I 1884 fik Århus sin nye, 2. banegård. Men det blev kun til en ny banegårdsbygning, og så klemtes lidt flere spor ind på det i forvejen alt for lille areal. Asger Christiansen beretter om de to første banegårde.
SFJs navnkundige maskininspektør Jacob Christian Milling tegnede fra 1909 flere nye lokomotivtyper til de fynske privatbaner. Lars Viinholt-Nielsen fortæller om Millings konstruktioner, der førte til landets designmæssigt nok mest elegante privatbanelokomotiver.
Jens Bruun-Petersen og Lars Viinholt-Nielsen har skrevet om hvordan tre vognklasser blev til to i 1934, hvor man – måske i Staunings ånd – indførte "fællesklassen" ved de danske baner.
Per Topp Nielsen behandler HJ-vognene, der for alvor byggedes i stort antal fra 1959. Fem år efter at DSB havde anskaffet de første europæiske standardtyper ombyggede man et stort antal gamle vogne til de ret små, ikke specielt moderne vogne til stykgodstransport.
I 1984 modtog DSB sit første elektriske EA-lokomotiv. Ordren blev kaldt "århundredets lokomotivkøb", men det blev nu kun til 22 lokomotiver. Peter Christensen skildrer forhistorien, anskaffelserne og anvendelsen.
I 1884 fik Århus sin nye, 2. banegård. Men det blev kun til en ny banegårdsbygning, og så klemtes lidt flere spor ind på det i forvejen alt for lille areal. Asger Christiansen beretter om de to første banegårde.
SFJs navnkundige maskininspektør Jacob Christian Milling tegnede fra 1909 flere nye lokomotivtyper til de fynske privatbaner. Lars Viinholt-Nielsen fortæller om Millings konstruktioner, der førte til landets designmæssigt nok mest elegante privatbanelokomotiver.
Jens Bruun-Petersen og Lars Viinholt-Nielsen har skrevet om hvordan tre vognklasser blev til to i 1934, hvor man – måske i Staunings ånd – indførte "fællesklassen" ved de danske baner.
Per Topp Nielsen behandler HJ-vognene, der for alvor byggedes i stort antal fra 1959. Fem år efter at DSB havde anskaffet de første europæiske standardtyper ombyggede man et stort antal gamle vogne til de ret små, ikke specielt moderne vogne til stykgodstransport.
I 1984 modtog DSB sit første elektriske EA-lokomotiv. Ordren blev kaldt "århundredets lokomotivkøb", men det blev nu kun til 22 lokomotiver. Peter Christensen skildrer forhistorien, anskaffelserne og anvendelsen.
Prisen for levering afhænger af typen af dit medlemskab, eller om du ikke har et medlemskab.
Hvis du ikke har et medlemsskab er priserne som følger:
Levering til pakkeshop | 39,95 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering | 59,90 kr. pr. ordre |
Med et guldmedlemsskab er leveringspriserne:
Levering til pakkeshop. Ordrer under 250 kr. | 34,95 kr. pr. ordre |
Levering til pakkeshop. Ordrer over 250 kr. | 24,95 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer under 250 kr. | 59,90 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer over 250 kr. | 49,90 kr. pr. ordre |
Med et plating- eller streaming medlemsskab er leveringspriserne:
Levering til pakkeshop. Ordrer under 250 kr. | 24,95 kr. pr. ordre |
Levering til pakkeshop. Ordrer over 250 kr. | 0 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer under 250 kr. | 44,90 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer over 250 kr. | 19,95 kr. pr. ordre |
Bemærk venligst, at vi forbeholder os retten til at ændre i et fragtbeløb efter ordreafgivelse, hvis man som kunde har opnået en særlig fragtpris pga. køb for over 250 kr. og efterfølgende retter i sin ordre, så ordrebeløbet kommer under 250 kr. Ovenstående fragtpriser for ordrer under 250 kr. vil i så fald være gældende.
Levering
Varerne sendes indenfor 1-6 hverdage. Den konkrete leveringstid står oplyst ved hver enkelt vare. Levering sker med PostNord eller DAO distribution. Vi leverer kun i Danmark og ikke til Grønland og Færøerne.
Vær opmærksom på, at DAO ofte leverer om natten, og at der ikke skal kvitteres for modtagelse af pakken fra DAO. Hvis ikke DAO kan levere pakken forsvarligt ved dør eller i postkasse,
vil pakken i stedet blive leveret til nærmeste pakkeshop, også selvom du har betalt for hjemmelevering.