Se vores JULEGAVEGUIDE til hele familien  –  Få FRI FRAGT

Bliv Plusmedlem  og få adgang til vores altid lave priser på bøger. Er du i tvivl? Så prøv første uge GRATIS og herefter automatisk fornyelse til 99kr/md. Afmeld når som helst og Plusfordelene stopper ved udgangen af din betalingsperiode.

Boganmeldelser fra @Marialephantreads

your image Jeg er uddannet pædagog, mor til to piger, der er født i 2004 og 2008. Jeg er gift med pigernes far, samt den glade ejer af en Coton de Tulear. Min store hobby er at læse bøger. Min bogsamling er en dejlig blanding af nye og gamle bøger. Ofte køber jeg bøger hos Plusbog, hvorefter jeg skriver en anmeldelse. Derudover nyder jeg at besøge landets loppemarkeder, hvor jeg slet ikke kan stå for et godt tilbud på litteratur. Min yndlingsbog er skrevet af Jojo Moyes. Det er "Mig før dig", som da den udkom, slog benene fuldstændigt væk under mig. Derefter følger mange yndlings, der er kendetegnet ved, at der ofte er en kærlighedshistorie. Dog kan jeg også godt lide når der er lidt spænding og drama, samt historie og biografiske elementer… Så ja, jeg har en meget alsidig smag, og er derfor også rigtig glad for at være en del af Plusbogs anmelderteam, da det udfordrer mig udi forskellige temaer og genrer, der oftest overrasker mig positivt. Udover hér kan man følge mig og mine bøger på Instagram, hvor jeg hedder @Marialephantreads.
105 anmeldelser i alt, 0 i december
1 2 3 4 5 >

af @Marialephantreads,
8. februar 2018
Jeg tror faktisk at jeg er ligeså begejstret for denne bog, som jeg var med den første i serien om Louisa Clark. Der er så meget karakter i Louisas personlighed, at hun kan bære hele fortællingen alene. Den er dog krydret med bipersoner, med sjove, skæve, charmerende og umulige personligheder, til at krydre fortællingen og gøre læseoplevelsen endnu bedre. Jeg føler at jeg har været med Louisa i New York. Der er livagtige og realistiske beskrivelser af by og miljø. Der er stemningsbeskrivelser og betragtninger, der maler levende billeder for ens indre øje. Min fantasi har arbejdet på højtryk og jeg har nydt hver en oplevelse som Jojo Moyes har inviteret mig med på. Kærlighedsdelen har været spændende og medvirkende til at jeg har læst og læst. Det har været vigtigt for mig at nå en slutning. At følge Louisa til den skæbne som hun fortjener, efter at hun i mange år har sørget over Will og været i vildrede over hvor i livet hun hører til. Jeg synes at denne tre'er er utroligt velskrevet og at den formår at slå en endelig knude på historien om Louisa Clark. Endeligt vil jeg sige, at det kunne være skønt, hvis hele serien blev filmatiseret, da jeg levende kan forestille mig Emilia Clarke, i bistribede strømpebukser på Fifth Avenue. Det ville være mægtigt!

af @Marialephantreads,
9. december 2017
Wauw. Jeg tror at John Green har formået at sætte ord på hvad der foregår inde i hovedet på mennesker der slås med OCD, tvangstanker eller generaliseret angst. Jeg har selv erfaringer med generaliseret angst og tvangstanker i forbindelse hermed. Jeg er målløs over, hvor præcist de tanker jeg selv kæmpede med, er beskrevet i denne bog. På en næsten poetisk måde, formår John Green at beskrive Aza's tanker, så man som helt udenforstående vil kunne begribe hvor magtfulde tvangstanker er for den syge. Folk der læser denne bog, og som ikke har erfaringer med psykisk sygdom, vil måske nyde relationerne iblandt hovedpersonerne. De er charmerende unge mennesker, der alle på hver sin måde, står i begyndelsen af deres liv, med kæmpe store udfordringer. Det er et mirakel at de har hinanden, og et mirakel at de formår at hjælpe hinanden igennem, hvad der for de fleste ville være umuligt. Aller bedst er det at følge Aza. Jeg synes simpelthen at hun er beskrevet spot on. Hendes tanker, hendes udfordringer, det hele... Det er ikke nogen let ungdomsbog. Jeg tror ikke, at jeg ville have fået det samme ud af bogen, hvis jeg havde læst den som teenager. Jeg anbefaler den derfor i lige så høj grad til voksne, som måske nemmere vil kunne forstå tankespindene samt de følelsesmæssige udfordringer. Alt i alt en skøn bog, som egentligt ikke bærer noget stort genialt plot, men som i sit sprog og forståelse for temaet, er helt vidunderlig og præcis.

