Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Ledelse og samskabelse i den offentlige sektor
SPAR
kr 65
Ledelse og samskabelse i den offentlige sektor
Hvordan kan samskabelse skabe mening og værdi i organisationer, og hvilket lederskab er nødvendigt i den samskabende organisation?

Debatten om den offentlige sektor, og ikke mindst ledelsen af den, udfolder sig livligt i disse år – ikke bare i ledelseskredse, men også i diskussionen om fornyelse af velfærdsstatens og de offentlige ydelser til dens borgere. De samfundsmæssige udfordringer i dag er åbenlyse – der skal skabes mere velfærd for mindre. Det kræver grænsekrydsende og samskabte løsninger, hvor mange forskellige parter er med. Og det kræver et radikalt brud med den måde, vi tænker organisation og ledelse på. Ledere skal ikke længere bare kunne kigge op og ned, de skal også se til siden og ud af egen organisation. Samskabelsesdagsordenen rokker ved den traditionelle forestilling om ledelse og rejser spørgsmålet om, hvordan samarbejde mellem aktører på tværs af sektorer og organisationer kan styres og ledes, så det giver værdi.

Et bredt korps af forfattere, byder i denne antologi ind med perspektiver fra blandt andet politologien, psykologien, antropologien og designtænkningen. Samlet giver bogen en nuanceret og dybere forståelse af, hvilken opgave der ligger i at arbejde samskabende, og hvilken form for ledelse der er nødvendig for at understøtte samskabelse i grænsefeltet mellem organisation og samfundet.

Antologien rummer bidrag af:

- Morten Kusk Fogsgaard, partner, UKON
- Manon de Jongh, partner, UKON
- Kenneth Albæk, seniorkonsulent, UKON
- Christa Breum Amhøj, centerleder for Center for Virksomhedsudvikling og Ledelse, Copenhagen Business School
- Anne Kathrine Bebe, organisationskonsulent UKON
- Tina Øllgaard Bentzen, adjunkt på institut for Samfund og Erhverv, Roskilde Universitet
- Thomas Binder, professor, Kunstakademiets Designskole
- Eva Brandt, professor Kunstakademiets Designskole
- Claus Elmholdt, lektor, Aalborg Universitet, og partner, LEAD
- Kirsten Mørch Hansen, personalechef, Varde Kommune
- Joachim Meier, erhvervspsykolog, Clavis Erhvervspsykologi
- Pernille Fiil Nybo, erhvervspsykolog, UKON
- Eva Sørensen, professor, Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv, Roskilde Universitet
- Jacob Torfing, professor, Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv, Roskilde Universitet
- Anne Tortzen, grundlægger og leder af Center for Borgerdialog
- Jens Ulrich, lektor og ledelseskonsulent, VIA University College
- Martin Qwist, specialkonsulent, Københavns Kommune
- Pernille Thorup, institutchef på Institut for Ledelse og Forvaltning, Professionshøjskolen Metropol.
Kampagne pris Velkomst pris 335 kr
Medlemspris 342 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 400 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 65 kr
Velkommen 10%
God 15.773 anmeldelser på
Hvordan kan samskabelse skabe mening og værdi i organisationer, og hvilket lederskab er nødvendigt i den samskabende organisation?

Debatten om den offentlige sektor, og ikke mindst ledelsen af den, udfolder sig livligt i disse år – ikke bare i ledelseskredse, men også i diskussionen om fornyelse af velfærdsstatens og de offentlige ydelser til dens borgere. De samfundsmæssige udfordringer i dag er åbenlyse – der skal skabes mere velfærd for mindre. Det kræver grænsekrydsende og samskabte løsninger, hvor mange forskellige parter er med. Og det kræver et radikalt brud med den måde, vi tænker organisation og ledelse på. Ledere skal ikke længere bare kunne kigge op og ned, de skal også se til siden og ud af egen organisation. Samskabelsesdagsordenen rokker ved den traditionelle forestilling om ledelse og rejser spørgsmålet om, hvordan samarbejde mellem aktører på tværs af sektorer og organisationer kan styres og ledes, så det giver værdi.

