Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Objektorienteret programmering i Java, 4. udgave
Af: Jacob Nordfalk Dansk E-bog
SPAR
kr 50
Objektorienteret programmering i Java, 4. udgave
Af: Jacob Nordfalk Dansk E-bog
4. udgave har fået vejledninger i, hvordan man kommer i gang med de mest udbredte programmeringsværktøjer. Grafikprogrammering er baseret på Swing med nye afsnit om animation, fuldskærmstegning, menuer, genvejstaster, faneblade, dialoger og tabeller (JTable). Eksemplerne er opdateret og forenklet til at følge praksis for Java (TM) 2 Platform Standard Edition 6.0. Introduktion til programmering Bogen starter fra grunden af, men har du ikke programmeret før, bør du være rede til at gøre en indsats, dvs. løbende lave en række små programmer for at øve dig i stoffet. Det forudsættes endvidere, at du har godt kendskab til computere på brugerniveau. En smule kendskab til matematik er også en fordel, men bestemt ikke et krav. Objektorienteret programmering Bogen arbejder grundigt med begreberne omkring objektorienteret programmering (OOP) og giver mange praktiske eksempler på denne måde at programmere på. Den introducerer og anvender løbende relevante dele af UML-notationen, der er meget anvendt i OOP og beslægtede fag som objektorienteret analyse og design. Objekte Klasser Autoboxing Nedarvning Polymorfi Indkapsling Indre klasser Interfaces Analyse og design Kravslister Brugssituationer Faciliteterne i Java Programmeringssproget Java har en række faciliteter, der kan lette programmeringen meget. Det overblik, der præsenteres i denne bog, hjælper dig med at udnytte de vigtigste faciliteter samtidig med, at hvert kapitel slutter af med at gå i dybden med en række relevante og avancerede emner. Grafik Brugergrænseflader (Swing) Hændelser Appletter Pakker Tråde Filhåndtering Håndtering af undtagelser Objekt-serialisering Netværkskommunikation Databaser Remote Method Invocation Alle programeksempler kan hentes på http://javabog.dk Vælg selv dit værktøj: Borland Jbuilder Eclipse.org Oracle Jdeveloper NetBeans BlueJ Indhold 0 Forord 0.1 Bogens opbygning 0.2 Til underviseren 0.3 ændringer i fjerde udgave 0.4 Tak 1 Introduktion 1.1 Programmering 1.2 Fordele og ulemper ved Java 1.3 Programmeringsværktøjer til Java 1.4 Hjælp og videre læsning 2 Basal programmering 2.1 Det første javaprogram 2.2 Variabler 2.3 Betinget udførelse 2.4 Blokke 2.5 Løkker 2.6 Værditypekonvertering 2.7 Fejl 2.8 Test dig selv 2.9 Resumé 2.10 Opgaver 2.11 Appendiks 2.12 Avanceret 3 Objekter 3.1 Objekter og klasser 3.2 Punkter (klassen Point) 3.3 Rektangler (klassen Rectangle) 3.4 Tekststrenge (klassen String) 3.5 Lister (klassen ArrayList) 3.6 Datoer (klassen Date) 3.7 Test dig selv 3.8 Resumé 3.9 Appendiks 3.10 Avanceret 4 Definition af klasser 4.1 En Boks-klasse 4.2 Indkapsling 4.3 Konstruktører 4.4 En Terning-klasse 4.5 Relationer mellem objekter 4.6 Nøgleordet this 4.7 Ekstra eksempler 4.8 Test dig selv 4.9 Resumé 4.10 Opgaver 4.11 Avanceret 5 Nedarvning 5.1 At udbygge eksisterende klasser 5.2 Polymorfe variabler 5.3 Eksempel: Et matador-spil 5.4 Stamklassen Object 5.5 Konstruktører i underklasser 5.6 Ekstra eksempler 5.7 Test dig selv 5.8 Resumé 5.9 Avanceret 6 Pakker 6.1 At importere klassedefinitioner 6.2 Standardpakkerne 6.3 Pakkers placering på filsystemet 6.4 At definere egne pakker 6.4.1 Eksempel 6.5 Pakke klasser i jar-filer (Java-arkiver) 6.6 Test dig selv 6.7 Resumé 6.8 Opgaver 6.9 Avanceret: public, protected og private 7 Lokale, objekt- og klassevariabler 7.1 Klassevariabler og -metoder 7.2 Lokale variabler og parametre 7.3 Test dig selv 7.4 Resumé 7.5 Avanceret 8 Arrays 8.1 Erklæring og brug 8.2 Gennemløb og manipulering af array 8.3 Array af objekter 8.4 Arrays versus lister (ArrayList) 8.5 Resumé 8.6 Opgaver 8.7 Avanceret 9 Grafiske programmer 9.1 Klassen Graphics 9.2 Metoder du kan kalde 9.3 Opgaver 9.4 Avanceret 10 Appletter 10.1 HTML-dokumentet 10.2 Javakoden 10.3 Metoder i appletter 10.4 Resumé 10.5 Avanceret 11 Grafiske standardkomponenter 11.1 Generering med et værktøj 11.2 Overblik over komponenter 11.3 Eksempel 