Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Kulturudvikling i skolen – hvordan?
SPAR
kr 101
Kulturudvikling i skolen – hvordan?
Kulturudvikling i skolen – hvordan? er den første bog på dansk om virksomme drivkræfter i skoleudvikling - og de drivkræfter, der IKKE virker. Bogen viser, hvilke indsatser der skaber kulturændringer, sammenhæng og holder udviklingen på sporet, samt hvordan. Forfatterne formidler internationale erfaringer med at udvikle begejstrende skolekulturer og opnå fremragende forbedringer af læringsresultater. Et kendetegn ved begejstrende skolekulturer er, at der her udvikles en stærkere fælles forpligtelse over for skolens formål blandt alle: elever, lærere, pædagoger, ledere, forældre og forvaltning. Bogen indeholder en skatkiste af konkrete indsatser fra skoler i Danmark, Norge og Ontario, som kan inspirere alle skolens aktører med store perspektiver for den videre skoledrift og skoleudvikling i Danmark. Bogens bidragydere er: Trine Damgaard Bjerg, skoleleder, Danmark Claus Hougaard Christiansen, skoleleder, Danmark Christian Handberg Clift, viceskoleleder, Danmark Martin Brint Hansen, udviklingskonsulent, Danmark Gitte Haslebo, direktør og konsulent, Danmark Bjørn Hauger, konsulent og ph.d. studerende, Norge Camilla Hoffmann, skoleleder, Danmark Marit Eikaas Haavimb, underviser og udviklingskonsulent, Norge Ole Lerke, skoleleder, Danmark Gro Emmertsen Lund, konsulent og ph.d. studerende, Danmark Greg McLeod, skoleleder, Canada Ulrik Bak Nielsen, udviklingschef, Danmark Ellen Sjong, lærer, Norge Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for og ønsker at bidrage til en videreudvikling af det danske uddannelsessystem. Det kan være lærere, pædagoger og skoleledelser på de enkelte skoler, chefer og konsulenter i de kommunale forvaltninger, politikere, ministerielle embedsmænd, forældre, ledelser, undervisere og studerende på lærer- og pædagoguddannelserne og på efteruddannelser samt forskningsinstitutioner. Norske kapitler er oversat til dansk af Tom Havemann. Kulturudvikling i skolen - hvordan? er den anden bog i serien Relationel pædagogik. Bøgerne i denne serie handler om det professionelle arbejde i skoler, dagtilbud, fritidstilbud, forvaltning, uddannelsesinstitutioner m.m. Bøgerne baserer sig på erfaringer fra den daglige praksis og er handlingsorienterede og nyskabende. Serien tager udgangspunkt i en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori, og metoderne bygger på systemiske, anerkendende, narrative, restorative og relationelle tilgange til det daglige arbejde. Bøgerne i Relationel pædagogik-serien redigeres af Gitte Haslebo og Gro Emmertsen Lund.
Kampagne pris 232 kr
Medlemspris 242 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Download straks efter køb
Normalpris 333 kr
Download straks efter køb
Spar 101 kr
Velkommen 20%
God 15.755 anmeldelser på
Kulturudvikling i skolen – hvordan? er den første bog på dansk om virksomme drivkræfter i skoleudvikling - og de drivkræfter, der IKKE virker. Bogen viser, hvilke indsatser der skaber kulturændringer, sammenhæng og holder udviklingen på sporet, samt hvordan. Forfatterne formidler internationale erfaringer med at udvikle begejstrende skolekulturer og opnå fremragende forbedringer af læringsresultater. Et kendetegn ved begejstrende skolekulturer er, at der her udvikles en stærkere fælles forpligtelse over for skolens formål blandt alle: elever, lærere, pædagoger, ledere, forældre og forvaltning. Bogen indeholder en skatkiste af konkrete indsatser fra skoler i Danmark, Norge og Ontario, som kan inspirere alle skolens aktører med store perspektiver for den videre skoledrift og skoleudvikling i Danmark. Bogens bidragydere er: Trine Damgaard Bjerg, skoleleder, Danmark Claus Hougaard Christiansen, skoleleder, Danmark Christian Handberg Clift, viceskoleleder, Danmark Martin Brint Hansen, udviklingskonsulent, Danmark Gitte Haslebo, direktør og konsulent, Danmark Bjørn Hauger, konsulent og ph.d. studerende, Norge Camilla Hoffmann, skoleleder, Danmark Marit Eikaas Haavimb, underviser og udviklingskonsulent, Norge Ole Lerke, skoleleder, Danmark Gro Emmertsen Lund, konsulent og ph.d. studerende, Danmark Greg McLeod, skoleleder, Canada Ulrik Bak Nielsen, udviklingschef, Danmark Ellen Sjong, lærer, Norge Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for og ønsker at bidrage til en videreudvikling af det danske uddannelsessystem. Det kan være lærere, pædagoger og skoleledelser på de enkelte skoler, chefer og konsulenter i de kommunale forvaltninger, politikere, ministerielle embedsmænd, forældre, ledelser, undervisere og studerende på lærer- og pædagoguddannelserne og på efteruddannelser samt forskningsinstitutioner. Norske kapitler er oversat til dansk af Tom Havemann. Kulturudvikling i skolen - hvordan? er den anden bog i serien Relationel pædagogik. Bøgerne i denne serie handler om det professionelle arbejde i skoler, dagtilbud, fritidstilbud, forvaltning, uddannelsesinstitutioner m.m. Bøgerne baserer sig på erfaringer fra den daglige praksis og er handlingsorienterede og nyskabende. Serien tager udgangspunkt i en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori, og metoderne bygger på systemiske, anerkendende, narrative, restorative og relationelle tilgange til det daglige arbejde. Bøgerne i Relationel pædagogik-serien redigeres af Gitte Haslebo og Gro Emmertsen Lund.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 272
ISBN-13: 9788771583021
Format: ePub
ISBN-10: 8771583025
Udg. Dato: 6 nov 2015
Oplagsdato: 6 nov 2015
Forfatter(e) Gro Emmertsen Lund, Gitte Haslebo