af @Marialephantreads,
9. december 2017
Jeg er hende der ikke kan holde mig vågen om aftenen.... lige indtil jeg sad med denne bog i hånden. Jeg faldt fuldstændigt for hovedpersonerne, og kunne slet ikke stoppe med at læse, da jeg først kom igang. Opbygningen, hvor man for hvert kapitel springer et år frem i tiden, gør, at tempoet for opbygningen af historien er hurtig, og at man aldrig kommer til at kede sig. Jeg oplever tit med Colleen Hoovers hovedpersoner, at man som læser forelsker sig i dem. Om ikke andet, så forelsker man sig i deres forelskelse, og kan mærke dem helt ind i maven. Denne bog er ingen undtagelse. Jeg var grebet og rørt. Meget påvirket af historien og dens udvikling. Hen i mod slutningen sker der noget, der ændrer historiens romantiske flow. Jeg var knust og er endnu ikke helt sikker på, at jeg kan tilgive Colleen Hoover for at gøre dette mod hovedpersonerne... nu gik det lige så godt. Jeg var på nippet til at give fire stjerner, fordi jeg blev så irriteret på slutningen, men jeg må være tro mod min oplevelse undervejs, som var alt hvad en læseoplevelse bør være. Derfor fem stjerner fra mig, fordi jeg var grebet, rørt, opslugt og uigenkaldeligt vild med historien om to unge mennesker, der elsker hinanden så højt, at de kan elske hinanden på afstand og kun mødes én dag om året. 9. november.

af @Marialephantreads,
8. december 2016
Endnu en dejlig historie, der er gennemsyret af Jojo Moyes´s talent for at lave karakterer der går lige i hjertet på én. Jeg blev en anelse forvirret i starten, der lægger ud med, at handle fortrinsvist om Matt og Laura, der er naboer til det spanske hus, der er omdrejningspunktet for historien. Bagsiden af bogen havde ikke røbet noget om en Laura, så hvem var hun nu? Da Isabel og hendes familie blev introduceret til historien tænkte jeg, at der var mange skæbner der skulle knyttes sammen for at give en sammenhængende og meningsfuld historie. Jojo Moyes mestrer dog dette til perfektion, og jeg havde svært ved at lægge bogen fra mig, fordi jeg bare måtte nå en slutning på det uendelige drama. Absolut anbefalelsesværdig og én af Jojo Moyes´s bedste!

af @Marialephantreads,
29. november 2016
Det er en kort og meget simpel historie. Søde billeder og en historie, som er underholdende både for børn og voksne. Herhjemme deltes vi om oplæsningen. Min datter i anden klasse læste første halvdel højt, og sidste halvdel læste jeg højt. Vi grinede lidt undervejs, fordi handlingen er sjov og anderledes, og sammenlagt tog læsningen ikke mere end 20 minutter.

af @Marialephantreads,
2. november 2016
I indledningen fortæller forfatteren, at dette er hans første bog, og at den egentligt er skrevet som en ungdomsbog. Det bliver tydeligt for læseren, efterhånden som historien tager fat og er meget præget af korte kapitler, hvor der er sparet på miljøbeskrivelserne. Min oplevelse af bogen er positiv, men set i bakspejlet har den ikke ført mig mange steder hen, og den har ikke efterladt mig med en palette af indre synsoplevelser, som jeg ellers elsker denne forfatter for. Jeg blev lidt skræmt undervejs - klovne der udgiver sig for at være noget godt, men som udvikler tænder som i en løves gab, bringer mareridt frem hos mig. Der er absolut chokeffekter undervejs, men ikke flere end at jeg overvejer at lade min 12-årige datter læse bogen, fordi den er spændende, og sikkert ville kunne holde hendes interesse fanget.

