Alt til skolestart - se mere her

Boganmeldelser fra Mariannegaarde

your image Jeg elsker bøger og har altid gang i mindst 3-4 stykker. Jeg er udpræget lystlæser - læser gerne nutidige bøger med et særligt samfundsmæssigt tvist. Jeg læser også glad og gerne mange fagbøger - helst om mad og sundhed. Jeg har mange yndlingsforfattere, men her det sidste halve år har jeg især glædet mig over at læse "Planen" Morten Papes debutroman. Den er helt suveræn - super velskrevet men en barsk historie. Bogen "Harpiks" af Ane Riel er en anden fin, lille roman, hvor det gode og det onde bliver vendt på hovedet, og endelig har jeg særlig fornøjet mig over bogen "Hambros Allé 7-9-13" af Lotte Kaa Andersen. Skal jeg derimod nævne en hadebog bliver det "Livet det forbandede" af Ken B. Jørgensen - historien om Danmarks største medieskandale. Endelig er jeg formand for en venneforeningen "Bibliotekets Venner, Årslev" på vores lokale bibliotek i Årslev på Midtfyn. Vi er støtteforening for vores lokale bibliotek og laver diverse arrangementer samt står for vores egen læseklub med 6 læseklubaftener om året.
3 anmeldelser i alt, 0 i juli

af Mariannegaarde,
10. september 2016
På mange måder en fin bog om en ensom lille pige, der aldrig rigtig fik den opmærksomhed fra sin far og mor, som hun havde brug for, og på mange måder halvtræls en bog, som jeg har kæmpet mig igennem. At pigen er datter af den svenske filminstruktør og manuskriptforfatter Ingmar Bergman og den norske skuespiller Liv Ullmann gør ikke bogen mere spændende.

af Mariannegaarde,
3. maj 2016
Meget speciel, meget erotisk og ganske læseværdig bog om sex- og samlivseksperten Jakob Olriks møde og fascination af den unge kvinde Luna og hendes erfaringer ud i det seksuelle område. Jeg var på én gang tiltrukket og frastødt af bogens handling - tiltrukket, fordi bogen beskriver en masse erotiske episoder i et pænt ukendt overklassemiljø og frastødt, fordi der moralsk sker nogle ting, jeg ikke kan billige. Men også en meget anden og interessant læseoplevelse end de kendte "Fifty Shades"-bøger.

af Mariannegaarde,
22. februar 2016
En smuk, fin, dyster og stærk roman, hvor bogens hovedperson Zoe langsomt bliver mere og mere syg i et forgæves forsøg på at udholde verdens ubærlige ulykker og samtidig leve et normalt liv med hus, job, mand og barn. Bogen er delt op i små kapitler, hvor det henholdsvis er Zoe´s søn Frederik på 9 år og veninden Beate, der på skift bogen igennem giver læseren deres vinkel på Zoe´s nedtur. En bog til eftertænksomhed.