Vi oplever i øjeblikket lidt udfordringer med vores ordresystem, hvor nogle ordre er lidt længe om at bliver færdigbehandlet. Vi beklager eventuelle gener.
Medlemsfordele:
2 produkter
Gratis pakkegebyr
3 produkter
Gratis fragt
Op til 20% Rabat på nye ordrer
Kurv

Metode

- til markedsføring og service
SPAR
kr 39

Metode

- til markedsføring og service
Tjek vores konkurrenters priser

HVAD ER PROBLEMET?
Når man i dag som studerende eller som ansat i en virksomhed bliver stillet en opgave, er det vigtigt først at identificere det problem, der skal løses. Dernæst skal man anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet.
Metode – til markedsføring og service er en praksisorienteret guide til, hvordan man skaber et grundlag for at undersøge og forstå – eller mere præcist – skaber viden og indsigt, så anbefalinger og beslutninger giver mening. Du præsenteres for en metodik, der hjælper dig med at undersøge virkeligheden og kommunikere om den.
Bogens første del handler om undersøgelsesdesign i form af de overordnede, især metodiske, overvejelser, man skal gøre sig, inden man begynder at indsamle data. Kapitel 1 er en introduktion til metode og det at tænke metodisk. Kapitel 2 omhandler undersøgelsesprocessen og de forskellige faser, der hører til den. Fokus er på overvejelser omkring og konsekvenserne af de designmæssige til- og fravalg. Kapitel 3 går i dybden med to af de mest centrale begreber i en undersøgelsesproces, problemstilling og problemformulering. Kapitel 4 handler om opgaveskrivning og giver en struktur, der kan bruges på tværs af de faglige områder. Kapitel 5 beskæftiger sig med informationsbehov og -indsamling. Kapitlet skelner mellem forskellige former for viden, og det diskuteres, hvordan man kan gå til sin empiri. Kapitel 6 definerer og diskuterer forskellige grundbegreber i forbindelse med indsamling af data, nemlig primære og sekundære data, kvalitative og kvantitative data, reliabilitet og validitet. Kapitel 7 omhandler digital metode i en digital verden. Kapitel 8 inddrager forskellige modeller og teorier, som kan hjælpe dig med at finde struktur og retning.
Derefter går bogen i dybden med, hvordan man rent faktisk skaffer data. Kapitel 9 beskæftiger sig med selve markedsanalysen. Kapitel 10 handler om kvantitative metoder og introducerer dig til emner som stikprøver og stikprøvefejl. Kapitel 11 gennemgår, hvordan man arbejder med dataindsamling ved brug af spørgeskema som dataindsamlingsteknik. Kapitel 12 handler om kvalitative dataindsamlingsteknikker.
Til sidst beskriver bogen rapportering og økonomi i analyser, fx formidling og præsentation af resultater. Kapitel 13 bygger videre på kapitel 9, 10 og 11. Data er indsamlet og skal analyseres, og hypoteserne skal verificeres, inkl. brug af Excel. Kapitel 14 bygger videre på kapitel 12 og handler om at analysere kvalitative data. Der gives praktiske eksempler på interviewskabeloner og analysemetoder som transskribering, kodning og kategorisering. Kapitel 15 omhandler rapporten og estimering af de økonomiske konsekvenser af konklusionen på arbejdet.
Som studerende får du en metode, så du kan overbevise andre – fx lærer og censor – om, at din viden er sand og holdbar, at dine valg af værktøjer og fremgangsmåder kan begrundes, og at din indsigt kan bruges i praksis. Tro flytter bjerge – Indsigt flytter mennesker.

Tjek vores konkurrenters priser
Medlemspris
kr 256
Gratis fragt
2 - 4 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris
kr 295
Fragt: 39 kr
2 - 4 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 39 kr
God 16.320 anmeldelser på
Tjek vores konkurrenters priser

