Boganmeldelser fra Bog elskeren

275 anmeldelser i alt, 0 i oktober
1 2 3 4 5 >

af Bog elskeren,
14. februar 2017
Hilsner fra de døde er Stuart MacBrides første bog i en serie med kriminalbetjenten Ash Henderson. Han er fraskilt og far til to piger. Hans datter Rebecca forsvandt for 5 år siden lige inden hendes 13 års fødselsdag. Alle undtagen Ash ved hun er død, og hvert år modtager han et fødselsdagskort hvor morderen har taget et billede af forskellige situationer hvor han piner Rebecca. ASH er bange for at hvis det kommer frem, vil han blive taget af sagen, og efterforskningen kommer til og fortsætte uden ham. Men Ash er ikke den eneste der modtager fødselsdagskort, 11 andre piger er også blevet totureret til døde. Og deres forældre modtager også et kort hvert år. Ash og hans kollegaer har igennem flere år jagtet Birthday Boy som medierne har døbt ham. Spændende krimi med et godt plot.
Maestro
(3)

af Bog elskeren,
8. februar 2017
Maestro er Geir Tangens debut roman. Han er en af Norges største krimibloggere. Han er journalist og lærer og måske derfor har han valgt at den ene af hovedpersonerne i bogen Viljar Ravn Gudmundsson også er journalist. Han har formået at skabe nogle virkelige gode person karakterer i bogen, og samtidig skabe en vis mystik om Viljars person. For fire år siden var Viljar bladets bedste skribent, men et eller andet skete og gjorde ham angst. Han ånder ikke mere for at fortælle de fantastiske og ærlige historier. En dag modtager han en mail hvori afsenderen varsler et mord den næste dag, Viljar regner med det bare er en joke, men vælger dog alligevel at sende det til politiet. Dagen efter bliver en 50 årig kvinde smidt ud fra et højhus. Efterforskningen som bliver ledt af Lotte Skelsvoll tager kontakt til Viljar som under afhøringen modtager endnu en varsel. Byen Haugensun kommer til at leve i frygt, da det ene mord efter det andet sker. Viljar er sikker på det hele er myntet på ham, og at morderen prøver at få ham mistænkelig gjort for drabene. Jeg følte mig grebet af bogen fra side 1. Og den har været spændende fra start til slut, han har virkelig formået at skrive en fantastisk krimi. Glæder mig meget til at læse mere fra ham.

af Bog elskeren,
7. februar 2017
En hurtig læst krimi novelle med præsten Agnethe Bohn og hendes fætter Lars. En mand er død, politiet antager først der er tale om selvmord, men da manden bliver obduceret er det tydelig der er tale om mord. Manden efterlader sig en kone og en baby. Hvem har ønsket at skal den lille familie.

af Bog elskeren,
6. februar 2017
Bornholmerdybet er Pernille Boelskovs anden bog i serien med Agnethe Bohn. Hun er flyttet tilbage til øen hvor hun er præstevikar i Rønne. Hvor hendes fætter Lars, der er ansat ved politiet og er gift med Monika, bor. Lars' mor Kirsten ønsker ikke hendes niece Agnethe på øen, da hun mener Agnethe er skyld i hendes egen fars død. Agnete er både ønsket og uønsket som præst på øen, og specielt ved en af de andre præster, og Johannes Krølle, der er næstformand i menighedsrådet, lægger ikke skjul på, hun er uønsket. Agnete er på vej hjem med Bornholmer færgen og finder en kvinde død på en trappe. Den døde kvinde er havbiolog på et tunnel projekt mellem Sverige og Bornholm. Hvad først ser ud som en ulykke viser sig snart som et mord. Har hun fundet noget som helt ingen skulle kende til, eller er det tale om noget helt andet. Pernille har virkelig fået skrevet en fantastisk bog med et rigtig godt plot. Og man kommer virkelig ind på livet af Agnethe og hendes fætter Lars i bogen, og man føler med Agnethe i hendes kamp om anerkendelse fra de forskelige personer. Og hendes faster ønsker man egentlig gerne at møde, men kun for at give hende en ordenligt opsang om, hvordan man behandler folk. Jeg vil glæde mig til tredje bog i serien. Og kan varmt anbefale serien videre.

af Bog elskeren,
3. februar 2017
Linda Castillo er en af mine ynglingsforfattere, ud af mange. Hendes hovedperson i bøgerne er den tidligere Amish pige, nu politichef Kate Burkholder. Efter en meget kraftig tornado har været over den lille flække Painters Mill i Ohio, skal der rydes op. En flok spejdere er igang med at rydde op ved en gammel lade, der er styrtet sammen, da de pludselig finder et skelet. Skelettet viser sig at være 30 år gammelt, og sagen kommer til at kræve en del graven i fortiden omkring tidspunktet, hvor den døde forsvandt. Samtidig slås Kate med ægteparret Paula og Nick Kester, som under stormen mistede deres 4 mdr. gamle baby. De mener, Kate er skyld i babyens død, da Kate flyttede på pigen i deres husvogn, da tornadoen hærgede, men Kate havde ikke noget valg, da der var gasudslip i vognen. Fantastisk velskrevet bog. Kan varmt anbefale hele hendes serie.