Et bredt korps af forfattere, byder i denne antologi ind med perspektiver fra blandt andet politologien, psykologien, antropologien og designtænkningen. Samlet giver bogen en nuanceret og dybere forståelse af, hvilken opgave der ligger i at arbejde samskabende, og hvilken form for ledelse der er nødvendig for at understøtte samskabelse i grænsefeltet mellem organisation og samfundet.

Antologien rummer bidrag af:

- Morten Kusk Fogsgaard, partner, UKON
- Manon de Jongh, partner, UKON
- Kenneth Albæk, seniorkonsulent, UKON
- Christa Breum Amhøj, centerleder for Center for Virksomhedsudvikling og Ledelse, Copenhagen Business School
- Anne Kathrine Bebe, organisationskonsulent UKON
- Tina Øllgaard Bentzen, adjunkt på institut for Samfund og Erhverv, Roskilde Universitet
- Thomas Binder, professor, Kunstakademiets Designskole
- Eva Brandt, professor Kunstakademiets Designskole
- Claus Elmholdt, lektor, Aalborg Universitet, og partner, LEAD
- Kirsten Mørch Hansen, personalechef, Varde Kommune
- Joachim Meier, erhvervspsykolog, Clavis Erhvervspsykologi
- Pernille Fiil Nybo, erhvervspsykolog, UKON
- Eva Sørensen, professor, Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv, Roskilde Universitet
- Jacob Torfing, professor, Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv, Roskilde Universitet
- Anne Tortzen, grundlægger og leder af Center for Borgerdialog
- Jens Ulrich, lektor og ledelseskonsulent, VIA University College
- Martin Qwist, specialkonsulent, Københavns Kommune
- Pernille Thorup, institutchef på Institut for Ledelse og Forvaltning, Professionshøjskolen Metropol.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 448
ISBN-13: 9788771585728
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8771585729
Udg. Dato: 4 jun 2018
Længde: 33mm
Bredde: 174mm
Højde: 241mm
Oplagsdato: 28 sep 2020
Forfatter(e) Manon de Jongh (red.), Morten Kusk Fogsgaard (red.)


Kategori Ledelse og teknikker


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 448


Udgave 1


Længde 33mm


Bredde 174mm


Højde 241mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 260
Normalpris
kr 233
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 298

kr 298
Normalpris
kr 298
Medlemspris
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 411

kr 470
Normalpris
kr 417
Medlemspris
SPAR
kr 59
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 267

kr 310
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 43
E-BOG
Kampagne pris kr 239

kr 299
Normalpris
kr 245
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 334

kr 399
Normalpris
kr 341
Medlemspris
SPAR
kr 65
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 410

kr 500
Normalpris
kr 419
Medlemspris
SPAR
kr 90
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 236

kr 269
Normalpris
kr 239
Medlemspris
SPAR
kr 33
E-BOG
Kampagne pris kr 79

kr 99
Normalpris
kr 81
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 215

kr 240
Normalpris
kr 218
Medlemspris
SPAR
kr 25
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 278

kr 325
Normalpris
kr 283
Medlemspris
SPAR
kr 47
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
E-BOG
Kampagne pris kr 37

kr 50
Normalpris
kr 38
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 428

kr 525
Normalpris
kr 438
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 409

kr 499
Normalpris
kr 418
Medlemspris
SPAR
kr 90
BOG (ANDET)
Kampagne pris kr 278

kr 325
Normalpris
kr 283
Medlemspris
SPAR
kr 47
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 295

kr 400
Normalpris
kr 306
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 319

kr 319
Normalpris
kr 319
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 174

kr 199
Normalpris
kr 177
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 323

kr 360
Normalpris
kr 327
Medlemspris
SPAR
kr 37
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 256

kr 295
Normalpris
kr 260
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 283

kr 310
Normalpris
kr 286
Medlemspris
SPAR
kr 27
E-BOG
Kampagne pris kr 309

kr 443
Normalpris
kr 322
Medlemspris
SPAR
kr 134
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40