Boganmeldelser fra J. Eskildsen

6 anmeldelser i alt, 0 i oktober
Barn nr. 8
(12)

af J. Eskildsen,
3. juli 2016
Længe siden, at jeg har læst en bog, der fangede mig så meget.. Synes det er en fed måde, bogen er skrevet på (hveranden afsnit, hvor Rachel er barn, og hveranden hvor hun er voksen). Jeg slugte det ene kapitel efter det andet.

af J. Eskildsen,
9. februar 2016
Da jeg gik i gang med bogen, var det med lidt blandede forventninger.. Jeg havde i starten lidt svært ved at placere de 3 kvinder, som bogen omhandler (specielt fordi man følger dem på forskellige datoer. Pludselig tog historien fart, og dette gjorde at jeg havde svært ved at ligge bogen fra mig. Jeg havde slet ikke tænkt på den slutning som bogen fik. Ikke sidste bog jeg læser af Paula Hawkins.

af J. Eskildsen,
17. januar 2016
Bogen omhandler en gruppe kvinder i 1930erne. Vi følger disse kvinders livs indhold, alt fra seksuelle erfaringer, amning, børneopdragelse, familie til politiske holdninger .. 7 år senere mødes de igen, til den enes begravelse.. Bogen kan være lidt træg at komme igennem, specielt fordi forfatteren er meget detalje orienteret.. I starten havde jeg også lidt svært ved at holde styr på de forskellige kvinder i gruppen.. Alt i alt, ikke den bog der fangede mig mest..

af J. Eskildsen,
10. december 2015
Julie har et lidenskabeligt forhold med advokaten Clay.. Sideløbende har hun dog stadig en uafsluttet og mørk fortid, som gør at hun ikke kan dele sit liv 100% med Clay. Det er en erotisk historie, hvori der samtidig er en god handling, og bogen bliver hurtigt slugt.. Det værste er, at historien ikke afsluttes, men fortsætter i bind 2.., så det er lige præcis DER, at man ærgrer sig over, at man ikke lige har nummer 2 bog ved hånden,for man er slet ikke klar til at stoppe!

af J. Eskildsen,
8. november 2015
Bogen omhandler 3 par, der bor på Danmarks dyreste vej, nemlig Hambros Allé. Bogen er medrivende, og jeg kan godt lide den måde som Lotte Kaa Andersen har skrevet teksten på. Når man læser bogen, bliver man mindet om, at ikke alt der glimter, er guld. En bog, man ikke kan ligge fra sig igen.

af J. Eskildsen,
8. juni 2015
Dette var min første bog af Anna Grue, og jeg vil sige at med Italiensvej har Anna formået at inddrage mig i en fortælling, som var inspirerende, fængende og hvor jeg tit fik et smil på læben. Det er en historie, hvor man føler at man kommer tæt på de 2 hovedpersoner - nemlig Vittoria, som er en ærekær og pligtopfyldende pige, som er født i Italien. Hun "flygter" til Danmark og møder den skønne Conny, som er arbejdsom - men tager dog ikke livet så tungt. De 2 lærer hinanden at kende i starten af fortællingen, og bliver rigtig gode venner, og er såmænd også fortrolige... lige pånær at Vittoria bærer på en dyb hemmelighed...- Det er en letlæselig fortælling, hvor man fra starten bliver fanget i historien. Bestemt ikke min sidste læsning af Anna Grue.