Da Sydbanen fra Roskilde åbnede i 1870 endte den ved Masnedsund, syd for Vordingborg by, men kun godt 1,5 km før endestation lå en mellemstation navngivet efter byen, der på denne måde fik to stationer. Senere kom Masnedsundbroen, færgestationen på Masnedø og overfarten over Storstrømmen til. Dermed blev jernbanestationerne ved Vordingborg efterhånden vigtige knudepunkter i den internationale forbindelse mellem København og Berlin/Hamburg.
Bogen beretter om alt dette, og om hvordan jernbanefærgefarten mellem Masnedø og Orehoved blev en flaskehals i både lokal og international trafik og førte tilbygningen af Storstrømsbroen, Danmarks anden store bro og - da den åbnedes i 1937 - Europas længste. Vordingborg blev derved blot en mellemstation på en bane med både lokal og international trafik.
Beskrivelsen af Vordingborg stations dagligdag fra 1950’erne til nutiden bygger til dels på forfatterens egne erindringer fra opvæksten i byen i 1950erne og dels på samtaler med ældre ansatte på stationen.
Bogen er gennemillustreret med ikke mindst fotos af de tog som trafikerede banen. Geografisk skildrer bogen skildrer bogen strækningen fra Mogenstrup syd for Næstved til Nørre Alslev på Falster, men hovedvægten er lagt på stationer, færgehavne, havnebaner og jernbanebroer ved Vordingborg, Masnedsund/Masnedø og Orehoved.
Da Sydbanen fra Roskilde åbnede i 1870 endte den ved Masnedsund, syd for Vordingborg by, men kun godt 1,5 km før endestation lå en mellemstation navngivet efter byen, der på denne måde fik to stationer. Senere kom Masnedsundbroen, færgestationen på Masnedø og overfarten over Storstrømmen til. Dermed blev jernbanestationerne ved Vordingborg efterhånden vigtige knudepunkter i den internationale forbindelse mellem København og Berlin/Hamburg.
Bogen beretter om alt dette, og om hvordan jernbanefærgefarten mellem Masnedø og Orehoved blev en flaskehals i både lokal og international trafik og førte tilbygningen af Storstrømsbroen, Danmarks anden store bro og - da den åbnedes i 1937 - Europas længste. Vordingborg blev derved blot en mellemstation på en bane med både lokal og international trafik.
Beskrivelsen af Vordingborg stations dagligdag fra 1950’erne til nutiden bygger til dels på forfatterens egne erindringer fra opvæksten i byen i 1950erne og dels på samtaler med ældre ansatte på stationen.
Bogen er gennemillustreret med ikke mindst fotos af de tog som trafikerede banen. Geografisk skildrer bogen skildrer bogen strækningen fra Mogenstrup syd for Næstved til Nørre Alslev på Falster, men hovedvægten er lagt på stationer, færgehavne, havnebaner og jernbanebroer ved Vordingborg, Masnedsund/Masnedø og Orehoved.
Prisen for levering afhænger af typen af dit medlemskab, eller om du ikke har et medlemskab.
Hvis du ikke har et medlemsskab er priserne som følger:
Levering til pakkeshop | 39,95 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering | 59,90 kr. pr. ordre |
Med et guldmedlemsskab er leveringspriserne:
Levering til pakkeshop. Ordrer under 250 kr. | 34,95 kr. pr. ordre |
Levering til pakkeshop. Ordrer over 250 kr. | 24,95 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer under 250 kr. | 59,90 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer over 250 kr. | 49,90 kr. pr. ordre |
Med et plating- eller streaming medlemsskab er leveringspriserne:
Levering til pakkeshop. Ordrer under 250 kr. | 24,95 kr. pr. ordre |
Levering til pakkeshop. Ordrer over 250 kr. | 0 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer under 250 kr. | 44,90 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer over 250 kr. | 19,95 kr. pr. ordre |
Bemærk venligst, at vi forbeholder os retten til at ændre i et fragtbeløb efter ordreafgivelse, hvis man som kunde har opnået en særlig fragtpris pga. køb for over 250 kr. og efterfølgende retter i sin ordre, så ordrebeløbet kommer under 250 kr. Ovenstående fragtpriser for ordrer under 250 kr. vil i så fald være gældende.
Levering
Varerne sendes indenfor 1-6 hverdage. Den konkrete leveringstid står oplyst ved hver enkelt vare. Levering sker med PostNord eller DAO distribution. Vi leverer kun i Danmark og ikke til Grønland og Færøerne.
Vær opmærksom på, at DAO ofte leverer om natten, og at der ikke skal kvitteres for modtagelse af pakken fra DAO. Hvis ikke DAO kan levere pakken forsvarligt ved dør eller i postkasse,
vil pakken i stedet blive leveret til nærmeste pakkeshop, også selvom du har betalt for hjemmelevering.