I 1882 åbnedes Nordfyenske Jernbane, efter det var lykkedes at rejse hele kapitalen på egnen. Derfor skulle der spares, så på 5 stationer var der krohold i forbindelse med stationen, mens holdepladserne var bittesmå bygninger hvor billetsalget foregik fra bestyrerens dagligstue. Lars Viinholt-Nielsen beretter om NFJs tidlige historie.
I 1907 kulminerede hovedstadens bestræbelser på at løse nogle af sine miljøproblemer ved åbningen af Amagerbanen. Latrintogene på Amager var imidlertid blot afslutningen på den sælsomme og til tider ”saftige” historie om bortskaffelsen af Københavns natrenovation pr. jernbane, som Morten Flindt Larsen fortæller om.
DSB gik i 1932 ind i rutebildrift i forbindelse med nedlæggelsen af Amtsbanerne på Als. Med kraftig støtte fra ministeriet fik DSB frem til udgangen af 1935 overtaget eller oprettet godt 70 bilruter. Jens Birchs artikel fortæller om denne udvikling og om DSBs rutebilanskaffelser i 1930erne.
I 1957 åbnede DSB mellem Halsskov - Knudshoved en ny bilfærgerute. Morten Flindt Larsen fortæller om forholdene på Storebælt for bilister, hvor den første bilfærge indsattes i 1930. I 1953 præsenterede DSB planerne for den helt nye sejlrute Halsskov-Knudshoved, hvortil der skulle anskaffes nye bilfærge, hvor bilerne kunne anbringes i to etager.
DSB kørte fra 1982 kultog for Vestkraft mellem Esbjerg og Herning. Der var tale om tog af specialbyggede bogievogne og med lokomotiv i begge ender; en effektiv „transportmaskine“ mellem havnen i Esbjerg og kraftværket i Herning. Jan Lundstrøm skriver om kultogets 18-årige historie.
I 1882 åbnedes Nordfyenske Jernbane, efter det var lykkedes at rejse hele kapitalen på egnen. Derfor skulle der spares, så på 5 stationer var der krohold i forbindelse med stationen, mens holdepladserne var bittesmå bygninger hvor billetsalget foregik fra bestyrerens dagligstue. Lars Viinholt-Nielsen beretter om NFJs tidlige historie.
I 1907 kulminerede hovedstadens bestræbelser på at løse nogle af sine miljøproblemer ved åbningen af Amagerbanen. Latrintogene på Amager var imidlertid blot afslutningen på den sælsomme og til tider ”saftige” historie om bortskaffelsen af Københavns natrenovation pr. jernbane, som Morten Flindt Larsen fortæller om.
DSB gik i 1932 ind i rutebildrift i forbindelse med nedlæggelsen af Amtsbanerne på Als. Med kraftig støtte fra ministeriet fik DSB frem til udgangen af 1935 overtaget eller oprettet godt 70 bilruter. Jens Birchs artikel fortæller om denne udvikling og om DSBs rutebilanskaffelser i 1930erne.
I 1957 åbnede DSB mellem Halsskov - Knudshoved en ny bilfærgerute. Morten Flindt Larsen fortæller om forholdene på Storebælt for bilister, hvor den første bilfærge indsattes i 1930. I 1953 præsenterede DSB planerne for den helt nye sejlrute Halsskov-Knudshoved, hvortil der skulle anskaffes nye bilfærge, hvor bilerne kunne anbringes i to etager.
DSB kørte fra 1982 kultog for Vestkraft mellem Esbjerg og Herning. Der var tale om tog af specialbyggede bogievogne og med lokomotiv i begge ender; en effektiv „transportmaskine“ mellem havnen i Esbjerg og kraftværket i Herning. Jan Lundstrøm skriver om kultogets 18-årige historie.
Prisen for levering afhænger af typen af dit medlemskab, eller om du ikke har et medlemskab.
Hvis du ikke har et medlemsskab er priserne som følger:
Levering til pakkeshop | 39,95 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering | 59,90 kr. pr. ordre |
Med et guldmedlemsskab er leveringspriserne:
Levering til pakkeshop. Ordrer under 250 kr. | 34,95 kr. pr. ordre |
Levering til pakkeshop. Ordrer over 250 kr. | 24,95 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer under 250 kr. | 59,90 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer over 250 kr. | 49,90 kr. pr. ordre |
Med et plating- eller streaming medlemsskab er leveringspriserne:
Levering til pakkeshop. Ordrer under 250 kr. | 24,95 kr. pr. ordre |
Levering til pakkeshop. Ordrer over 250 kr. | 0 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer under 250 kr. | 44,90 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer over 250 kr. | 19,95 kr. pr. ordre |
Bemærk venligst, at vi forbeholder os retten til at ændre i et fragtbeløb efter ordreafgivelse, hvis man som kunde har opnået en særlig fragtpris pga. køb for over 250 kr. og efterfølgende retter i sin ordre, så ordrebeløbet kommer under 250 kr. Ovenstående fragtpriser for ordrer under 250 kr. vil i så fald være gældende.
Levering
Varerne sendes indenfor 1-6 hverdage. Den konkrete leveringstid står oplyst ved hver enkelt vare. Levering sker med PostNord eller DAO distribution. Vi leverer kun i Danmark og ikke til Grønland og Færøerne.
Vær opmærksom på, at DAO ofte leverer om natten, og at der ikke skal kvitteres for modtagelse af pakken fra DAO. Hvis ikke DAO kan levere pakken forsvarligt ved dør eller i postkasse,
vil pakken i stedet blive leveret til nærmeste pakkeshop, også selvom du har betalt for hjemmelevering.