Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Skriv så du bliver læst
SPAR
kr 27
Skriv så du bliver læst
Hvordan vinkler man en historie? Hvad er det nu en rubrik er? Hvilken genre skal jeg bruge? Kommunikationsfolk med en akademisk uddannelse har ikke nødvendigvis lært at bruge journalistiske virkemidler i deres uddannelse. Og det er et problem i virksomheder, som har brug for kommunikationsfolk, der kan skrive fængende tekster, så den interne og eksterne kommunikation kan understøtte de strategiske mål.   Kommunikationsfolk uden journalistisk baggrund kan have svært ved at vinkle en historie, deres sprog er tungt, og rubrikkerne er ikke fængende. De har svært ved at bruge de journalistiske genrer, og deres tekster virker ofte som ledelsespropaganda og pligtlæsning. Resultatet er, at modtagerne ikke synes teksterne er spændende at læse.   Skriv så du bliver læst viser, hvordan man i virksomhedskommunikation bruger journalistiske virkemidler, redskaber og genrer til at skrive tekster, som målgruppen finder spændende at læse. Bogen viser også, hvordan kommunikationsfolk med en journalistisk baggrund skal skrive, så de varetager virksomhedens interesser.   Anmelderne var begejstrede:   Søren Marquardt Frederiksen har skrevet en meget praktisk bog, som bør blive en bestseller (…) Den skal læses af alle, der skal kommunikere. Uanset om det er rapporter, svarskrivelser, artikler eller blogindlæg (…) Der er gennemgang af alle de journalistiske redskaber, hvordan historier skal vinkles, og hvordan der skal gennemføres interviews. Det er en magisk Grønspættebog.” - 5 ud af 6 stjerner Henrik Ørholst, Berlingske   ”Bogen burde være pligtlæsning for alle i kommunikationsverdenen (…) Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk. (…) En glimrende og velskrevet (det skulle den jo også gerne være) bog om kunsten at skrive skarpe, præcise og nødvendige tekster, som fanger, fænger og forfører sit publikum.” - Jon Kiellberg, Kommunikatøren, Dansk Kommunikationsforening   ”Har du svært ved at bryde igennem med dine pressemeddelelser, eller mangler firmaets interne nyhedsbrev et klart fokus, så giver Søren Marquardt Frederiksen i "Skriv så du bliver læst" et godt bud på, hvad problemerne kan være, og hvordan de løses. Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk.” - Mark A. Herron, Kultunaut   ”Søren Marquardt Frederiksen kan sit håndværk og formår at videreformidle sin store viden om genrer og virkemidler i ’Skriv så du bliver læst’. Bogen er et tilgængeligt opslagsværk, som kommunikationsfolk og andet ”fæ” kan drage nytte af, når et budskab skal sælges internt som eksternt. Skriv så du bliver læst kommer ikke til at samle støv på min bogreol.” - Kirsten Elmquist, i WOW Exenet Litteraturgruppe.  
Eksklusiv medlemspris 62 kr
Medlemspris 65 kr
Eksklusiv medlemspris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til eksklusiv medlemspris eller medlemspris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Download straks efter køb
Normalpris 89 kr
Download straks efter køb
Spar 27 kr
Se vores konkurrenters priser her
God 15.828 anmeldelser på
Hvordan vinkler man en historie? Hvad er det nu en rubrik er? Hvilken genre skal jeg bruge? Kommunikationsfolk med en akademisk uddannelse har ikke nødvendigvis lært at bruge journalistiske virkemidler i deres uddannelse. Og det er et problem i virksomheder, som har brug for kommunikationsfolk, der kan skrive fængende tekster, så den interne og eksterne kommunikation kan understøtte de strategiske mål.   Kommunikationsfolk uden journalistisk baggrund kan have svært ved at vinkle en historie, deres sprog er tungt, og rubrikkerne er ikke fængende. De har svært ved at bruge de journalistiske genrer, og deres tekster virker ofte som ledelsespropaganda og pligtlæsning. Resultatet er, at modtagerne ikke synes teksterne er spændende at læse.   Skriv så du bliver læst viser, hvordan man i virksomhedskommunikation bruger journalistiske virkemidler, redskaber og genrer til at skrive tekster, som målgruppen finder spændende at læse. Bogen viser også, hvordan kommunikationsfolk med en journalistisk baggrund skal skrive, så de varetager virksomhedens interesser.   Anmelderne var begejstrede:   Søren Marquardt Frederiksen har skrevet en meget praktisk bog, som bør blive en bestseller (…) Den skal læses af alle, der skal kommunikere. Uanset om det er rapporter, svarskrivelser, artikler eller blogindlæg (…) Der er gennemgang af alle de journalistiske redskaber, hvordan historier skal vinkles, og hvordan der skal gennemføres interviews. Det er en magisk Grønspættebog.” - 5 ud af 6 stjerner Henrik Ørholst, Berlingske   ”Bogen burde være pligtlæsning for alle i kommunikationsverdenen (…) Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk. (…) En glimrende og velskrevet (det skulle den jo også gerne være) bog om kunsten at skrive skarpe, præcise og nødvendige tekster, som fanger, fænger og forfører sit publikum.” - Jon Kiellberg, Kommunikatøren, Dansk Kommunikationsforening   ”Har du svært ved at bryde igennem med dine pressemeddelelser, eller mangler firmaets interne nyhedsbrev et klart fokus, så giver Søren Marquardt Frederiksen i "Skriv så du bliver læst" et godt bud på, hvad problemerne kan være, og hvordan de løses. Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk.” - Mark A. Herron, Kultunaut   ”Søren Marquardt Frederiksen kan sit håndværk og formår at videreformidle sin store viden om genrer og virkemidler i ’Skriv så du bliver læst’. Bogen er et tilgængeligt opslagsværk, som kommunikationsfolk og andet ”fæ” kan drage nytte af, når et budskab skal sælges internt som eksternt. Skriv så du bliver læst kommer ikke til at samle støv på min bogreol.” - Kirsten Elmquist, i WOW Exenet Litteraturgruppe.  
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 266
ISBN-13: 9788702119237
Format: ePub
ISBN-10: 8702119234
Udg. Dato: 7 jan 2014
Oplagsdato: 7 jan 2014
MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 210

