Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Forbrugeren i førersædet
Af: Kirsten Dinesen Dansk E-bog
SPAR
kr 13
Forbrugeren i førersædet
Af: Kirsten Dinesen Dansk E-bog

Hver dag opdager vi nye måder at kommunikere og reklamere på via internettet – og lige om lidt sker det samme på mobiltelefonen. Samtidig er forbrugerne begyndt at stille krav til virksomhederne om information, dokumentation og dialog. Hvis virksomhederne ikke reagerer hurtigt, så reagerer forbrugerne - på internettet, på mobilen …

Ændringerne i forbrugernes reaktion og kommunikation har flyttet en stor del af kontrollen over markedsføringen: fra virksomhederne til forbrugerne. I den nye web 2.0-virkelighed ”trækker” forbrugerne den ønskede viden og informationer om et produkt eller en virksomhed. Forbrugerne har mulighed for at tænde, slukke, surfe væk, klikke, klikke væk, lægge en kommentar, skælde ud, tippe en ven eller slette. Web 2.0-teknologien giver mulighed for dialog – og det vil forbrugerne gerne have. Og hvis de ikke er tilfredse, klager de til hele verden, via internettet. Derfor er virksomheder nødt til ikke kun at markedsføre sig på nye måder, men også at organisere sig på andre måder.

Hvordan skal man som virksomhed beslutte, hvilke af de mange nye kommunikationsformer man vil bruge? Hvad er tom snak og døgnfluer, og hvad er de langsigtede tendenser? Virker de? Hvordan bliver virksomhedens medarbejdere parate til at arbejde på denne måde? Hvilke udfordringer stiller det ledelsen over for?

Forbrugeren i førersædet - Kommunikation og ledelse efter web 2.0 i the pull society giver en levende introduktion til de nye fænomener på internettet, viser, hvad man skal tage hensyn til i sin markedsføring, og diskuterer effekten af markedsføring, og hvordan man kan gøre sin organisationen parat til at møde de nye udfordringer.

Kirsten Dinesen skriver om det, hun kalder The Pull Society: En verden af forbrugere, der bruger alle de kommunikationsmidler og medier, som findes i dag. De trækker den information ind, som de vil – når de selv vil. De modtager informationer og kommercielle budskaber fra en masse medier, men forholder sig kritisk og konstruktivt til både budskabet og den form, det bliver formidlet i. De taler selv til markedet, til andre forbrugere, til virksomheder, til regeringer – når de vil, og om det, som de selv synes er vigtigt. Det gør de via de medier, de selv vælger at bruge – for størstedelen af dem har global rækkevidde.

Anmelderen i Børsen var begejstret og gav bogen 5 ud af 6 hatte.

Lige så begejstrede var de på ComON.

Se også anmeldelsen fra Dansk Kommunikationsforening

Kresten Schultz Jørgensen skrev positivt om bogen på sin blog.

Jan Lundquist har omtalt bogen på lundquisten.wordpress.com

Ligeledes har Christian Buch Iversen på Podii.dk

Og Pernille Bøg på virksomhedsdramaturgi.dk

Magisterbladet har omtalt bogen i nr. 9/2009 (s. 14) og&nbs

Eksklusiv medlemspris 37 kr
Medlemspris 38 kr
Eksklusiv medlemspris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til eksklusiv medlemspris eller medlemspris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Download straks efter køb
Normalpris 50 kr
Download straks efter køb
Spar 13 kr
Se vores konkurrenters priser her
God 15.835 anmeldelser på

Hver dag opdager vi nye måder at kommunikere og reklamere på via internettet – og lige om lidt sker det samme på mobiltelefonen. Samtidig er forbrugerne begyndt at stille krav til virksomhederne om information, dokumentation og dialog. Hvis virksomhederne ikke reagerer hurtigt, så reagerer forbrugerne - på internettet, på mobilen …

Ændringerne i forbrugernes reaktion og kommunikation har flyttet en stor del af kontrollen over markedsføringen: fra virksomhederne til forbrugerne. I den nye web 2.0-virkelighed ”trækker” forbrugerne den ønskede viden og informationer om et produkt eller en virksomhed. Forbrugerne har mulighed for at tænde, slukke, surfe væk, klikke, klikke væk, lægge en kommentar, skælde ud, tippe en ven eller slette. Web 2.0-teknologien giver mulighed for dialog – og det vil forbrugerne gerne have. Og hvis de ikke er tilfredse, klager de til hele verden, via internettet. Derfor er virksomheder nødt til ikke kun at markedsføre sig på nye måder, men også at organisere sig på andre måder.

Hvordan skal man som virksomhed beslutte, hvilke af de mange nye kommunikationsformer man vil bruge? Hvad er tom snak og døgnfluer, og hvad er de langsigtede tendenser? Virker de? Hvordan bliver virksomhedens medarbejdere parate til at arbejde på denne måde? Hvilke udfordringer stiller det ledelsen over for?