11.4 Overblik over containere 11.5 Layout-managere 11.6 Menuer 11.7 Test dig selv 11.8 Resumé 11.9 Avanceret 12 Interfaces - grænseflader til objekter 12.1 Definere et interface 12.2 Implementere et interface 12.3 Interfaces i standardbibliotekerne 12.4 Test dig selv 12.5 Resumé 12.6 Opgaver 12.7 Avanceret 13 Hændelser i grafiske brugergrænseflader 13.1 Eksempel: LytTilMusen 13.2 Eksempel: Linjetegning 13.3 Ekstra eksempler 13.4 Appendiks 13.5 Avanceret 14 Undtagelser og køretidsfejl 14.1 Almindelige undtagelser 14.2 At fange og håndtere undtagelser 14.3 Undtagelser med tvungen håndtering 14.4 Præcis håndtering af undtagelser 14.5 Fange flere slags undtagelser 14.6 Resumé 14.7 Opgaver 14.8 Avanceret 15 Datastrømme og filhåndtering 15.1 Skrive til en tekstfil 15.2 Læse fra en tekstfil 15.3 Analysering af tekstdata 15.4 Binær læsning og skrivning 15.5 Appendiks 15.6 Test dig selv 15.7 Resumé 15.8 Opgaver 15.9 Avanceret 16 Netværkskommunikation 16.1 At forbinde til en port 16.2 At lytte på en port 16.3 URL-klassen 16.4 Opgaver 16.5 Avanceret 17 Flertrådet programmering 17.1 Princip 17.2 Ekstra eksempler 17.3 Opgaver 17.4 Avanceret 18 Serialisering af objekter 18.1 Hente og gemme objekter 18.2 Serialisering af egne klasser 18.3 Opgaver 18.4 Avanceret 19 RMI - objekter over netværk 19.1 Principper 19.2 I praksis 19.3 Opgaver 20 JDBC - databaseadgang 20.1 Kontakt til databasen 20.2 Kommunikere med databasen 20.3 Adskille database- og programlogik 20.4 Opgaver 20.5 Avanceret 21 Avancerede klasser 21.1 Nøgleordet abstract 21.2 Nøgleordet final 21.3 Indre klasser 21.4 Almindelige indre klasser 21.5 Lokale indre klasser 21.6 Anonyme indre klasser 21.7 Resumé 21.8 Opgaver 21.9 Avanceret 22 Objektorienteret analyse og design 22.1 Krav til programmet 22.2 Objektorienteret analyse 22.3 Objektorienteret design Engelsk-dansk ordliste Stikordsregister
Eksklusiv medlemspris 119 kr
Medlemspris 124 kr
Eksklusiv medlemspris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til eksklusiv medlemspris eller medlemspris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Download straks efter køb
Normalpris 169 kr
Download straks efter køb
Spar 50 kr
Se vores konkurrenters priser her
God 15.826 anmeldelser på
4. udgave har fået vejledninger i, hvordan man kommer i gang med de mest udbredte programmeringsværktøjer. Grafikprogrammering er baseret på Swing med nye afsnit om animation, fuldskærmstegning, menuer, genvejstaster, faneblade, dialoger og tabeller (JTable). Eksemplerne er opdateret og forenklet til at følge praksis for Java (TM) 2 Platform Standard Edition 6.0. Introduktion til programmering Bogen starter fra grunden af, men har du ikke programmeret før, bør du være rede til at gøre en indsats, dvs. løbende lave en række små programmer for at øve dig i stoffet. Det forudsættes endvidere, at du har godt kendskab til computere på brugerniveau. En smule kendskab til matematik er også en fordel, men bestemt ikke et krav. Objektorienteret programmering Bogen arbejder grundigt med begreberne omkring objektorienteret programmering (OOP) og giver mange praktiske eksempler på denne måde at programmere på. Den introducerer og anvender løbende relevante dele af UML-notationen, der er meget anvendt i OOP og beslægtede fag som objektorienteret analyse og design. Objekte Klasser Autoboxing Nedarvning Polymorfi Indkapsling Indre klasser Interfaces Analyse og design Kravslister Brugssituationer Faciliteterne i Java Programmeringssproget Java har en række faciliteter, der kan lette programmeringen meget. Det overblik, der præsenteres i denne bog, hjælper dig med at udnytte de vigtigste faciliteter samtidig med, at hvert kapitel slutter af med at gå i dybden med en række relevante og avancerede emner. Grafik Brugergrænseflader (Swing) Hændelser Appletter Pakker Tråde Filhåndtering Håndtering af undtagelser Objekt-serialisering Netværkskommunikation Databaser Remote Method Invocation Alle programeksempler kan hentes på http://javabog.dk Vælg selv dit værktøj: Borland Jbuilder Eclipse.org Oracle Jdeveloper NetBeans BlueJ Indhold 0 Forord 0.1 Bogens