Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Den autentiske virksomhed
Af: Nikolaj Stagis Dansk Hardback
SPAR
kr 43
Den autentiske virksomhed
Af: Nikolaj Stagis Dansk Hardback

Noma er blevet verdens bedste restaurant på bare fem år. LEGO var truet på livet, men er vendt til positiv udvikling og vækst. Hvad skyldes succesen, og hvordan lykkes det nogle virksomheder, at finde sig selv, bryde mainstream og ændre deres marked?

Autentisk organisatorisk identitet er et nyt strategisk ledelsesansvar. Ledere på alle niveauer skal fremover være i stand til at kortlægge, analysere og lede virksomhedens autenticitet, hvis de vil bevæge virksomheden fra krise til succes eller præge markedet. I stedet for at efterligne omverdenen, må virksomhederne se indad og tro på organisationens indre styrker som udgangspunkt for fremtidens udvikling.
Nikolaj Stagis har i Den autentiske virksomhed interviewet og udfordret topchefer, ejere og iscenesættere. For eksempel René Redzepi fra Restaurant Noma, der fortæller om jagten på den nordiske mad og rejsen fra outsider til at være verdens bedste kok. Vi oplever Alberto Alessi i sit designmuseum, som er forbeholdt medarbejdernes udviklingsmøder, og oplever, hvordan Jørgen Vig Knudstorp fra LEGO og Jan Ryde fra Hästens har skabt intern motivation og forløst virksomhedens potentiale ved at genopdage og rekonstruere virksomhedens autentiske identitet.

En bog til ledere i alle typer organisationer, som ønsker at forstå virksomhedens autentiske identitet for at finde organisationens indre potentialer til strategisk udvikling, organisatorisk forandring, markedsføring og kommunikation.

Del 1 beskriver den samfundsmæssige udvikling fra landbrugssamfundets knaphed til industrialiseringens overflod og nu til et samfund, hvor den primære drivkraft er at finde mening og formål. Autenticiteten er blevet en afgørende faktor for kunder og medarbejdere.

Del 2 viser, hvad organisatorisk autenticitet er. Vi aflæser virksomheders identitet på et øjeblik og danner os derefter forestillinger om, hvordan resten af virksomheden hænger sammen. Med inspiration fra filosofien, musikken og litteraturen, beskriver Stagis autenticitetens tre dimensioner: Den historiske autenticitet, den refleksive autenticitet og den ekspressive autenticitet.

Del 3 forklarer, hvordan virksomhedens autenticitet kan kortlægges. Hvordan indsamler lederen viden om den autentiske organisatoriske identitet gennem medarbejdere og kunders fortællinger? På jagten efter den autentiske identitet kommer vi gennem et dansk ministerium, møder LEGO-fans og følger Ducatis topchef gennem redningen af den italienske motorcykelfabrik.

Bogens sidste del inviterer til en rejse med en række danske og internationale topchefer, som på hver sin måde har fundet, forstået og ledt deres organisatoriske autenticitet.

Den autentiske virksomhed rummer en række modeller og værktøjer, som giver ledere nye vinkler på virksomhedens udvikling og tilbyder akademikere og studerende ny teoretisk inspiration.

Eksklusiv medlemspris 152 kr
Medlemspris 156 kr
Eksklusiv medlemspris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til eksklusiv medlemspris eller medlemspris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
3 - 5 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 195 kr
Fragt: 59 kr
5 - 7 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 43 kr
Se vores konkurrenters priser her
God 15.868 anmeldelser på

Noma er blevet verdens bedste restaurant på bare fem år. LEGO var truet på livet, men er vendt til positiv udvikling og vækst. Hvad skyldes succesen, og hvordan lykkes det nogle virksomheder, at finde sig selv, bryde mainstream og ændre deres marked?

Autentisk organisatorisk identitet er et nyt strategisk ledelsesansvar. Ledere på alle niveauer skal fremover være i stand til at kortlægge, analysere og lede virksomhedens autenticitet, hvis de vil bevæge virksomheden fra krise til succes eller præge markedet. I stedet for at efterligne omverdenen, må virksomhederne se indad og tro på organisationens indre styrker som udgangspunkt for fremtidens udvikling.
Nikolaj Stagis har i Den autentiske virksomhed interviewet og udfordret topchefer, ejere og iscenesættere. For eksempel René Redzepi fra Restaurant Noma, der fortæller om jagten på den nordiske mad og rejsen fra outsider til at være verdens bedste kok. Vi oplever Alberto Alessi i sit designmuseum, som er forbeholdt medarbejdernes udviklingsmøder, og oplever, hvordan Jørgen Vig Knudstorp fra LEGO og Jan Ryde fra Hästens har skabt intern motivation og forløst virksomhedens potentiale ved at genopdage og rekonstruere virksomhedens autentiske identitet.

