Plusbog – for dig, der er vild med bøger

Hos Plusbog kan du både handle som gæst og som Plusbog-medlem.

Er du ikke medlem? Du kan altid købe til vores lave normalpriser uden medlemskab.

Plusbog fordelsklub
Plusbog er en fordelsklub med ekstra medlemsrabat på over 250.000 bøger. De lave medlemspriser og billigere fragt gælder kun for medlemmer. Har du ikke et medlemskab, bliver det automatisk lagt i din indkøbskurv, hvis du køber til medlemspris. Denne pris gælder for medlemmer. Medlemskab kun 49 kr/30 dage i løbende abonnement - afmeld når du har lyst.
Se alle fordele her


Plusbog – for dig, der er vild med bøger

Hos Plusbog kan du både handle som gæst og som Plusbog-medlem.

Er du ikke medlem? Du kan altid købe til vores lave normalpriser uden medlemskab.

Plusbog fordelsklub
Plusbog er en fordelsklub med ekstra medlemsrabat på over 250.000 bøger. De lave medlemspriser og billigere fragt gælder kun for medlemmer. Har du ikke et medlemskab, bliver det automatisk lagt i din indkøbskurv, hvis du køber til medlemspris. Denne pris gælder for medlemmer. Medlemskab kun 49 kr/30 dage i løbende abonnement - afmeld når du har lyst.
Se alle fordele her


Medlemskab
49,-
30
/ dage
Plusbog logo

På sporet af dialogisk undervisning - historiske, teoretiske og empiriske perspektiver

På sporet af dialogisk undervisning - historiske, teoretiske og empiriske perspektiver

I Danmark er der en lang og stolt tradition for dialog i skolen, og langt de fleste både i praksisfeltet, i forskningsmiljøer og på policyniveauer tilslutter sig ideen om, at god undervisning grundlæg... læs mere
Vælg format: Hvad er forskellen
Spar 16 kr
37 kr
  • Denne pris gælder for medlemmer. Medlemskab kun 49 kr/30 dage i løbende abonnement - afmeld når du har lyst.
  • Få altid de nyeste bøger, bestsellers og mere end 250.000 bøger til ekstra lave priser.
  • Lavere fragtpriser.
53 kr
For dig der ikke ønsker medlemskab.
Leveringstid: Download straks efter køb
90 dages returret
Anmeld bogen

Beskrivelse af På sporet af dialogisk undervisning - historiske, teoretiske og empiriske perspektiver

I Danmark er der en lang og stolt tradition for dialog i skolen, og langt de fleste både i praksisfeltet, i forskningsmiljøer og på policyniveauer tilslutter sig ideen om, at god undervisning grundlæggende er dialogisk. Hvad begrebet ‘dialogisk’ i undervisningssammenhæng dækker over, er imidlertid uklart. Det betyder, at stort set al undervisning, så længe der er en eller anden form for interaktion mellem lærere og elever, principielt kan godtages som dialogisk. Vi mener derfor, at der er brug for en begrebsafklaring af dialogisk undervisning og endvidere en nuancering af, hvornår dialogen i undervisningen støtter elevernes læring. I artiklen indkredser vi derfor, med forskellige historiske og teoretiske inspirationer, hvordan dialogisk undervisning kan forstås og begrundes. Dernæst konkretiser vi med afsæt i nyere empirisk forskning, hvad der kendetegner dialogisk undervisning, og særligt hvordan dialogiske kvaliteter ser ud i undervisning, der støtter elevernes læringsprocesser. Disse kvaliteter sammenholder vi med undersøgelser af, hvordan klasserumskommunikation traditionelt set foregår, og viser, at der er ganske betydelige uoverensstemmelser. Ambitionen med artiklen er at komme på sporet af begrebet og praksisformen dialogisk undervisning og derigennem bidrage til en kvalificering af samtalen om og udvikling af den kommunikation, der foregår i klassen.
Detaljer
Sprog:
Dansk
ISBN-13:
9788771854121
Forlag:
Dansk Psykologisk Forlag A/S
ISBN-10:
8771854126
Format:
PDF
Sider:
0
Udg. Dato:
6 dec 2019
Oplagsdato:
6 dec 2019
Boganmeldelser · På sporet af dialogisk undervisning - historiske, teoretiske og empiriske perspektiver
Ulla Højmark Jensen, Randi Skovbjerg Sarp, Marie Neergaard
Vær den første til
at anmelde bogen
Skriv en boganmeldelse & VIND
Hver måned udvælger vi 3 vindere:
Den der har skrevet flest anmeldelser
Den, der har skrevet den bedste
Vi trækker lod blandt alle nye anmeldelser