opbygning 0.2 Til underviseren 0.3 ændringer i fjerde udgave 0.4 Tak 1 Introduktion 1.1 Programmering 1.2 Fordele og ulemper ved Java 1.3 Programmeringsværktøjer til Java 1.4 Hjælp og videre læsning 2 Basal programmering 2.1 Det første javaprogram 2.2 Variabler 2.3 Betinget udførelse 2.4 Blokke 2.5 Løkker 2.6 Værditypekonvertering 2.7 Fejl 2.8 Test dig selv 2.9 Resumé 2.10 Opgaver 2.11 Appendiks 2.12 Avanceret 3 Objekter 3.1 Objekter og klasser 3.2 Punkter (klassen Point) 3.3 Rektangler (klassen Rectangle) 3.4 Tekststrenge (klassen String) 3.5 Lister (klassen ArrayList) 3.6 Datoer (klassen Date) 3.7 Test dig selv 3.8 Resumé 3.9 Appendiks 3.10 Avanceret 4 Definition af klasser 4.1 En Boks-klasse 4.2 Indkapsling 4.3 Konstruktører 4.4 En Terning-klasse 4.5 Relationer mellem objekter 4.6 Nøgleordet this 4.7 Ekstra eksempler 4.8 Test dig selv 4.9 Resumé 4.10 Opgaver 4.11 Avanceret 5 Nedarvning 5.1 At udbygge eksisterende klasser 5.2 Polymorfe variabler 5.3 Eksempel: Et matador-spil 5.4 Stamklassen Object 5.5 Konstruktører i underklasser 5.6 Ekstra eksempler 5.7 Test dig selv 5.8 Resumé 5.9 Avanceret 6 Pakker 6.1 At importere klassedefinitioner 6.2 Standardpakkerne 6.3 Pakkers placering på filsystemet 6.4 At definere egne pakker 6.4.1 Eksempel 6.5 Pakke klasser i jar-filer (Java-arkiver) 6.6 Test dig selv 6.7 Resumé 6.8 Opgaver 6.9 Avanceret: public, protected og private 7 Lokale, objekt- og klassevariabler 7.1 Klassevariabler og -metoder 7.2 Lokale variabler og parametre 7.3 Test dig selv 7.4 Resumé 7.5 Avanceret 8 Arrays 8.1 Erklæring og brug 8.2 Gennemløb og manipulering af array 8.3 Array af objekter 8.4 Arrays versus lister (ArrayList) 8.5 Resumé 8.6 Opgaver 8.7 Avanceret 9 Grafiske programmer 9.1 Klassen Graphics 9.2 Metoder du kan kalde 9.3 Opgaver 9.4 Avanceret 10 Appletter 10.1 HTML-dokumentet 10.2 Javakoden 10.3 Metoder i appletter 10.4 Resumé 10.5 Avanceret 11 Grafiske standardkomponenter 11.1 Generering med et værktøj 11.2 Overblik over komponenter 11.3 Eksempel 11.4 Overblik over containere 11.5 Layout-managere 11.6 Menuer 11.7 Test dig selv 11.8 Resumé 11.9 Avanceret 12 Interfaces - grænseflader til objekter 12.1 Definere et interface 12.2 Implementere et interface 12.3 Interfaces i standardbibliotekerne 12.4 Test dig selv 12.5 Resumé 12.6 Opgaver 12.7 Avanceret 13 Hændelser i grafiske brugergrænseflader 13.1 Eksempel: LytTilMusen 13.2 Eksempel: Linjetegning 13.3 Ekstra eksempler 13.4 Appendiks 13.5 Avanceret 14 Undtagelser og køretidsfejl 14.1 Almindelige undtagelser 14.2 At fange og håndtere undtagelser 14.3 Undtagelser med tvungen håndtering 14.4 Præcis håndtering af undtagelser 14.5 Fange flere slags undtagelser 14.6 Resumé 14.7 Opgaver 14.8 Avanceret 15 Datastrømme og filhåndtering 15.1 Skrive til en tekstfil 15.2 Læse fra en tekstfil 15.3 Analysering af tekstdata 15.4 Binær læsning og skrivning 15.5 Appendiks 15.6 Test dig selv 15.7 Resumé 15.8 Opgaver 15.9 Avanceret 16 Netværkskommunikation 16.1 At forbinde til en port 16.2 At lytte på en port 16.3 URL-klassen 16.4 Opgaver 16.5 Avanceret 17 Flertrådet programmering 17.1 Princip 17.2 Ekstra eksempler 17.3 Opgaver 17.4 Avanceret 18 Serialisering af objekter 18.1 Hente og gemme objekter 18.2 Serialisering af egne klasser 18.3 Opgaver 18.4 Avanceret 19 RMI - objekter over netværk 19.1 Principper 19.2 I praksis 19.3 Opgaver 20 JDBC - databaseadgang 20.1 Kontakt til databasen 20.2 Kommunikere med databasen 20.3 Adskille database- og programlogik 20.4 Opgaver 20.5 Avanceret 21 Avancerede klasser 21.1 Nøgleordet abstract 21.2 Nøgleordet final 21.3 Indre klasser 21.4 Almindelige indre klasser 21.5 Lokale indre klasser 21.6 Anonyme indre klasser 21.7 Resumé 21.8 Opgaver 21.9 Avanceret 22 Objektorienteret analyse og design 22.1 Krav til programmet 22.2 Objektorienteret analyse 22.3 Objektorienteret design Engelsk-dansk ordliste Stikordsregister
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 320
ISBN-13: 9788779008113
Format: PDF
ISBN-10: 8779008119
Udg. Dato: 1 jan 2007
Oplagsdato: 1 jan 2007
Forfatter(e): Jacob Nordfalk
Forfatter(e) Jacob Nordfalk