af @Marialephantreads,
1. november 2016
Så kom der endeligt en afslutning! Jeg har længtes efter at læse denne sidste bog i trilogien, siden jeg afsluttede bog nummer to. Da jeg ikke længere kunne vente på at den ville udkomme på dansk, har jeg nu læst den på engelsk. Den har været lige præcis som jeg havde håbet. Ligesom i de to foregående bøger, er der to fortællere. Denne gang er det Cassie, hvis historie man har fulgt siden bog nummer et, samt Solange, der er ny i S.E.C.R.E.T-organisationen. Jeg var grebet, især i kapitlerne der fortaltes fra Cassies synsvinkel, fordi det for mit vedkommende er hendes historie der er den mest interessante, idet det er den man har fulgt i alle bøgerne. Jeg er vild med kærlighedshistorien i mellem Will og Cassie og jeg kan godt lide, at denne serie handler om mere end bare sex. Kvinderne er stærke kvinder, der har nogle gode og selvstændige liv. De falder ikke bare i svime over mændene og forfatteren lader dem ikke underkaste sig i deres begærs vold, som man oplever i mange andre erotiske fortællinger.

af @Marialephantreads,
9. oktober 2016
Denne bog byder på mere end en rigtig god læseoplevelse. Jeg har haft så mange smukke billeder for mit indre øje, grundet forfatterens evne til at skildre omgivelserne og karaktererne i dem. Historien er medrivende. Man følger Charity, Hope, Faith og Niall i fortiden, samt Hope, Niall og Willow i nutiden. Deres liv væves sammen af familiære forhold, venskaber og skæbner, der ikke er fattige på spænding. Trods de kun knapt 300 sider kommer man som læser på en rutchebanetur af følelser og forviklinger. Historien skifter mellem fortid og nutid, romancer med den ene og den anden, drama, skænderier og ikke mindst de før omtalte utroligt smukke beskrivelser af de undersøiske skove. Det er i sandhed en bog der byder på mange rejser og oplevelser for læserens sind. Ydermere formås det, at bevare læserens opmærksomhed helt indtil aller sidste side, i håbet om, at den søde Willow vil kunne finde svarerne hun søger om sit ophav og sine afdøde forældres liv.

af @Marialephantreads,
1. oktober 2016
Colleen Hoover gør det igen. Hun skaber et univers der er så fint, at jeg nærmest er i min egen lille lykkeboble imens jeg læser. Jeg har været helt draget af historien, fordi den inviterer læseren ind i et kærlighedsforhold, der er så stærkt og alligevel helt hudløst. Jeg har læst, været glad og alligevel mærket en lille knude i maven, for man ved det bare: der sker noget der vender det hele på hovedet - det gør der jo når det er Colleen der skriver, og jeg vidste at jeg på et tidspunkt ville komme til at græde. Det gjorde jeg! Bogen var alt det jeg havde håbet og troet. Der er mange tårer i handlingen, både de triste og de glade. Det trættede mig en smule henimod slutningen, så derfor "kun" fire stjerner. Jeg vil dog sige, at jeg vil anbefale denne bog til alle der falder for en god kærlighedshistorie. Man undgår ikke at blive forelsket i Ridge og Sidneys forelskelse. De er så særlige og jeg tror ikke at deres slags findes i det virkelige liv. Måske gør de? Uanset så er jeg glad for at jeg har lært dem og deres kærlighed at kende.

af @Marialephantreads,
19. september 2016
Dette koncept er virkeligt sjovt! Selv at være medforfatter på en bog er jo genialt. Denne bog er skrevet ud fra din egen synsvinkel - hovedpersonen er "du" og dermed dig selv. Efterhånden som handlingen skrider frem, får du valgmuligheder. Eksempelvis "hvis du vælger at gå med rockmusikeren - gå til side 120" eller "hvis du har fået nok og hellere vil hjem - gå til side 230"... Det er virkeligt underholdende, at handlingen hele tiden er op til dig selv, og jeg har personligt læst alle mulighederne. Det har skabt mange sjove og super frække små historier, der mere minder om erotiske noveller, end en bog. Meget letlæst og pirrende, og bestemt anbefalelsesværdig, hvis man kan lide erotisk litteratur.