En bog til ledere i alle typer organisationer, som ønsker at forstå virksomhedens autentiske identitet for at finde organisationens indre potentialer til strategisk udvikling, organisatorisk forandring, markedsføring og kommunikation.

Del 1 beskriver den samfundsmæssige udvikling fra landbrugssamfundets knaphed til industrialiseringens overflod og nu til et samfund, hvor den primære drivkraft er at finde mening og formål. Autenticiteten er blevet en afgørende faktor for kunder og medarbejdere.

Del 2 viser, hvad organisatorisk autenticitet er. Vi aflæser virksomheders identitet på et øjeblik og danner os derefter forestillinger om, hvordan resten af virksomheden hænger sammen. Med inspiration fra filosofien, musikken og litteraturen, beskriver Stagis autenticitetens tre dimensioner: Den historiske autenticitet, den refleksive autenticitet og den ekspressive autenticitet.

Del 3 forklarer, hvordan virksomhedens autenticitet kan kortlægges. Hvordan indsamler lederen viden om den autentiske organisatoriske identitet gennem medarbejdere og kunders fortællinger? På jagten efter den autentiske identitet kommer vi gennem et dansk ministerium, møder LEGO-fans og følger Ducatis topchef gennem redningen af den italienske motorcykelfabrik.

Bogens sidste del inviterer til en rejse med en række danske og internationale topchefer, som på hver sin måde har fundet, forstået og ledt deres organisatoriske autenticitet.

Den autentiske virksomhed rummer en række modeller og værktøjer, som giver ledere nye vinkler på virksomhedens udvikling og tilbyder akademikere og studerende ny teoretisk inspiration.

Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 354
ISBN-13: 9788799902101
Indbinding: Hardback
Udgave: 1
ISBN-10: 8799902109
Udg. Dato: 1 maj 2016
Længde: 30mm
Bredde: 180mm
Højde: 240mm
Oplagsdato: 1 maj 2016
Forfatter(e): Nikolaj Stagis
Forfatter(e) Nikolaj Stagis


Kategori Erhvervsliv, virksomheder og ledelse


Sprog Dansk


Indbinding Hardback


Sider 354


Udgave 1


Længde 30mm


Bredde 180mm


Højde 240mm


Udg. Dato 1 maj 2016


Oplagsdato 1 maj 2016

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 200

kr 280
Normalpris
kr 208
Medlemspris
SPAR
kr 80
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 199

kr 299
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 188

kr 269
Normalpris
kr 196
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 199

kr 299
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 194

kr 300
Normalpris
kr 205
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 214

kr 299
Normalpris
kr 223
Medlemspris
SPAR
kr 85
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 149

kr 249
Normalpris
kr 159
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 175

kr 269
Normalpris
kr 184
Medlemspris
SPAR
kr 94
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 184

kr 299
Normalpris
kr 196
Medlemspris
SPAR
kr 115
PAPERBACK
Eksklusiv medlemspris kr 46

kr 46
Normalpris
kr 46
Medlemspris
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 329

kr 499
Normalpris
kr 346
Medlemspris
SPAR
kr 170
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 188

kr 279
Normalpris
kr 197
Medlemspris
SPAR
kr 91
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 220

kr 320
Normalpris
kr 230
Medlemspris
SPAR
kr 100
Vi anbefaler også
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 152

kr 195
Normalpris
kr 156
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 281

kr 329
Normalpris
kr 286
Medlemspris
SPAR
kr 48
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 90

kr 129
Normalpris
kr 94
Medlemspris
SPAR
kr 39
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 175

kr 219
Normalpris
kr 179
Medlemspris
SPAR
kr 44
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 244

kr 299
Normalpris
kr 250
Medlemspris
SPAR
kr 55
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 238

kr 281
Normalpris
kr 242
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 196

kr 249
Normalpris
kr 201
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 223

kr 303
Normalpris
kr 231
Medlemspris
SPAR
kr 80
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 249

kr 281
Normalpris
kr 252
Medlemspris
SPAR
kr 32
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 160

kr 190
Normalpris
kr 163
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 166

kr 201
Normalpris
kr 170
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 166

kr 202
Normalpris
kr 170
Medlemspris
SPAR
kr 36
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 244

kr 279
Normalpris
kr 248
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 175

kr 180
Normalpris
kr 176
Medlemspris
SPAR
kr 5
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 200

kr 217
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 17
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 172

kr 247
Normalpris
kr 180
Medlemspris
SPAR
kr 75
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 119

kr 199
Normalpris
kr 127
Medlemspris
SPAR
kr 80