Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv

Forbrugeren i førersædet

Af: Kirsten Dinesen Dansk E-bog
SPAR
kr 13

Forbrugeren i førersædet

Af: Kirsten Dinesen Dansk E-bog

Hver dag opdager vi nye måder at kommunikere og reklamere på via internettet – og lige om lidt sker det samme på mobiltelefonen. Samtidig er forbrugerne begyndt at stille krav til virksomhederne om information, dokumentation og dialog. Hvis virksomhederne ikke reagerer hurtigt, så reagerer forbrugerne - på internettet, på mobilen …

Ændringerne i forbrugernes reaktion og kommunikation har flyttet en stor del af kontrollen over markedsføringen: fra virksomhederne til forbrugerne. I den nye web 2.0-virkelighed ”trækker” forbrugerne den ønskede viden og informationer om et produkt eller en virksomhed. Forbrugerne har mulighed for at tænde, slukke, surfe væk, klikke, klikke væk, lægge en kommentar, skælde ud, tippe en ven eller slette. Web 2.0-teknologien giver mulighed for dialog – og det vil forbrugerne gerne have. Og hvis de ikke er tilfredse, klager de til hele verden, via internettet. Derfor er virksomheder nødt til ikke kun at markedsføre sig på nye måder, men også at organisere sig på andre måder.

Hvordan skal man som virksomhed beslutte, hvilke af de mange nye kommunikationsformer man vil bruge? Hvad er tom snak og døgnfluer, og hvad er de langsigtede tendenser? Virker de? Hvordan bliver virksomhedens medarbejdere parate til at arbejde på denne måde? Hvilke udfordringer stiller det ledelsen over for?

Forbrugeren i førersædet - Kommunikation og ledelse efter web 2.0 i the pull society giver en levende introduktion til de nye fænomener på internettet, viser, hvad man skal tage hensyn til i sin markedsføring, og diskuterer effekten af markedsføring, og hvordan man kan gøre sin organisationen parat til at møde de nye udfordringer.

Kirsten Dinesen skriver om det, hun kalder The Pull Society: En verden af forbrugere, der bruger alle de kommunikationsmidler og medier, som findes i dag. De trækker den information ind, som de vil – når de selv vil. De modtager informationer og kommercielle budskaber fra en masse medier, men forholder sig kritisk og konstruktivt til både budskabet og den form, det bliver formidlet i. De taler selv til markedet, til andre forbrugere, til virksomheder, til regeringer – når de vil, og om det, som de selv synes er vigtigt. Det gør de via de medier, de selv vælger at bruge – for størstedelen af dem har global rækkevidde.

Anmelderen i Børsen var begejstret og gav bogen 5 ud af 6 hatte.

Lige så begejstrede var de på ComON.

Se også anmeldelsen fra Dansk Kommunikationsforening

Kresten Schultz Jørgensen skrev positivt om bogen på sin blog.

Jan Lundquist har omtalt bogen på lundquisten.wordpress.com

Ligeledes har Christian Buch Iversen på Podii.dk

Og Pernille Bøg på virksomhedsdramaturgi.dk

Magisterbladet har omtalt bogen i nr. 9/2009 (s. 14) og&nbs

Eksklusiv medlemspris 37 kr
Medlemspris 38 kr
Denne pris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til denne pris. Prøv 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Download straks efter køb
Normalpris 50 kr
Download straks efter køb
Spar 13 kr
Se vores konkurrenters priser her
God 15.880 anmeldelser på

Hver dag opdager vi nye måder at kommunikere og reklamere på via internettet – og lige om lidt sker det samme på mobiltelefonen. Samtidig er forbrugerne begyndt at stille krav til virksomhederne om information, dokumentation og dialog. Hvis virksomhederne ikke reagerer hurtigt, så reagerer forbrugerne - på internettet, på mobilen …

Ændringerne i forbrugernes reaktion og kommunikation har flyttet en stor del af kontrollen over markedsføringen: fra virksomhederne til forbrugerne. I den nye web 2.0-virkelighed ”trækker” forbrugerne den ønskede viden og informationer om et produkt eller en virksomhed. Forbrugerne har mulighed for at tænde, slukke, surfe væk, klikke, klikke væk, lægge en kommentar, skælde ud, tippe en ven eller slette. Web 2.0-teknologien giver mulighed for dialog – og det vil forbrugerne gerne have. Og hvis de ikke er tilfredse, klager de til hele verden, via internettet. Derfor er virksomheder nødt til ikke kun at markedsføre sig på nye måder, men også at organisere sig på andre måder.

Hvordan skal man som virksomhed beslutte, hvilke af de mange nye kommunikationsformer man vil bruge? Hvad er tom snak og døgnfluer, og hvad er de langsigtede tendenser? Virker de? Hvordan bliver virksomhedens medarbejdere parate til at arbejde på denne måde? Hvilke udfordringer stiller det ledelsen over for?

