Boganmeldelser fra Suzzer

your image Jeg hedder Suzanne og arbejder som privatrådgiver i et pengeinstitut – et meget udadvendt job, og jeg bruger derfor læsning til at slappe af med i min fritid. Jeg har elsket at læse, siden jeg knækkede læsekoden som barn, startende med De 5, Puk bøgerne og De Tre Detektiver. De bøger, der har gjort stærkest indtryk på mig gennem årene er følgende: Ildefonso Falcones historiske værker er fantastiske mesterværker, der indlevende fortæller om forskellen på rig og fattig, kongelige og kirkelige personers magtfulde hersken, splittelsen mellem de forskellige religioner og folkeslag og viser persongalleriets kamp for at få opfyldt deres drømme om kærlighed og lykke. Ken Follets bøger. Hans bøger er fyldt med spænding, drama og intriger og viser en stor indsigt i historiens gang og menneskets væsen på godt og ondt. Christian Jungersens bøger. Han formår at sætte fokus på rigtig spændende dilemmaer mellem os mennesker. Stieg Larssons milennium trilogi – afsindig spændende og nervepirrende krimi krydret med politiske rævekager og samfundskritiske vinkler – så ærgerligt, at han døde, for jeg fornemmer, at han havde mere at give af. David Lagercrantz har dog taget arven positivt op. Poul Young ”Hytten” – dens fantastiske medrivende og grusomme fortælling om tilgivelse af det værste mareridt, man som forælder kan blive udsat for. Khaled Housseinis bøger – brobyggere mellem den vestlige og afghanske kultur. Opfordrer til større tolerance i forhold til kulturforskelle. Og så elsker jeg et godt gys eller en god krimi/thriller af Jussi-Adler Olsen, Dan Brown, Lars Kepler, Camilla Läckberg, Hjort Rosenfeldt, Stephen King, Dean Koontz m.fl. Jeg er meget søgende og nysgerrig af natur og læser fagbøger om ledelse, økonomi og personlig udvikling. Endelig er jeg en meget kreativ person og lader mig inspirere af forskellige håndarbejdsbøger, bolig- og havebøger, kogebøger og livsstilsbøger (Sif Orellana og Helle Schjønning).
177 anmeldelser i alt, 0 i oktober
1 2 3 4 5 >

af Suzzer,
1. september 2017
Jess Thomas er helt på spanden. Hendes mand har forladt hende for 2 år siden, og hun er enlig mor til 2 og knokler dagen lang med 2 jobs for at få det hele til at hænge sammen. Trods modstand og modgang bevarer hun en misundelsesværdig optimisme og gå-på-mod. Ed Nicholls er en vellønnet forretningsmand, der har oplevet stor succes i sin karriere, men på kærlighedsfronten har han været mindre heldig med beregnende kvinder, der kun har taget ham for pengenes skyld. Tilfældigheder bringer disse 2 mennesker sammen på en rejse fra Sydengland til Skotland, og de bliver hver især udfordret voldsomt på deres tilgang til livet og i deres håndtering af livets udfordringer og uretfærdigheder. Det er en skøn kærlighedshistorie men også en dannelsesrejse i moral, livssyn og ukuelighed, når tingene ser allermest sorte ud. Det er fantastisk læsning om at leve livet og opleve kærligheden på godt og ondt. Den er lige så skøn læsning som hendes bestseller "Mig før dig".

af Suzzer,
21. marts 2017
Denne bog er en fantastisk håndsrækning til de par, der bliver ramt af alvorlig sygdom, både for den sygdomsramte og partneren. Den kommer rundt om de forskellige aspekter, der uundgåeligt følger med alvorlig sygdom, både de psykologiske og sexologiske påvirkninger på parforholdet, og giver inspiration til kommunikation og handling. Den er skrevet i et letlæseligt sprog og krydret med historier fra 6 par, der alle har oplevet alvorlig sygdom i deres parforhold. Reaktionerne og udfordringerne bliver beskrevet både fra den sygdomsramte og partnerens synsvinkel, så man får et helt billede. Kan varmt anbefales.

