Plusbog logo
Vare lagt i kurv
af
Antal:
Vare lagt i kurv
Vi anbefaler også
af

Mad og medier

12% PLUSRABAT

Mad og medier

Vi spiser mere og mere alene, mens folk samles i nye online madfællesskaber. Vi bruger generelt mindre og mindre tid på at lave mad, men tager og poster billeder af mad som aldrig før.Forbrugeren over... læs mere
0 anmeldelser
Vælg format:
Hvad er forskellen?
Spar 22 kr
168 kr
Store besparelser, gratis fragt og første 30 dage gratis
Få første 30 dage til kun 1 kr. (Herefter automatisk 89 kr / 30 dage indtil det opsiges) - binding i 60 dage – samlet mindstepris er 90 kr
  • Denne pris gælder for medlemmer. Få første 30 dage til kun 1 kr. (Herefter automatisk 89 kr / 30 dage indtil det opsiges) - binding i 60 dage – samlet mindstepris er 90 kr
  • Få altid de nyeste bøger, bestsellers og mere end 250.000 bøger til ekstra lave priser.
  • Fri fragt.
 
Leveringstid: 1 - 3 hverdage
Gratis fragt på alle ordrer
Bøger til indkøbspriser
190 kr
Vores lave normalpris
For dig der ikke ønsker medlemskab.
Leveringstid: 2 - 5 hverdage (59 kr)
Anmeld
bogen
Leveringstid: 1 - 3 hverdage
90 dages returret
Detaljer
Sprog:
Dansk
ISBN-13:
9788759338360
ISBN-10:
8759338369
Indbinding:
Hæftet
Sider:
144
Udg. Dato:
2 nov 2021
Oplagsdato:
2 nov 2021
Udgave:
1
Dimensioner:
B: 159mm H: 231mm D: 10mm
Anmeld
bogen

Beskrivelse af Mad og medier

Vi spiser mere og mere alene, mens folk samles i nye online madfællesskaber. Vi bruger generelt mindre og mindre tid på at lave mad, men tager og poster billeder af mad som aldrig før.  Forbrugeren overvåges via de sociale medier af store og små fødevarevirksomheder, mens forbrugeren via de samme medier kan anmelde og shitstorme fødevareindustrien og restauranter, hvis de begår den mindste fejl. Paradokserne i det komplekse nutidige forhold mellem mad og medier er mange.

Mad og medier giver en grundlæggende indføring i det historiske aspekt af forholdet mellem mad og medier, og i hvordan forskellige food-celebrities i dag gør brug af medierne til at kommunikere deres budskab til forbrugerne. Forfatterne viser også, hvordan madæstetik er blevet en medieret kampplads, hvor idéer om den gode og dårlige madforbruger kommer til udtryk. Endelig sætter bogen fokus på de normer, der styrer opfattelsen af kønnenes forhold til mad – også i medierne.

Teoretisk tager bogen bl.a. udgangspunkt i sociologerne Michel Maffesoli, Andreas Reckwitz og Pierre Bourdieu. Bogen præsenterer forskning, der metodisk arbejder i krydsfeltet mellem tekstanalyse, interview og observation.

Bogen er til studerende, forskere og praktikere inden for medier, kommunikation og de æstetiske fag, sundhed og fødevarer, samfundsvidenskaberne samt det pædagogiske felt.
Medlemsfordele

Gratis Fragt
Uanset ordrestørelse og antal af ordrer

Bøger til Indkøbspriser
Spar op til 90% på mere end 250 000 bøger
Skriv en boganmeldelse og VIND!
Hver måned udvælger vi 3 vindere:
  •    Den der har skrevet flest anmeldelser.
  •    Den, der har skrevet den bedste.
  •    Vi trækker lod blandt alle nye anmeldelser.