Plusbog – for dig, der er vild med bøger

Hos Plusbog kan du både handle som gæst og som Plusbog-medlem.

Er du ikke medlem? Du kan altid købe til vores lave normalpriser uden medlemskab.

Plusbog fordelsklub
Plusbog er en fordelsklub med ekstra medlemsrabat på over 250.000 bøger. De lave medlemspriser og billigere fragt gælder kun for medlemmer. Har du ikke et medlemskab, bliver det automatisk lagt i din indkøbskurv, hvis du køber til medlemspris. Medlemskabet koster kun 49 kr/30 dage og løber indtil du opsiger det. Afmeld når du har lyst.
Se alle fordele her


Plusbog – for dig, der er vild med bøger

Hos Plusbog kan du både handle som gæst og som Plusbog-medlem.

Er du ikke medlem? Du kan altid købe til vores lave normalpriser uden medlemskab.

Plusbog fordelsklub
Plusbog er en fordelsklub med ekstra medlemsrabat på over 250.000 bøger. De lave medlemspriser og billigere fragt gælder kun for medlemmer. Har du ikke et medlemskab, bliver det automatisk lagt i din indkøbskurv, hvis du køber til medlemspris. Medlemskabet koster kun 49 kr/30 dage og løber indtil du opsiger det. Afmeld når du har lyst.
Se alle fordele her


Medlemskab
49,-
30
/ dage
Plusbog logo

Fitness og styrketræning

Fitness og styrketræning

Fagbog om styrketræning træningsplanlægning fra årsplan til programlægning. Valg af øvelser, redskaber, sæt, repetitioner, belastning, hastighed, pauser, rækkefølge og split. Detaljerede øvelsesbeskri... læs mere
Vælg format: Hvad er forskellen
Spar 50 kr
234 kr
  • Denne pris gælder for medlemmer. Medlemskab kun 49 kr/30 dage i løbende abonnement - afmeld når du har lyst.
  • Få altid de nyeste bøger, bestsellers og mere end 250.000 bøger til ekstra lave priser.
  • Lavere fragtpriser.
284 kr
For dig der ikke ønsker medlemskab.
Leveringstid: Download straks efter køb
90 dages returret
Når du vælger at købe bogen til medlemspris, har du allerede sparet de første 30 dages medlemskab - og du får billigere fragt.
Smugkig i bogen
Anmeld bogen
Beskrivelse
Fagbog om alle aspekter af fitness træning, fra opvarmning over styrketræning til udstrækning. Essentiel håndbog for alle med interesse for emnet. Træningsplanlægning gennemgås fra årsplan til programlægning med utallige informationer om valg af øvelser, redskaber, sæt, repetitioner, belastning, hastighed, pauser, rækkefølge, split og restitution. Desuden detaljerede beskrivelser af øvelser og variationer samt træningsteknik og skadesforebyggelse samt træning for særlige målgrupper. Kredsløbstræning, motoriktræning, styrketræning og bevægelighedstræning. Faciliteter, redskaber, forskellige træningsformer i fitnessregi samt trænerrollen og undervisningsmetoder. For instruktører, personlige trænere, fysiske trænere og fysioterapeuter samt idrætslærere og idrætsstuderende i gymnasiet og folkeskolen, på aftenskoler og højskoler, ved skoler, universiteter og seminarier. 1. Indledning 8 2. Basisviden 9 Anatomi 9 Fysiologi 18 Ernæring 21 Doping 24 Spiseforstyrrelser 25 3. Træningslære 27 4. Træningsplanlægning 29 Behovsanalyse 31 Kapacitetsanalyse 31 Testning 37 Målsætning 52 Planlægning 53 Årsplan 63 Periodeplan 64 Ugeplan 65 Træningspasplan 67 Træning 70 5. Programlægning 73 Øvelser 75 Belastning 80 Repetitioner 85 Sæt 87 Kontraktionstype 88 Kontraktionstempo 89 Pauser 92 Øvelsesrækkefølge 93 Restitution 95 6. Programmer 97 Grundprogram 101 Efterfølgende programmer 105 Splitprogrammer 113 Variationsmetoder 124 7. Organisation 127 Metoder 127 Træningsudstyr 132 Opstilling 143 Gruppering 144 Udgangsstillinger 145 8. Opvarmning 147 9. Konditionstræning 149 Kontinuerlig træning 151 Intervaltræning 152 Træningsintensitet 155 Cardiotræning 163 Aerobic 167 Steptræning 169 Indendørs holdcykling 171 Udendørs kredsløbstræning 173 10. Nedvarmning 175 11. Koordinationstræning 177 Balancetræning 178 Boldtræning 180 12. Muskeltræning 183 Formål og metode 184 Afbalanceret træning 186 Øvelsesvalg 187 Modifikationer 187 13. Smidighedstræning 189 14. Mentaltræning 193 Den mentale kapacitet 193 Mind-body træning 194 Terapi og træning 195 15.Træningsteknik 197 Kropsholdning 197 Udgangsstilling 197 Vejrtrækning 199 Øvelsesudførelse 201 16. Træningsinstruktion 207 Øvelsesinstruktion 207 Metodik 208 Notation 211 17. Trænerrollen 213 18. Træningsfaciliteter 215 19. Træningsredskaber 217 20. Beklædning og udstyr 219 21. Overkropstræning 223 22. Kropsstammetræning 233 24. Hofte- og Bentræning 247 24. Særlige målgrupper 261 Svage målgrupper 262 Overvægtige 264 Ældre 265 Kvinder 266 Gravide 267 Børn og unge 270 25. Skader og forebyggelse 271 Anbefalet læsning, Litteratur 274 Appendiks I, Muskeloversigt 276 Appendiks II, Styrkeøvelser 296 Appendiks III, Strækøvelser 338 Appendiks IV, Variationsmetoder 341 Ordliste 358 Stikordsregister 363 Om forfatteren 366 Fitnessbøger 367
Detaljer
Sprog:
Dansk
ISBN-13:
9788792693822
Forlag:
Aagaard
Forfatter(e):
ISBN-10:
8792693822
Format:
PDF
Sider:
368
Udg. Dato:
22 nov 2014
Oplagsdato:
22 nov 2014
Boganmeldelser · Fitness og styrketræning
Marina Aagaard
Vær den første til
at anmelde bogen
Skriv en boganmeldelse & VIND
Hver måned udvælger vi 3 vindere:
Den der har skrevet flest anmeldelser
Den, der har skrevet den bedste
Vi trækker lod blandt alle nye anmeldelser