HVAD ER PROBLEMET?
Når man i dag som studerende eller som ansat i en virksomhed bliver stillet en opgave, er det vigtigt først at identificere det problem, der skal løses. Dernæst skal man anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet.
Metode – til markedsføring og service er en praksisorienteret guide til, hvordan man skaber et grundlag for at undersøge og forstå – eller mere præcist – skaber viden og indsigt, så anbefalinger og beslutninger giver mening. Du præsenteres for en metodik, der hjælper dig med at undersøge virkeligheden og kommunikere om den.
Bogens første del handler om undersøgelsesdesign i form af de overordnede, især metodiske, overvejelser, man skal gøre sig, inden man begynder at indsamle data. Kapitel 1 er en introduktion til metode og det at tænke metodisk. Kapitel 2 omhandler undersøgelsesprocessen og de forskellige faser, der hører til den. Fokus er på overvejelser omkring og konsekvenserne af de designmæssige til- og fravalg. Kapitel 3 går i dybden med to af de mest centrale begreber i en undersøgelsesproces, problemstilling og problemformulering. Kapitel 4 handler om opgaveskrivning og giver en struktur, der kan bruges på tværs af de faglige områder. Kapitel 5 beskæftiger sig med informationsbehov og -indsamling. Kapitlet skelner mellem forskellige former for viden, og det diskuteres, hvordan man kan gå til sin empiri. Kapitel 6 definerer og diskuterer forskellige grundbegreber i forbindelse med indsamling af data, nemlig primære og sekundære data, kvalitative og kvantitative data, reliabilitet og validitet. Kapitel 7 omhandler digital metode i en digital verden. Kapitel 8 inddrager forskellige modeller og teorier, som kan hjælpe dig med at finde struktur og retning.
Derefter går bogen i dybden med, hvordan man rent faktisk skaffer data. Kapitel 9 beskæftiger sig med selve markedsanalysen. Kapitel 10 handler om kvantitative metoder og introducerer dig til emner som stikprøver og stikprøvefejl. Kapitel 11 gennemgår, hvordan man arbejder med dataindsamling ved brug af spørgeskema som dataindsamlingsteknik. Kapitel 12 handler om kvalitative dataindsamlingsteknikker.
Til sidst beskriver bogen rapportering og økonomi i analyser, fx formidling og præsentation af resultater. Kapitel 13 bygger videre på kapitel 9, 10 og 11. Data er indsamlet og skal analyseres, og hypoteserne skal verificeres, inkl. brug af Excel. Kapitel 14 bygger videre på kapitel 12 og handler om at analysere kvalitative data. Der gives praktiske eksempler på interviewskabeloner og analysemetoder som transskribering, kodning og kategorisering. Kapitel 15 omhandler rapporten og estimering af de økonomiske konsekvenser af konklusionen på arbejdet.
Som studerende får du en metode, så du kan overbevise andre – fx lærer og censor – om, at din viden er sand og holdbar, at dine valg af værktøjer og fremgangsmåder kan begrundes, og at din indsigt kan bruges i praksis. Tro flytter bjerge – Indsigt flytter mennesker.

Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 272
ISBN-13: 9788741274423
Indbinding: Hæftet
Udgave: 2
ISBN-10: 8741274423
Udg. Dato: 6 jan 2020
Længde: 17mm
Bredde: 172mm
Højde: 242mm
Forlag: Hans Reitzels Forlag
Oplagsdato: 29 jul 2022
Forfatter(e) Per Bergfors, Poul K. Faarup, Jeanette Thomsen


Kategori Erhvervslivsstudier


ISBN-13 9788741274423


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 272


Udgave 2


Længde 17mm


Bredde 172mm


Højde 242mm


Udg. Dato 6 jan 2020


Oplagsdato 29 jul 2022


Forlag Hans Reitzels Forlag

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
kr 530
Normalpris
kr 435
Medlemspris
SPAR
kr 95
BOG (HÆFTET)
kr 430
Normalpris
kr 357
Medlemspris
SPAR
kr 73
BOG (HÆFTET)
kr 530
Normalpris
kr 435
Medlemspris
SPAR
kr 95
BOG (HÆFTET)
kr 245
Normalpris
kr 218
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (HÆFTET)
kr 355
Normalpris
kr 301
Medlemspris
SPAR
kr 54
BOG (HÆFTET)
kr 555
Normalpris
kr 455
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (HÆFTET)
kr 195
Normalpris
kr 181
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (HÆFTET)
kr 199
Normalpris
kr 184
Medlemspris
SPAR
kr 15
BOG (HÆFTET)
kr 380
Normalpris
kr 320
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (PAPERBACK)
kr 495
Normalpris
kr 406
Medlemspris
SPAR
kr 89
BOG (HÆFTET)
kr 270
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (PAPERBACK)
kr 415
Normalpris
kr 408
Medlemspris
SPAR
kr 7
BOG (HÆFTET)
kr 445
Normalpris
kr 368
Medlemspris
SPAR
kr 77
Vi anbefaler også
BOG (HARDBACK)
kr 179
Normalpris
kr 133
Medlemspris
SPAR
kr 46
BOG (HÆFTET)
kr 320
Normalpris
kr 214
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (HÆFTET)
kr 330
Normalpris
kr 219
Medlemspris
SPAR
kr 111
BOG (INDBUNDET)
kr 499
Normalpris
kr 359
Medlemspris
SPAR
kr 140
BOG (INDBUNDET)
kr 279
Normalpris
kr 188
Medlemspris
SPAR
kr 91
BOG (INDBUNDET)
kr 399
Normalpris
kr 294
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
kr 299
Normalpris
kr 208
Medlemspris
SPAR
kr 91
BOG (INDBUNDET)
kr 299
Normalpris
kr 229
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (INDBUNDET)
kr 299
Normalpris
kr 229
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (INDBUNDET)
kr 299
Normalpris
kr 217
Medlemspris
SPAR
kr 82
BOG (INDBUNDET)
kr 399
Normalpris
kr 278
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
kr 499
Normalpris
kr 371
Medlemspris
SPAR
kr 128
BOG (HARDBACK)
kr 296
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 74
BOG (INDBUNDET)
kr 199
Normalpris
kr 143
Medlemspris
SPAR
kr 56
BOG (INDBUNDET)
kr 399
Normalpris
kr 301
Medlemspris
SPAR
kr 98
BOG (HÆFTET)
kr 249
Normalpris
kr 173
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (HÆFTET)
kr 299
Normalpris
kr 217
Medlemspris
SPAR
kr 82
BOG (HARDBACK)
kr 179
Normalpris
kr 133
Medlemspris
SPAR
kr 46
BOG (INDBUNDET)
kr 399
Normalpris
kr 338
Medlemspris
SPAR
kr 61
BOG (INDBUNDET)
kr 249
Normalpris
kr 197
Medlemspris
SPAR
kr 52