Kategori Informationsteknologi: generelt


Sprog Dansk


Sider 320

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 484

kr 599
Normalpris
kr 496
Medlemspris
SPAR
kr 115
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 275

kr 349
Normalpris
kr 282
Medlemspris
SPAR
kr 74
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 273

kr 340
Normalpris
kr 280
Medlemspris
SPAR
kr 67
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 404

kr 534
Normalpris
kr 417
Medlemspris
SPAR
kr 130
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 600

kr 816
Normalpris
kr 622
Medlemspris
SPAR
kr 216
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 283

kr 362
Normalpris
kr 291
Medlemspris
SPAR
kr 79
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 290

kr 399
Normalpris
kr 301
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 226

kr 299
Normalpris
kr 233
Medlemspris
SPAR
kr 73
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 65

kr 65
Normalpris
kr 65
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 133

kr 143
Normalpris
kr 134
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 210

kr 276
Normalpris
kr 217
Medlemspris
SPAR
kr 66
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 175

kr 198
Normalpris
kr 177
Medlemspris
SPAR
kr 23
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 333

kr 433
Normalpris
kr 343
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 565

kr 766
Normalpris
kr 585
Medlemspris
SPAR
kr 201
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 56

kr 79
Normalpris
kr 58
Medlemspris
SPAR
kr 23
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 375

kr 493
Normalpris
kr 387
Medlemspris
SPAR
kr 118
LYDBOG
Eksklusiv medlemspris kr 119

kr 149
Normalpris
kr 122
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 600

kr 816
Normalpris
kr 622
Medlemspris
SPAR
kr 216
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 186

kr 221
Normalpris
kr 190
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 297

kr 349
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 52
Vi anbefaler også
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 485

kr 619
Normalpris
kr 498
Medlemspris
SPAR
kr 134
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 87

kr 129
Normalpris
kr 91
Medlemspris
SPAR
kr 42
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 179

kr 299
Normalpris
kr 191
Medlemspris
SPAR
kr 120
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 106

kr 120
Normalpris
kr 107
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 307

kr 441
Normalpris
kr 320
Medlemspris
SPAR
kr 134
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 427

kr 490
Normalpris
kr 433
Medlemspris
SPAR
kr 63
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 119

kr 171
Normalpris
kr 124
Medlemspris
SPAR
kr 52
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 87

kr 109
Normalpris
kr 89
Medlemspris
SPAR
kr 22
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 250

kr 250
Normalpris
kr 250
Medlemspris
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 65

kr 94
Normalpris
kr 68
Medlemspris
SPAR
kr 29
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 367

kr 450
Normalpris
kr 375
Medlemspris
SPAR
kr 83
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 286

kr 337
Normalpris
kr 291
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 255

kr 353
Normalpris
kr 265
Medlemspris
SPAR
kr 98
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 286

kr 404
Normalpris
kr 298
Medlemspris
SPAR
kr 118
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 485

kr 619
Normalpris
kr 498
Medlemspris
SPAR
kr 134
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 312

kr 450
Normalpris
kr 326
Medlemspris
SPAR
kr 138
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 407

kr 506
Normalpris
kr 417
Medlemspris
SPAR
kr 99
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 436

kr 529
Normalpris
kr 445
Medlemspris
SPAR
kr 93
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 459

kr 619
Normalpris
kr 475
Medlemspris
SPAR
kr 160