt, at både topledere, Lean-konsulenter og HR-staben forstår, hvad Lean og Lean ledelse er. Lean er en kulturtransformation, som ledere skal involvere deres medarbejdere i ved hjælp af en mere systematisk tilgang til at løse dag-til-dag problemer.

Bogen henvender sig derfor primært til dem, der har ansvaret for Lean-transformationer i både offentlige og private organisationer.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 240
ISBN-13: 9788771584790
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 877158479X
Udg. Dato: 17 feb 2017
Længde: 16mm
Bredde: 152mm
Højde: 225mm
Oplagsdato: 17 feb 2017
Forfatter(e): Jan Grau Kristensen
Forfatter(e) Jan Grau Kristensen


Kategori Ledelse og teknikker


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 240


Udgave 1


Længde 16mm


Bredde 152mm


Højde 225mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
E-BOG
Kampagne pris kr 280

kr 402
Normalpris
kr 292
Medlemspris
SPAR
kr 122
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 294

kr 370
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 76
LYDBOG
Kampagne pris kr 100

kr 143
Normalpris
kr 104
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 215

kr 240
Normalpris
kr 218
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 183

kr 228
Normalpris
kr 188
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 282

kr 330
Normalpris
kr 287
Medlemspris
SPAR
kr 48
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 184

kr 199
Normalpris
kr 186
Medlemspris
SPAR
kr 15
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 353

kr 425
Normalpris
kr 360
Medlemspris
SPAR
kr 72
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 549

kr 641
Normalpris
kr 558
Medlemspris
SPAR
kr 92
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 296

kr 349
Normalpris
kr 301
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 353

kr 425
Normalpris
kr 360
Medlemspris
SPAR
kr 72
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 218

kr 245
Normalpris
kr 221
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 169

kr 169
Normalpris
kr 169
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 266

kr 341
Normalpris
kr 274
Medlemspris
SPAR
kr 75
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 215

kr 240
Normalpris
kr 218
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 859

kr 1.499
Normalpris
kr 923
Medlemspris
SPAR
kr 640
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 240

kr 349
Normalpris
kr 251
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 269
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 62
Vi anbefaler også
E-BOG
Kampagne pris kr 197

kr 210
Normalpris
kr 198
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (ANDET)
Kampagne pris kr 278

kr 325
Normalpris
kr 283
Medlemspris
SPAR
kr 47
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
E-BOG
Kampagne pris kr 123

kr 169
Normalpris
kr 128
Medlemspris
SPAR
kr 46
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 534

kr 722
Normalpris
kr 553
Medlemspris
SPAR
kr 188
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 319

kr 319
Normalpris
kr 319
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 184

kr 249
Normalpris
kr 191
Medlemspris
SPAR
kr 65
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 134

kr 199
Normalpris
kr 141
Medlemspris
SPAR
kr 65
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 335

kr 400
Normalpris
kr 342
Medlemspris
SPAR
kr 65
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 373

kr 373
Normalpris
kr 373
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 295

kr 400
Normalpris
kr 306
Medlemspris
SPAR
kr 105