af Suzzer,
20. januar 2017
Bogen er skrevet som et teaterstykke, hvor vi møder Harry Potter og hans venner 19 år efter det endelige opgør med Voldemort. Vi følger nu Harrys søn Albus og hans kamp for at leve med sin fars overvældende berømmelse og samtidig finde sit eget ståsted i livet. I forsøget på at gøre en forskel og gøre det rigtige, havner Albus i en livsfarlig kamp mod de mørke kræfter, der endnu engang truer med at lægge verden hen i Voldemorts mørke. Manuskriptet er endnu engang skruet sammen med en spændende historie, et realistisk plot set med "Harry Potter" øjne og en fin spændingskurve, der holder læseren tryllebundet. Manuskriptbogen nyder godt af, at læseren i forvejen kender universet omkring Harry Potter og de velkendte figurer blandt hans venner, da der er mange henvisninger tilbage til de oprindelige bøger. Man får hurtigt et indtryk af Albus og Scorpius' karakterer, selv om der ikke er samme indgående beskrivelse af dem, som af personerne i de første 7 fortællinger. Den er læst på en aften pga. dialog-formen, og derfor oplever jeg også, at den ikke har helt samme tyngde, som de første bøger havde.

af Suzzer,
30. oktober 2016
Den vanvittig uhyggelige afslutning på Baztan trilogien får du i Offergaven, hvor politikommisær Amaia undersøger et mistænkeligt spædbarn, der er fundet død. Umiddelbart antages der at være tale om vuggedød, men et mærke i barnets pande får Amaias alarmklokker til at ringe. Snart er hun ved at optrevle en mistænkelig række af vuggedødstilfælde, der i virkeligheden skyldes mord. Problemet er bare, at de små børnelig forsvinder fra deres grave, så Amaia må tænke utraditionelt for at finde mønsteret og morderen bag de mange dødsfald. Samtidig er Amaia udfordret på det personlige plan. Forholdet til hendes mand James hænger i en tynd tråd, og den tiltrækkende dommer Makina bliver ved med at friste med hans forelskelse i hende. Hendes søstre kæmper om familiebageriet og for at få lagt deres mor i graven, selv om hendes lig aldrig er fundet. Afslutningen på Baztan-trilogien er utrolig fængslende, nervepirrende spændende og så intenst uhyggelig. Jeg forstår ganske enkelt ikke, at Dolores Redondo ikke har fået meget mere omtale for denne trilogi, for den er sindssygt udspekuleret og spændende! Kunne jeg give den 6 stjerner, havde den fået det, og jeg håber virkelig, at hun sætter sig til tasterne og skriver nogle flere thrillere, for hun er fænomenal dygtig til dette!

af Suzzer,
1. september 2016
Sikke en skøn lille samling af forskellige opskrifter til babyværelset. Her er både putteklud, babytæppe, uro, krammebamser og rasledyr mv. Layoutet er virkelig skønt i rare farver, og der er gode fif til opskrifterne, f.eks. på hvordan du nemmere hækler kanten på babytæppet og lignende. Her er virkelig god inspiration til hæklede gaveideer til en lille ny.

af Suzzer,
1. august 2016
Denne bog skal nok betragtes som en generel introduktion for antiinflammatorisk kost, for den er meget overordnet og indeholder ikke så stort et udvalg af opskrifter. Jeg savnede, at den gik mere i dybden med den antiinflammatoriske kost.

af Suzzer,
1. august 2016
Rigtig god børnebog og fortælling om Kardemomme Bys indbyggere, herunder de tre røvere Kasper og Jesper og Jonathan og politimester Bastian. Den er letlæst og ligetil og egner sig glimrende til godnatlæsning for de mindste med de små afsnit og farverige tegninger.

af Suzzer,
1. august 2016
Ronja Røverdatter kom tilbage i mit liv, da jeg læste den højt for min yngste søn til godnatlæsning, og hun kan stadig fortrylle mig med sine eventyr og oplevelser sammen med røversønnen Birk. Skøn læsning om venskab på tværs af familiefejder, og hvordan ægte venskab kan stoppe en krig.

af Suzzer,
1. august 2016
En af de her uforglemmelige klassikere fra min egen barndom af. Uh, hvor kan vi alle sætte os ind i den forfærdelige situation, når man har tandpine, men samtidig fatter man jo helt sympati for de 2 små fyre, Karius & Baktus.

af Suzzer,
1. august 2016
Jeg elsker denne fantastiske samling med kommentarer fra børn om det at få børn, have børn og være barn. Her er så mange fantastiske livsbetragtninger, og jeg finder den ofte frem og bruger til barnedåb, konfirmationstaler, fødselsdagskort og meget mere. Skønt med børns perspektiv på stort og småt her i livet. Mange af citaterne skaber smil og latter men også eftertænksomhed, fordi der er så meget sandhed over det.