Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Social Identitet
Af: Richard Jenkins Dansk Hæftet
SPAR
kr 38
Social Identitet
Af: Richard Jenkins Dansk Hæftet
Hvordan danner vi os en idé om, hvem vi er, hvad vi er, og hvordan kan vi være noget særligt, når så mange andre er ligesom os? Sådanne spørgsmål berører på forskellig måde begrebet identitet og i særdeleshed social identitet. Identitet er en proces, en bestræbelse, der varer ved, og som involverer ikke blot andre mennesker men også bredere sociale kollektiver. Dette er et af hovedargumenterne i denne 2. udgave af den engelske sociologiprofessor Richard Jenkins' populære og anerkendte bog om social identitet.   Richard Jenkins behandler begrebet social identitet ud fra Erving Goffmans, George Herbert Meads og Fredrik Barths værker. I kapitler om det kropsliggjorte selv, grupper og kategorier, institutionalisering og identifikation, identitet og modernitet, illustrerer Jenkins, hvordan social identitet i høj grad handler om mening og betydninger, og hvordan disse meninger og betydninger til stadighed kommunikeres, forhandles, modificeres og udvikles gennem sociale samhandlinger. Social identitet har i dette perspektiv at gøre med den proces, hvorigennem individer eller kollektiver etablerer relationer. Vores fornemmelse af hvem vi er, og hvem andre er, involverer både identifikations- og kategoriseringsprocesser. Uden en viden om hvem vi selv og andre er, kan vi ikke være i stand til at interagere meningsfuldt. Identitet er således forudsætningen for den tilstand, der kaldes ‘samfund’. Bogen giver selvsagt ikke nogen udtømmende analyse af identitetsbegrebets historie og implikationer, men den er med sin klare og koncise fremstilling en velegnet introduktion til identitetsbegrebet. Bogen henvender sig til en bred læserskare af studerende og andre med interesse i identitetsbegrebet.
Kampagne pris Velkomst pris 252 kr
Medlemspris 256 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
4 - 5 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 290 kr
Fragt: 59 kr
4 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 38 kr
Velkommen 15%
God 15.773 anmeldelser på
Hvordan danner vi os en idé om, hvem vi er, hvad vi er, og hvordan kan vi være noget særligt, når så mange andre er ligesom os? Sådanne spørgsmål berører på forskellig måde begrebet identitet og i særdeleshed social identitet. Identitet er en proces, en bestræbelse, der varer ved, og som involverer ikke blot andre mennesker men også bredere sociale kollektiver. Dette er et af hovedargumenterne i denne 2. udgave af den engelske sociologiprofessor Richard Jenkins' populære og anerkendte bog om social identitet.   Richard Jenkins behandler begrebet social identitet ud fra Erving Goffmans, George Herbert Meads og Fredrik Barths værker. I kapitler om det kropsliggjorte selv, grupper og kategorier, institutionalisering og identifikation, identitet og modernitet, illustrerer Jenkins, hvordan social identitet i høj grad handler om mening og betydninger, og hvordan disse meninger og betydninger til stadighed kommunikeres, forhandles, modificeres og udvikles gennem sociale samhandlinger. Social identitet har i dette perspektiv at gøre med den proces, hvorigennem individer eller kollektiver etablerer relationer. Vores fornemmelse af hvem vi er, og hvem andre er, involverer både identifikations- og kategoriseringsprocesser. Uden en viden om hvem vi selv og andre er, kan vi ikke være i stand til at interagere meningsfuldt. Identitet er således forudsætningen for den tilstand, der kaldes ‘samfund’. Bogen giver selvsagt ikke nogen udtømmende analyse af identitetsbegrebets historie og implikationer, men den er med sin klare og koncise fremstilling en velegnet introduktion til identitetsbegrebet. Bogen henvender sig til en bred læserskare af studerende og andre med interesse i identitetsbegrebet.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 240
ISBN-13: 9788776751036
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8776751036
Udg. Dato: 8 maj 2006
Længde: 17mm
Bredde: 173mm
Højde: 240mm
Oplagsdato: 23 okt 2020
Forfatter(e): Richard Jenkins
Forfatter(e) Richard Jenkins


Kategori Sociologi og antropologi


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 240


Udgave 1


Længde 17mm


Bredde 173mm


Højde 240mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 325

kr 329
Normalpris
kr 325
Medlemspris
SPAR
kr 4
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 251

kr 289
Normalpris
kr 255
Medlemspris
SPAR
kr 38
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 215

kr 225
Normalpris
kr 216
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 203

kr 225
Normalpris
kr 205
Medlemspris
SPAR
kr 22
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 305

kr 360
Normalpris
kr 311
Medlemspris
SPAR
kr 55
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 245

kr 280
Normalpris
kr 249
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 299

kr 299
Normalpris
kr 299
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 271

kr 295
Normalpris
kr 273
Medlemspris
SPAR
kr 24
E-BOG
Kampagne pris kr 232

kr 333
Normalpris
kr 242
Medlemspris
SPAR
kr 101
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 249
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 269

kr 269
Normalpris
kr 269
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 357

kr 430
Normalpris
kr 364
Medlemspris
SPAR
kr 73
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 296

kr 348
Normalpris
kr 301
Medlemspris
SPAR
kr 52
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 261

kr 348
Normalpris
kr 270
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 427

kr 585
Normalpris
kr 443
Medlemspris
SPAR
kr 158
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 267

kr 310
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 252

kr 297
Normalpris
kr 257
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 256

kr 276
Normalpris
kr 258
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 198

kr 246
Normalpris
kr 203
Medlemspris
SPAR
kr 48
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 150

kr 150
Normalpris
kr 150
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 267

kr 385
Normalpris
kr 279
Medlemspris
SPAR
kr 118
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 429

kr 507
Normalpris
kr 437
Medlemspris
SPAR
kr 78
E-BOG
Kampagne pris kr 110

kr 158
Normalpris
kr 115
Medlemspris
SPAR
kr 48
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 456

kr 529
Normalpris
kr 463
Medlemspris
SPAR
kr 73
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 404

kr 551
Normalpris
kr 419
Medlemspris
SPAR
kr 147
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 330

kr 360
Normalpris
kr 333
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 330

kr 360
Normalpris
kr 333
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 478

kr 552
Normalpris
kr 485
Medlemspris
SPAR
kr 74
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 479

kr 552
Normalpris
kr 486
Medlemspris
SPAR
kr 73
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 391

kr 438
Normalpris
kr 396
Medlemspris
SPAR
kr 47