af Bog elskeren,
2. februar 2017
Uha den har jeg ventet længe på. Det er 6 bog i serien med joona Linna. Joona har siddet 2 år i fængsel, som er ligeså lang tid, vi har ventet på denne bog. En betydningsfuld mand bliver brutal myrdet i sit hjem. Drabsmanden efterlade et vidende til mordet, men hun kan ikke sige meget om drabsmanden, andet end han var bevist om hendes tilstedeværelse. Selveste landet statsminister beder Joona om hjælp, da de frygter det er en terror gruppe der står bag. Og Joona kan muligvis skabe en kontakt til en af de andre indsatte som politiet mistænker kunne stå bag. Jeg har virkelig følt mig fanget af denne krimi, og har haft svært ved at lægge den fra mig. Slutningen lægger helt bestemt om til en fortsættelse, håber bare ikke der skal gå to år inden den næste bog udkommer.

af Bog elskeren,
31. januar 2017
Natasha er en børe advokat og har kæmpe succe. Hun er ved at blive skilt fra sin mand Mac og de bor sammen i deres fælles hus, men det funger dog ikke helt gnidningsfrit. En dag hjælper Natasha den 14 årig pige Sarah der er blevet taget for butikstyveri. Hun kører Sarah hjem og finder der ud af at pigen bor hos sin papa (bedstefar) i den fattige del af London og han lige nu er indlagt med en hjerneblødning, så pigen er overladt til sig selv. Hun ser ingen anden udvej en og tage Sarah med, for at over give pigen til de sociale myndigheder. Pigen kommer i forskellige plejefamilie, der alle opgiver pigen da de ikke kan forsvarer at hun ikke overholder tiderne og de ikke ved hvor hun er. Det de alle bare ikke ved er at Sara har fået en hest af sin papa da hun var helt lille, og heste er papa og hendes store lidenskab, og de træner dagligt hesten Boo i en meget fin ridekunst. Men henblik på at Sarah skal optages i det franske rytterkorps Le Cadre Noir. Hvor hende papa selv var til han blev forelsket i hendes engelske mormor. Sara, Natasha og Mac veje kommer til og krydses igen og saras kommer til at betyde en del for Natasha og Mac forhold de sidste tid de lever i deres fælles hus, indtil skilsmissen bliver godkendt og de får solgt deres fllles hus. Super dejlig fortælling og menneskernes forskelligheder heder og hvirvigtigt det er at få sagt tingen som det nu er, i stedetfor at skjule sandheden og faktisk derved komme mere i knibe, både med Signe følelser og problemer.

af Bog elskeren,
29. januar 2017
En sød lille hurtig erotisk fortælling. Nicolas er en rigtig playboy, men har dog det sidste års tid været betaget af sin kollega Stephanie. Men hun værdiger ham ikke et blik, og det virker som om hun overhovedet ikke er interesseret i ham. Ved juletid trækker Nicolas stephanies navn i firmaets juleleg. Og han ønsker at finde den perfekte gave, og da han finder en sammenkrøllet seddel, der viser sig at være stephanie ønskeseddel, begynder alt at se noget lysere ud.

af Bog elskeren,
28. januar 2017
Vi følger en kvinde der igennem flere år derhar har tjent penge, ved at giver mænd en "hjælpende" hånd. Nu er hun så endt med at få senehindebetændelse og begynder sit nye erhverv som auralæser. Den nåede nedbrudte Susan tager kontakt til hende for at få hjælp. Hendes 15 årig stedsøn er begyndt at opfører sig mærkeligt og hans adfær en meget foruroligende. Så foruroligende at Susan er bange for han skal skade hende. Hurtig let læst novelle af forfatteren til kvinden der forsvandt.

af Bog elskeren,
28. januar 2017
Er bare vild med Harland Coben, han får hver gang en fantastisk plot skruget sammen, og er god til at snører os alle sammen. I den fremmed lever Adam Price et godt og trykt liv, sammen med sin kone Corinne og deres to drenge Ryan og Thomas. En dag bliver han stoppe af en fremmed mand, der præsenterer sig som "den fremmede" han fortæller Adam hemmelig heder og hans kone og beder ham gå 2 år tilbage og kikke på sin bankudtog. Adam perfekte liv begynder ligeså stille at gå i opløsning. Da han fortæller Corinne om hvad han har hørt, forsvinder hun. I sin leden efter sin kone, bliver Adam pludselig virvlet ind i et spind af gåder, og en masse tråde der skal følges op på, for tilsidst at føre ham til Corinne.