Kategori Uddannelsesfilosofi og teori


Sprog Dansk


Sider 272

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
E-BOG
Kampagne pris kr 18

kr 26
Normalpris
kr 19
Medlemspris
SPAR
kr 8
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 183

kr 220
Normalpris
kr 187
Medlemspris
SPAR
kr 37
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 174

kr 188
Normalpris
kr 175
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 358

kr 471
Normalpris
kr 369
Medlemspris
SPAR
kr 113
E-BOG
Kampagne pris kr 11

kr 16
Normalpris
kr 12
Medlemspris
SPAR
kr 5
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 70

kr 70
Normalpris
kr 70
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 228

kr 260
Normalpris
kr 231
Medlemspris
SPAR
kr 32
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 393

kr 521
Normalpris
kr 406
Medlemspris
SPAR
kr 128
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 464

kr 624
Normalpris
kr 480
Medlemspris
SPAR
kr 160
E-BOG
Kampagne pris kr 18

kr 26
Normalpris
kr 19
Medlemspris
SPAR
kr 8
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 280

kr 330
Normalpris
kr 285
Medlemspris
SPAR
kr 50
E-BOG
Kampagne pris kr 47

kr 68
Normalpris
kr 49
Medlemspris
SPAR
kr 21
BOG (ANDET)
Kampagne pris kr 258

kr 300
Normalpris
kr 262
Medlemspris
SPAR
kr 42
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 189

kr 195
Normalpris
kr 190
Medlemspris
SPAR
kr 6
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 296

kr 299
Normalpris
kr 296
Medlemspris
SPAR
kr 3
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 280

kr 330
Normalpris
kr 285
Medlemspris
SPAR
kr 50
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 273

kr 320
Normalpris
kr 278
Medlemspris
SPAR
kr 47
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 289

kr 330
Normalpris
kr 293
Medlemspris
SPAR
kr 41
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 196

kr 204
Normalpris
kr 197
Medlemspris
SPAR
kr 8
E-BOG
Kampagne pris kr 94

kr 99
Normalpris
kr 95
Medlemspris
SPAR
kr 5
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 923

kr 1.126
Normalpris
kr 943
Medlemspris
SPAR
kr 203
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 220

kr 249
Normalpris
kr 223
Medlemspris
SPAR
kr 29
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 346

kr 346
Normalpris
kr 346
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 243

kr 280
Normalpris
kr 247
Medlemspris
SPAR
kr 37
E-BOG
Kampagne pris kr 186

kr 267
Normalpris
kr 194
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 219

kr 248
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 29
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 243

kr 280
Normalpris
kr 247
Medlemspris
SPAR
kr 37
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 331

kr 331
Normalpris
kr 331
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 310

kr 310
Normalpris
kr 310
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 243

kr 280
Normalpris
kr 247
Medlemspris
SPAR
kr 37
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 219

kr 219
Normalpris
kr 219
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 257

kr 299
Normalpris
kr 261
Medlemspris
SPAR
kr 42