Forbrugeren i førersædet - Kommunikation og ledelse efter web 2.0 i the pull society giver en levende introduktion til de nye fænomener på internettet, viser, hvad man skal tage hensyn til i sin markedsføring, og diskuterer effekten af markedsføring, og hvordan man kan gøre sin organisationen parat til at møde de nye udfordringer.

Kirsten Dinesen skriver om det, hun kalder The Pull Society: En verden af forbrugere, der bruger alle de kommunikationsmidler og medier, som findes i dag. De trækker den information ind, som de vil – når de selv vil. De modtager informationer og kommercielle budskaber fra en masse medier, men forholder sig kritisk og konstruktivt til både budskabet og den form, det bliver formidlet i. De taler selv til markedet, til andre forbrugere, til virksomheder, til regeringer – når de vil, og om det, som de selv synes er vigtigt. Det gør de via de medier, de selv vælger at bruge – for størstedelen af dem har global rækkevidde.

Anmelderen i Børsen var begejstret og gav bogen 5 ud af 6 hatte.

Lige så begejstrede var de på ComON.

Se også anmeldelsen fra Dansk Kommunikationsforening

Kresten Schultz Jørgensen skrev positivt om bogen på sin blog.

Jan Lundquist har omtalt bogen på lundquisten.wordpress.com

Ligeledes har Christian Buch Iversen på Podii.dk

Og Pernille Bøg på virksomhedsdramaturgi.dk

Magisterbladet har omtalt bogen i nr. 9/2009 (s. 14) og&nbs

Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 252
ISBN-13: 9788702085013
Format: ePub
ISBN-10: 8702085011
Udg. Dato: 31 mar 2011
Forlag: Gyldendal
Oplagsdato: 31 mar 2011
Forfatter(e): Kirsten Dinesen
Forfatter(e) Kirsten Dinesen


Kategori Medievidenskab: internet, digitale medier og samfund


Sprog Dansk


Sider 252


Udg. Dato 31 mar 2011


Oplagsdato 31 mar 2011

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 760

kr 1.046
Normalpris
kr 789
Medlemspris
SPAR
kr 286
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 455

kr 518
Normalpris
kr 461
Medlemspris
SPAR
kr 63
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 376

kr 416
Normalpris
kr 380
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 65

kr 65
Normalpris
kr 65
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 160

kr 190
Normalpris
kr 163
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 476

kr 641
Normalpris
kr 493
Medlemspris
SPAR
kr 165
HOBBYARTIKLER
Eksklusiv medlemspris kr 69

kr 109
Normalpris
kr 73
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 72

kr 72
Normalpris
kr 72
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 122

kr 125
Normalpris
kr 122
Medlemspris
SPAR
kr 3
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 72

kr 72
Normalpris
kr 72
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 154

kr 180
Normalpris
kr 157
Medlemspris
SPAR
kr 26
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 465

kr 732
Normalpris
kr 492
Medlemspris
SPAR
kr 267
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 190

kr 201
Normalpris
kr 191
Medlemspris
SPAR
kr 11
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 154

kr 181
Normalpris
kr 157
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 129

kr 132
Normalpris
kr 129
Medlemspris
SPAR
kr 3
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 230

kr 281
Normalpris
kr 235
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 63

kr 112
Normalpris
kr 68
Medlemspris
SPAR
kr 49
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 182

kr 250
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 68
Vi anbefaler også
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 101

kr 112
Normalpris
kr 102
Medlemspris
SPAR
kr 11
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 298

kr 337
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 115

kr 119
Normalpris
kr 115
Medlemspris
SPAR
kr 4
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 402

kr 450
Normalpris
kr 407
Medlemspris
SPAR
kr 48
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 311

kr 414
Normalpris
kr 321
Medlemspris
SPAR
kr 103
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 402

kr 450
Normalpris
kr 407
Medlemspris
SPAR
kr 48
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 455

kr 518
Normalpris
kr 461
Medlemspris
SPAR
kr 63
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 455

kr 469
Normalpris
kr 456
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 298

kr 307
Normalpris
kr 299
Medlemspris
SPAR
kr 9
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 341

kr 371
Normalpris
kr 344
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 385

kr 427
Normalpris
kr 389
Medlemspris
SPAR
kr 42
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 23

kr 33
Normalpris
kr 24
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 139

kr 144
Normalpris
kr 140
Medlemspris
SPAR
kr 5
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 134

kr 146
Normalpris
kr 135
Medlemspris
SPAR
kr 12
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 221

kr 247
Normalpris
kr 224
Medlemspris
SPAR
kr 26
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 192

kr 247
Normalpris
kr 198
Medlemspris
SPAR
kr 55
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 192

kr 247
Normalpris
kr 198
Medlemspris
SPAR
kr 55
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 446

kr 506
Normalpris
kr 452
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 230

kr 281
Normalpris
kr 235
Medlemspris
SPAR
kr 51