Forbrugeren i førersædet - Kommunikation og ledelse efter web 2.0 i the pull society giver en levende introduktion til de nye fænomener på internettet, viser, hvad man skal tage hensyn til i sin markedsføring, og diskuterer effekten af markedsføring, og hvordan man kan gøre sin organisationen parat til at møde de nye udfordringer.

Kirsten Dinesen skriver om det, hun kalder The Pull Society: En verden af forbrugere, der bruger alle de kommunikationsmidler og medier, som findes i dag. De trækker den information ind, som de vil – når de selv vil. De modtager informationer og kommercielle budskaber fra en masse medier, men forholder sig kritisk og konstruktivt til både budskabet og den form, det bliver formidlet i. De taler selv til markedet, til andre forbrugere, til virksomheder, til regeringer – når de vil, og om det, som de selv synes er vigtigt. Det gør de via de medier, de selv vælger at bruge – for størstedelen af dem har global rækkevidde.

Anmelderen i Børsen var begejstret og gav bogen 5 ud af 6 hatte.

Lige så begejstrede var de på ComON.

Se også anmeldelsen fra Dansk Kommunikationsforening

Kresten Schultz Jørgensen skrev positivt om bogen på sin blog.

Jan Lundquist har omtalt bogen på lundquisten.wordpress.com

Ligeledes har Christian Buch Iversen på Podii.dk

Og Pernille Bøg på virksomhedsdramaturgi.dk

Magisterbladet har omtalt bogen i nr. 9/2009 (s. 14) og&nbs

Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 252
ISBN-13: 9788702085013
Format: ePub
ISBN-10: 8702085011
Udg. Dato: 31 mar 2011
Oplagsdato: 31 mar 2011
Forfatter(e): Kirsten Dinesen
Forfatter(e) Kirsten Dinesen


Kategori Medievidenskab: internet, digitale medier og samfund


Sprog Dansk


Sider 252

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 154

kr 181
Normalpris
kr 157
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 407

kr 506
Normalpris
kr 417
Medlemspris
SPAR
kr 99
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 160

kr 190
Normalpris
kr 163
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 407

kr 506
Normalpris
kr 417
Medlemspris
SPAR
kr 99
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 433

kr 490
Normalpris
kr 439
Medlemspris
SPAR
kr 57
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 143

kr 169
Normalpris
kr 146
Medlemspris
SPAR
kr 26
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 407

kr 506
Normalpris
kr 417
Medlemspris
SPAR
kr 99
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 376

kr 416
Normalpris
kr 380
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 463

kr 529
Normalpris
kr 470
Medlemspris
SPAR
kr 66
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 525

kr 607
Normalpris
kr 533
Medlemspris
SPAR
kr 82
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 761

kr 1.014
Normalpris
kr 786
Medlemspris
SPAR
kr 253
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 122

kr 125
Normalpris
kr 122
Medlemspris
SPAR
kr 3
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 179

kr 224
Normalpris
kr 184
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 183

kr 270
Normalpris
kr 192
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 189

kr 280
Normalpris
kr 198
Medlemspris
SPAR
kr 91
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 220

kr 320
Normalpris
kr 230
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
Vi anbefaler også
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 311

kr 414
Normalpris
kr 321
Medlemspris
SPAR
kr 103
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 402

kr 450
Normalpris
kr 407
Medlemspris
SPAR
kr 48
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 455

kr 469
Normalpris
kr 456
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 455

kr 518
Normalpris
kr 461
Medlemspris
SPAR
kr 63
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 919

kr 1.239
Normalpris
kr 951
Medlemspris
SPAR
kr 320
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 298

kr 307
Normalpris
kr 299
Medlemspris
SPAR
kr 9
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 332

kr 360
Normalpris
kr 335
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 189

kr 233
Normalpris
kr 193
Medlemspris
SPAR
kr 44
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 329

kr 438
Normalpris
kr 340
Medlemspris
SPAR
kr 109
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 23

kr 33
Normalpris
kr 24
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 768

kr 957
Normalpris
kr 787
Medlemspris
SPAR
kr 189
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 804

kr 980
Normalpris
kr 822
Medlemspris
SPAR
kr 176
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 667

kr 821
Normalpris
kr 682
Medlemspris
SPAR
kr 154
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 558

kr 675
Normalpris
kr 570
Medlemspris
SPAR
kr 117
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 134

kr 146
Normalpris
kr 135
Medlemspris
SPAR
kr 12
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 446

kr 506
Normalpris
kr 452
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 230

kr 281
Normalpris
kr 235
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 79

kr 79
Normalpris
kr 79
Medlemspris
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 40

kr 57
Normalpris
kr 42
Medlemspris
SPAR
kr 17
System.Threading.Tasks.Task`1[System.Threading.Tasks.VoidTaskResult];