Boganmeldelser fra katrinebil

139 anmeldelser i alt, 0 i oktober
1 2 3 4 5 >
Stoner
(18)

af katrinebil,
21. august 2015
En rørende og smuk fortælling om alle mulige aspekter i livet. Man følger den fattige landbrugssøn Stoner fra han er en ung mand og gennem hans liv. Efter sin fars ønske starter han på universitetet for at læse jordbrug, men hans hjerte banker for engelsk litteratur. Resten af Stoners liv er med den engelske litteratur i højsædet. Jeg ser blandede anmeldelser af bogen, og jeg kunne godt forestille mig, at der er nogen, der synes den er flad og langtrukken. Men jeg kunne godt lide den. Den er detaljeret og velskrevet på en måde, der gør den rigtig interessant at læse. En bog der giver stof til eftertanke!!!
af

af katrinebil,
10. august 2015
Fint alternativ til bogen ”Turen går til Berlin” med oversigt over de ”vigtigste” ting man som turist skal se i Berlin inkl. et stort fold-ud kort over byen. Den fungerede helt fint for os, da vi var i Berlin og jeg kan godt anbefale bogen.

af katrinebil,
10. august 2015
Jeg er faktisk normalt ikke til selvhjælpsbøger, men jeg fik denne anbefalet og jeg besluttede mig (sammen med min kæreste) at købe og læse bogen. Jeg troede jeg bare sådan lige kunne komme igennem bogen på ingen tid, da jeg jo læser meget, men der er virkelig meget at sætte sig ind i og masser af øvelser, som skal nærlæses for at få den rigtige forståelse. Flere af øvelser blev prøvet af, og jeg tror VIRKELIG at alle ville kunne lære noget af denne bog i forhold til kommunikation til sin partner/kollega/familiemedlem mm. Alle burde i virkeligheden prøve at læse den, for man bliver virkelig bevidst om en masse vigtige ting.

af katrinebil,
10. august 2015
Sikke en flot bog med alle de dejlige fortællinger om den pandekageglade ”bjørn”. Den er perfekt som en flot gave til børn der bare elsker Rasmus Klump. Vi kommer med på alle mulige eventyr sammen med Klump og vennerne og der er rigtig mange godnatlæsningstimer i den bog. Farverne er flotte og bogen er af rigtig god kvalitet og flot at have stående. Mine unger elsker Rasmus Klump - og det gør moren også:)

af katrinebil,
4. august 2015
Klart den dårligste af de 3 bøger, synes jeg. Den bliver lidt for personlig og meget langtrukken. Kun til allersidst i bogen kunne jeg ikke lægge den fra mig, så jeg var faktisk lidt skuffet. Katrine har fået en frygtelig viden omkring sin mors død tilbage i sine teenageår, som får hende til at gå dybere ind i sagen. Vi kommer dybt ind i det korrupte og antidemokratiske Rusland og får god viden inden for dette. Dog bliver jeg alligevel ikke fænget på samme måde som de to tidligere bøger.

af katrinebil,
4. august 2015
Jeg havde høje forventninger til denne fortsættelse af 1. bog ”Skrig under vand”, men det var lidt som om, at mine forventninger ikke helt blev indfriet. Plottet var godt og spændende, men nogle gange syntes jeg, at den blev lidt langtrukken. Nok egentlig mest fordi dét miljø, som bogen kredser om ikke er så genkendeligt for mig. Men bestemt en god bog, som jeg ikke ville være foruden at læse. Man lærer jo også Katrine (hovedpersonen) mere og mere at kende, og hun kommer jo som sædvanlig ud for nogle skrækkelige ting.

af katrinebil,
4. august 2015
Bog nr. 3 i serien om politikommisær Axel Steen, som man efterhånden er kommet til at kende bedre og bedre. Han har dog ikke selv fået det bedre i denne bog, og han er på den private side ret langt ude i sit misbrug. Denne bog er virkelig spændende, fordi opklaringen ligger Axel så meget på sinde, idet den for 4 år siden forblev uopklaret og faktisk også var grunden til, at han blev skilt fra sin kone. Jesper Stein har virkelig gjort det igen. Det er en super spændende bog, og jeg håber det på et tidspunkt kommer noget mere fra hans side.
Akrash
(8)

af katrinebil,
4. august 2015
Dette er den første bog af en forfatter jeg på daværende tidspunkt ikke kendte til. Jesper Stein er kommet med i min top over krimiforfattere med denne bog, og der er ingen tvivl om, at jeg skal læse alle efterfølgere. Den har nogenlunde samme plot som mange krimier. En lidt afdanket politibetjent, der ikke helt kan finde ud af dét på privaten, men selvfølgelig er mega dygtig til sit job. Bogen er simpelthen bare så spændende, og jeg syntes det var ret fedt at læse om noget, der foregår i København og endnu mere præcist Nørrebro – der er så mange steder, som jeg kan huske. Jeg kan klart anbefale denne bog.

af katrinebil,
4. august 2015
Disse bøger er virkelig gode til de lidt mindre børn. Det er ret sjovt, når jeg sidder og læse denne for min den mindste, så kan storebror nogle gange nærmest læse højt. Selvfølgelig er det fordi han kan huske, hvad der står på siderne, fordi jeg har læst den hundrede gange, men jeg tror helt sikkert det giver børnene en god læseforståelse. Totte bøgerne er et hit og emnerne rammer altid plet i børnenes univers. Denne gang bygger Totte et hus, mens han mor og far har travlt med en masse andre ting. Lige en god lille bog til en lille dreng.
Fletninger
(16)

af katrinebil,
4. august 2015
Jeg kan godt forstå, hvorfor denne bog er blevet så populær. Det er en bog, der er skrevet/lavet af to piger med langt hår, og som sikkert har ønsket sig lidt flere måder at kunne sætte deres hår på. Der er mange fine illustrationer på virkelig flotte fletninger. Nogle simple og nogle virkelig svære. Jeg gav bogen i julegave til min niece, og lynhurtigt var det alle de voksne der sad og kiggede i den. Det skal blive sjovt at se, om moren kommer til at kunne lave disse flotte fletninger.