SOM MEDLEM FÅR DU EKSTRA LAVE PRISER PÅ BØGER, SPIL, GAVER OG MEGET MERE … FORDELSKLUB
1 uge GRATIS medlemskab, herefter automatisk fornyelse til 99 kr/30 dage.
Afmeld når som helst og fordelene stopper ved udgangen af din betalingsperiode.
1 uge GRATIS*. Klik her
FORDELSKLUB
1 uge GRATIS*. 
plusbog logo
Plusbog logo
  •  FORDELSKLUB
  •  FRI FRAGT FOR GULD OG PLATIN-MEDLEMMER
  •  90 DAGES RETURRET
  •     TRUSTPILOT

Læringscentreret skoleledelse Tænketeknologier til forskningsinformeret skoleledelse

Leveringstid: 2 - 5 hverdage
Vores normalpris 310 kr
Spar 16 kr
294 kr
Fragt pr. ordre 29,95 kr

1 uge gratis, herefter 99,-/30 dage genhæves automatisk til du afmelder

Over 250.000 bøger, nyheder, bestsellers. Til ekstra lave priser

Køb kun hvad du vil - ingen tvang

310 kr
Fragt pr. ordre 39,95 kr
For dig der ikke ønsker medlemskab.
Beskrivelse:

Læringscentreret skoleledelse Tænketeknologier til forskningsinformeret skoleledelse
Denne bog bringer den nyeste forskningsviden indenfor skoleledelse i spil i relation til de aktuelle udfordringer og forandringsambitioner på skolens vegne, som skoleledelser står overfor at skulle håndtere. Bogen præsenterer to konkrete tænketeknologier, hvor-igennem denne forskningsviden kan oversættes med henblik på at lede udvikling af en forskningsinformeret professionel ledelsespraksis: Læringslakmusprøven og ledelseskompasset.Læringslakmusprøven tager afsæt i den new zealandske skoleledelsesforsker Viviane Robinsons model for 'elevcentreret ledelse'. I sin model sigter Robinson på 'at bringe uddannelse tilbage ind i uddannelsesledelse', hvilket vil sige at sikre, at ledelse og ledelsesinitiativer foretages med elevernes læringsudbytte for øje. Her kan læringslakmusprøven hjælpe med at sætte og fastholde skoleledelsers fokus på, hvordan udviklingstiltag og daglige praksisser i skolen skal tilrettelægges og ledes, så de fører til udvikling af undervisning og øget læringsudbytte. Ledelseskompasset er en videreudvikling af den canadiske skoleledelsesforsker Michael Fullans model for forandringsledelse med særligt fokus på skoleudvikling. Ledelseskompasset bygger videre på Fullans devise om, at 'forandring af uddannelse er teknisk simpel, men socialt kompleks'. Ledelseskompasset kan således bruges til mere specifikt at adressere de relationelle, organisatoriske og affektive processer, som følger med, når man som ledelse vil lede og udvikle skolen som organisation mod et øget fokus på elevernes læringsudbytte.
Igennem bogen illustreres pointerne gennem konkrete eksempler på brugen af disse tænketeknologier, ligesom der præsenteres konkrete spørgsmål til arbejdet med læringslakmusprøven og ledelseskompasset.

Bogen henvender sig primært til skoleledelser, men andre med interesse for ledelse på skoleområdet kan med fordel læse med.

'Yderst relevant anskaffelse til skoleledere, der ønsker at opkvalificere deres ledelse. Bogen er oplagt at anvende ved uddannelse og videreuddannelse af skoleledere.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenterOm serien LÆRINGSLØFTSerien 'Læringsløft' består af en række udgivelser, der leverer forskningsbaseret viden om aktuelle pædagogiske emner til professionelle praktikere i grundskolen. Udgivelserne dækker det pædagogiske forsknings- og vidensfelt fra skoleledelse og klasseledelse over inklusion og differentiering til fagenes didaktik, it-didaktik mv.
Serien henvender sig til de pædagogiske professionelle i skolen, det være sig pædagogen, læreren, skolelederen, der har det til fælles, at de på et forskningsinformeret grundlag primært beskæftiger sig med, hvordan man skaber et løft i elevernes læring. Ambitionen med udgivelserne er at gøre den pædagogiske forskning tilgængelig på brugbar vis for professionelle praktikere. Formålet er at bidrage til at fremme kvaliteten af den professionelles praksis og derved gavne elevernes læring ved at levere relevant og værktøjsorienteret teori og resultater til professionelle praktikere.

Serien Læringsløft udgives i samarbejde mellem Dafolo Forlag og konsortiet LÆRINGSLØFT 2020, der består af Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, og professionshøjskolerne UCC, Metropol og VIA UC. Konsortiet arbejder med at skabe et sammenhængende forskningsløft, professionsløft og praksisløft med fokus på elevers læringsudbytte.

Sprog:
Dansk
ISBN-13:
9788771600902
Forlag:
A/S Dafolo
Forfatter(e):
ISBN-10:
8771600906
Indbinding:
Paperback
Sider:
136
Udg. Dato:
12 dec 2014
Oplagsdato:
12 dec 2014
Udgave:
1
Dimensioner:
B: 200mm H: 200mm D: 8mm

Typisk en billig udgave af en bog. Blød ryg, mindre godt papir og trykkvalitet.

Indbindingen har betydning for kvalitet og holdbarhed. Indbundet og hæftet er bøger i GOD KVALITET, mens hardback og paperback er en BILLIGERE UDGAVE.

Hvorfor skal jeg blive medlem?
Vanvittige priser
1 uge gratis
PLATIN fordele