Boganmeldelser fra Anna Ellegaard

5 anmeldelser i alt, 0 i november

af Anna Ellegaard,
11. september 2016
Jeg fandt mig selv siddende i sofaen, liggende i solen og tilmed stående, da jeg læste denne bog over sølle to dage. Den Ottende dødssynd er en pageturner af en psykologisk thriller, og selv om bogen ikke altid er lige velskrevet i form af underlige veninder og gentagelser, var den fængende og slog benene væk under mig med sine uforudsete twists og i særdeleshed slutningens drejning. Persongalleriet er ikke stort, og man kommer ikke langt ind i dybet hos andre end hovedpersonen, Nora. Trods hendes karakter synes en anelse mangelfuld, er der passager i bogen vedrørende hendes indre, som graver sig ind under huden på dig. Jeg savnede et mere fyldestgørende indre hos hovedpersonen, flere udførlige detaljer i hendes oplevelser, trods jeg fornemmede Noras hus, hendes omgivelser og hendes naboer, som var det mine egne. Selv om jeg mener, at bogen er lidt mangelfuld, giver jeg den 5 stjerner for underholdningens, de uforudsete drejningers og gispets skyld.

af Anna Ellegaard,
12. maj 2016
En dejlig, spændende roman om intriger, mord, gåder og menneskers forhold til hinanden i middelalderens London. En medrivende fortælling om en hemmelig bog i stil med diverse mysterieromaner om hellige krigere og noble mænd.

af Anna Ellegaard,
12. maj 2016
Louise L. hays bog er velskrevet og letlæselig. Personligt er der enkelte ting i bogen, som jeg kigger gennem fingrene med, men bruger i stedet nogle andre punkter fra hendes livsanskuelse. Jeg har læst mange bøger og loven om tiltrækning og positiv tænkning, derfor er denne bog nok ikke fordelagtig for mig at gøre brug af, men er man 'nybegynder' og ønsker at ændre sit tankemønster, er bogen et rigtig godt sted at starte.

af Anna Ellegaard,
12. maj 2016
En bog med et væld af informationer, et væld af farverige personligheder og et væld af historie og forskellige strømninger. Gustav Klimts maleri af Adele Bloch Bauer blev af nazisterne kaldt kvinden i guld for at sløre dels, hvordan de havde fået fingrene i maleriet og dels deres forbrydelser. Tror man, at man får en fiktiv roman om maleriet og dets historie, bliver man skuffet. Derimod maler Anne-Marie O'Conner et billede af 'kvinden i guld' og hendes familie, af Klimt og hans omgangskreds, af Wien og dens 'belle epoque' lignende tid, om nazisternes indtagelse af byen og og maleriets tilbliven og historie. En særdeles velskrevet, velresearched og interessant bog.

af Anna Ellegaard,
14. april 2014
Aldrig har jeg læst en bog så hurtigt og alligevel så medrevet. Denne bog vil tale til din forstand, din opfattelse og i særdeleshed dit hjerte. Den vil fylde dig med varme og lade selv dine egne drømme blive sat på prøve. Alkymisten er en smuk bog om livet, kærligheden og troen på sig selv - alt sammen smukt bundet ind i denne jubilæumsudgave, som pynter flot blandt andre klassikere - både i bogreolen såvel som i sjælen.