Det danske gartnerierhverv står over for store økonomiske, strukturelle og markedsmæssige udfordringer. Udfordringer, som i vid udstrækning kræver fælles tiltag i hele erhvervet, såfremt der skal opnås optimale løsninger. Udgangspunktet er, at det danske gartnerierhverv under ét gennem de seneste 10-15 år har oplevet en negativ vækst.
Denne bog viser en række af de væsentlige udfordringer, det danske gartnerierhverv står overfor – og vil stå overfor i de kommende år. Udfordringerne kommer både udefra og indefra – fra markedet, fra de politiske rammevilkår og fra erhvervet selv. Bogen viser nogle af erhvervets rammevilkår på baggrund af interviews, spørgeskemaundersøgelser og økonomiske analyser.
Udgangspunktet er, at vækst er vigtig for gartnerierhvervet. Vækst er ofte en forudsætning for at kunne skabe en konkurrencedygtig virksomhed. Vækst er også en konsekvens af konkurrenceevne - kun konkurrencedygtige virksomheder formår at skabe en stor og vedvarende vækst. Vækst er således på én gang en forudsætning for - og et symptom på – konkurrencedygtighed.
Det danske gartnerierhverv kan også fremvise succeshistorier, hvor der er skabt både konkurrenceevne, afsætning, beskæftigelse og indtjening. Gartnerisektoren har således oplagte styrkepositioner, og især klyngesamarbejdet kan udvikles yderligere med henblik på at vende den negative udvikling. Kunsten er at tilføre mere konkurrenceevne og udnytte erhvervets oplagte styrker.
På grundlag af bogens analyser og konklusioner opstilles der en række anbefalinger og løsningsforslag. Et gennemgående træk i anbefalingerne er, at der er brug for en fælles strategi for hele gartneriklyngen, hvor der - med opbakning fra hele klyngen - opstilles konkrete tiltag til, hvorledes innovation, konkurrenceevne og indtjening i erhvervet kan styrkes.
Denne bog er udarbejdet som et input til arbejdet med Den Grønne Vækstklynge, som Dansk Gartneri startede i 2010. Formålet med dette arbejde er netop at skabe ny vækst i erhvervet gennem en række forskellige tiltag.
Det danske gartnerierhverv står over for store økonomiske, strukturelle og markedsmæssige udfordringer. Udfordringer, som i vid udstrækning kræver fælles tiltag i hele erhvervet, såfremt der skal opnås optimale løsninger. Udgangspunktet er, at det danske gartnerierhverv under ét gennem de seneste 10-15 år har oplevet en negativ vækst.
Denne bog viser en række af de væsentlige udfordringer, det danske gartnerierhverv står overfor – og vil stå overfor i de kommende år. Udfordringerne kommer både udefra og indefra – fra markedet, fra de politiske rammevilkår og fra erhvervet selv. Bogen viser nogle af erhvervets rammevilkår på baggrund af interviews, spørgeskemaundersøgelser og økonomiske analyser.
Udgangspunktet er, at vækst er vigtig for gartnerierhvervet. Vækst er ofte en forudsætning for at kunne skabe en konkurrencedygtig virksomhed. Vækst er også en konsekvens af konkurrenceevne - kun konkurrencedygtige virksomheder formår at skabe en stor og vedvarende vækst. Vækst er således på én gang en forudsætning for - og et symptom på – konkurrencedygtighed.
Det danske gartnerierhverv kan også fremvise succeshistorier, hvor der er skabt både konkurrenceevne, afsætning, beskæftigelse og indtjening. Gartnerisektoren har således oplagte styrkepositioner, og især klyngesamarbejdet kan udvikles yderligere med henblik på at vende den negative udvikling. Kunsten er at tilføre mere konkurrenceevne og udnytte erhvervets oplagte styrker.
På grundlag af bogens analyser og konklusioner opstilles der en række anbefalinger og løsningsforslag. Et gennemgående træk i anbefalingerne er, at der er brug for en fælles strategi for hele gartneriklyngen, hvor der - med opbakning fra hele klyngen - opstilles konkrete tiltag til, hvorledes innovation, konkurrenceevne og indtjening i erhvervet kan styrkes.
Denne bog er udarbejdet som et input til arbejdet med Den Grønne Vækstklynge, som Dansk Gartneri startede i 2010. Formålet med dette arbejde er netop at skabe ny vækst i erhvervet gennem en række forskellige tiltag.
Prisen for levering afhænger af typen af dit medlemskab, eller om du ikke har et medlemskab.
Hvis du ikke har et medlemsskab er priserne som følger:
Levering til pakkeshop | 39,95 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering | 59,90 kr. pr. ordre |
Med et guldmedlemsskab er leveringspriserne:
Levering til pakkeshop. Ordrer under 250 kr. | 34,95 kr. pr. ordre |
Levering til pakkeshop. Ordrer over 250 kr. | 24,95 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer under 250 kr. | 59,90 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer over 250 kr. | 49,90 kr. pr. ordre |
Med et plating- eller streaming medlemsskab er leveringspriserne:
Levering til pakkeshop. Ordrer under 250 kr. | 24,95 kr. pr. ordre |
Levering til pakkeshop. Ordrer over 250 kr. | 0 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer under 250 kr. | 44,90 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer over 250 kr. | 19,95 kr. pr. ordre |
Bemærk venligst, at vi forbeholder os retten til at ændre i et fragtbeløb efter ordreafgivelse, hvis man som kunde har opnået en særlig fragtpris pga. køb for over 250 kr. og efterfølgende retter i sin ordre, så ordrebeløbet kommer under 250 kr. Ovenstående fragtpriser for ordrer under 250 kr. vil i så fald være gældende.
Levering
Varerne sendes indenfor 1-6 hverdage. Den konkrete leveringstid står oplyst ved hver enkelt vare. Levering sker med PostNord eller DAO distribution. Vi leverer kun i Danmark og ikke til Grønland og Færøerne.
Vær opmærksom på, at DAO ofte leverer om natten, og at der ikke skal kvitteres for modtagelse af pakken fra DAO. Hvis ikke DAO kan levere pakken forsvarligt ved dør eller i postkasse,
vil pakken i stedet blive leveret til nærmeste pakkeshop, også selvom du har betalt for hjemmelevering.