kr 269
Normalpris
kr 216
Medlemspris
SPAR
kr 59
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 268

kr 349
Normalpris
kr 276
Medlemspris
SPAR
kr 81
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 98

kr 189
Normalpris
kr 107
Medlemspris
SPAR
kr 91
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 244

kr 299
Normalpris
kr 250
Medlemspris
SPAR
kr 55
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 135

kr 169
Normalpris
kr 138
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 175

kr 270
Normalpris
kr 185
Medlemspris
SPAR
kr 95
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 176

kr 189
Normalpris
kr 177
Medlemspris
SPAR
kr 13
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 212

kr 249
Normalpris
kr 216
Medlemspris
SPAR
kr 37
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 135

kr 135
Normalpris
kr 135
Medlemspris
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 112

kr 149
Normalpris
kr 116
Medlemspris
SPAR
kr 37
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 313

kr 348
Normalpris
kr 317
Medlemspris
SPAR
kr 35
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 159

kr 199
Normalpris
kr 163
Medlemspris
SPAR
kr 40
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 37

kr 50
Normalpris
kr 38
Medlemspris
SPAR
kr 13
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 140

kr 199
Normalpris
kr 146
Medlemspris
SPAR
kr 59
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 80

kr 100
Normalpris
kr 82
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 859

kr 1.499
Normalpris
kr 923
Medlemspris
SPAR
kr 640
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 199

kr 299
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 100
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 225

kr 225
Normalpris
kr 225
Medlemspris
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 185

kr 265
Normalpris
kr 193
Medlemspris
SPAR
kr 80
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 200

kr 200
Normalpris
kr 200
Medlemspris
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 39

kr 49
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 10
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 100

kr 120
Normalpris
kr 102
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 209

kr 249
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 320

kr 320
Normalpris
kr 320
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 350

kr 386
Normalpris
kr 354
Medlemspris
SPAR
kr 36
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 70

kr 101
Normalpris
kr 73
Medlemspris
SPAR
kr 31
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 150

kr 150
Normalpris
kr 150
Medlemspris
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 135

kr 159
Normalpris
kr 137
Medlemspris
SPAR
kr 24
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 37

kr 50
Normalpris
kr 38
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 230

kr 260
Normalpris
kr 233
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 185

kr 220
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 241

kr 275
Normalpris
kr 244
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 255

kr 275
Normalpris
kr 257
Medlemspris
SPAR
kr 20
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 10

kr 15
Normalpris
kr 11
Medlemspris
SPAR
kr 5
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28