Boganmeldelser fra katrinebil

124 anmeldelser i alt, 0 i oktober
1 2 3 4 5 >
Stoner
(18)

af katrinebil,
21. august 2015
En rørende og smuk fortælling om alle mulige aspekter i livet. Man følger den fattige landbrugssøn Stoner fra han er en ung mand og gennem hans liv. Efter sin fars ønske starter han på universitetet for at læse jordbrug, men hans hjerte banker for engelsk litteratur. Resten af Stoners liv er med den engelske litteratur i højsædet. Jeg ser blandede anmeldelser af bogen, og jeg kunne godt forestille mig, at der er nogen, der synes den er flad og langtrukken. Men jeg kunne godt lide den. Den er detaljeret og velskrevet på en måde, der gør den rigtig interessant at læse. En bog der giver stof til eftertanke!!!

af katrinebil,
10. august 2015
Jeg er faktisk normalt ikke til selvhjælpsbøger, men jeg fik denne anbefalet og jeg besluttede mig (sammen med min kæreste) at købe og læse bogen. Jeg troede jeg bare sådan lige kunne komme igennem bogen på ingen tid, da jeg jo læser meget, men der er virkelig meget at sætte sig ind i og masser af øvelser, som skal nærlæses for at få den rigtige forståelse. Flere af øvelser blev prøvet af, og jeg tror VIRKELIG at alle ville kunne lære noget af denne bog i forhold til kommunikation til sin partner/kollega/familiemedlem mm. Alle burde i virkeligheden prøve at læse den, for man bliver virkelig bevidst om en masse vigtige ting.

af katrinebil,
10. august 2015
Sikke en flot bog med alle de dejlige fortællinger om den pandekageglade ”bjørn”. Den er perfekt som en flot gave til børn der bare elsker Rasmus Klump. Vi kommer med på alle mulige eventyr sammen med Klump og vennerne og der er rigtig mange godnatlæsningstimer i den bog. Farverne er flotte og bogen er af rigtig god kvalitet og flot at have stående. Mine unger elsker Rasmus Klump - og det gør moren også:)

af katrinebil,
4. august 2015
Klart den dårligste af de 3 bøger, synes jeg. Den bliver lidt for personlig og meget langtrukken. Kun til allersidst i bogen kunne jeg ikke lægge den fra mig, så jeg var faktisk lidt skuffet. Katrine har fået en frygtelig viden omkring sin mors død tilbage i sine teenageår, som får hende til at gå dybere ind i sagen. Vi kommer dybt ind i det korrupte og antidemokratiske Rusland og får god viden inden for dette. Dog bliver jeg alligevel ikke fænget på samme måde som de to tidligere bøger.

af katrinebil,
4. august 2015
Jeg havde høje forventninger til denne fortsættelse af 1. bog ”Skrig under vand”, men det var lidt som om, at mine forventninger ikke helt blev indfriet. Plottet var godt og spændende, men nogle gange syntes jeg, at den blev lidt langtrukken. Nok egentlig mest fordi dét miljø, som bogen kredser om ikke er så genkendeligt for mig. Men bestemt en god bog, som jeg ikke ville være foruden at læse. Man lærer jo også Katrine (hovedpersonen) mere og mere at kende, og hun kommer jo som sædvanlig ud for nogle skrækkelige ting.

af katrinebil,
4. august 2015
Bog nr. 3 i serien om politikommisær Axel Steen, som man efterhånden er kommet til at kende bedre og bedre. Han har dog ikke selv fået det bedre i denne bog, og han er på den private side ret langt ude i sit misbrug. Denne bog er virkelig spændende, fordi opklaringen ligger Axel så meget på sinde, idet den for 4 år siden forblev uopklaret og faktisk også var grunden til, at han blev skilt fra sin kone. Jesper Stein har virkelig gjort det igen. Det er en super spændende bog, og jeg håber det på et tidspunkt kommer noget mere fra hans side.

af katrinebil,
4. august 2015
Disse bøger er virkelig gode til de lidt mindre børn. Det er ret sjovt, når jeg sidder og læse denne for min den mindste, så kan storebror nogle gange nærmest læse højt. Selvfølgelig er det fordi han kan huske, hvad der står på siderne, fordi jeg har læst den hundrede gange, men jeg tror helt sikkert det giver børnene en god læseforståelse. Totte bøgerne er et hit og emnerne rammer altid plet i børnenes univers. Denne gang bygger Totte et hus, mens han mor og far har travlt med en masse andre ting. Lige en god lille bog til en lille dreng.
Fletninger
(16)

af katrinebil,
4. august 2015
Jeg kan godt forstå, hvorfor denne bog er blevet så populær. Det er en bog, der er skrevet/lavet af to piger med langt hår, og som sikkert har ønsket sig lidt flere måder at kunne sætte deres hår på. Der er mange fine illustrationer på virkelig flotte fletninger. Nogle simple og nogle virkelig svære. Jeg gav bogen i julegave til min niece, og lynhurtigt var det alle de voksne der sad og kiggede i den. Det skal blive sjovt at se, om moren kommer til at kunne lave disse flotte fletninger.

af katrinebil,
3. august 2015
Min søn elsker disse helt fantastiske gaver fra Lego. Det er virkelig en god bog, og jeg synes faktisk der er en del lego i i forhold til prisen. Vi har købt dem alle og jeg ville købe endnu flere hvis jeg kunne til samme pris, for det er en fantastisk gave til børn i den alder. Det kræver selvfølgelig at en voksen sidder og læser op de første gange, men ellers kan ungerne sagtens sidde med bogen selv og bygge nogle af de legoinstruktioner, der er i bogen. Klart anbefalelsesværdig og jeg ville købe andre, hvis der da kommer nogle nye?

af katrinebil,
3. august 2015
Jeg havde nok forventet en lidt mere børnevenlig bog – og det er det altså ikke helt. Jeg vil mere sige, at den er en smuk bog med nogen flotte illustrationer, men digtene der hører til hvert bogstav fænger altså ikke helt mine børn. Det er en rigtig flot bog at have stående, men vi læser desværre ikke så meget i den.