Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Metode
SPAR
kr 39
Metode

HVAD ER PROBLEMET?
Når man i dag som studerende eller som ansat i en virksomhed bliver stillet en opgave, er det vigtigt først at identificere det problem, der skal løses. Dernæst skal man anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet.
Metode – til markedsføring og service er en praksisorienteret guide til, hvordan man skaber et grundlag for at undersøge og forstå – eller mere præcist – skaber viden og indsigt, så anbefalinger og beslutninger giver mening. Du præsenteres for en metodik, der hjælper dig med at undersøge virkeligheden og kommunikere om den.
Bogens første del handler om undersøgelsesdesign i form af de overordnede, især metodiske, overvejelser, man skal gøre sig, inden man begynder at indsamle data. Kapitel 1 er en introduktion til metode og det at tænke metodisk. Kapitel 2 omhandler undersøgelsesprocessen og de forskellige faser, der hører til den. Fokus er på overvejelser omkring og konsekvenserne af de designmæssige til- og fravalg. Kapitel 3 går i dybden med to af de mest centrale begreber i en undersøgelsesproces, problemstilling og problemformulering. Kapitel 4 handler om opgaveskrivning og giver en struktur, der kan bruges på tværs af de faglige områder. Kapitel 5 beskæftiger sig med informationsbehov og -indsamling. Kapitlet skelner mellem forskellige former for viden, og det diskuteres, hvordan man kan gå til sin empiri. Kapitel 6 definerer og diskuterer forskellige grundbegreber i forbindelse med indsamling af data, nemlig primære og sekundære data, kvalitative og kvantitative data, reliabilitet og validitet. Kapitel 7 omhandler digital metode i en digital verden. Kapitel 8 inddrager forskellige modeller og teorier, som kan hjælpe dig med at finde struktur og retning.
Derefter går bogen i dybden med, hvordan man rent faktisk skaffer data. Kapitel 9 beskæftiger sig med selve markedsanalysen. Kapitel 10 handler om kvantitative metoder og introducerer dig til emner som stikprøver og stikprøvefejl. Kapitel 11 gennemgår, hvordan man arbejder med dataindsamling ved brug af spørgeskema som dataindsamlingsteknik. Kapitel 12 handler om kvalitative dataindsamlingsteknikker.
Til sidst beskriver bogen rapportering og økonomi i analyser, fx formidling og præsentation af resultater. Kapitel 13 bygger videre på kapitel 9, 10 og 11. Data er indsamlet og skal analyseres, og hypoteserne skal verificeres, inkl. brug af Excel. Kapitel 14 bygger videre på kapitel 12 og handler om at analysere kvalitative data. Der gives praktiske eksempler på interviewskabeloner og analysemetoder som transskribering, kodning og kategorisering. Kapitel 15 omhandler rapporten og estimering af de økonomiske konsekvenser af konklusionen på arbejdet.
Som studerende får du en metode, så du kan overbevise andre – fx lærer og censor – om, at din viden er sand og holdbar, at dine valg af værktøjer og fremgangsmåder kan begrundes, og at din indsigt kan bruges i praksis. Tro flytter bjerge – Indsigt flytter mennesker.

Eksklusiv medlemspris 256 kr
Medlemspris 260 kr
Eksklusiv medlemspris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til eksklusiv medlemspris eller medlemspris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 295 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 39 kr
Se vores konkurrenters priser her
God 15.838 anmeldelser på

HVAD ER PROBLEMET?
Når man i dag som studerende eller som ansat i en virksomhed bliver stillet en opgave, er det vigtigt først at identificere det problem, der skal løses. Dernæst skal man anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet.
Metode – til markedsføring og service er en praksisorienteret guide til, hvordan man skaber et grundlag for at undersøge og forstå – eller mere præcist – skaber viden og indsigt, så anbefalinger og beslutninger giver mening. Du præsenteres for en metodik, der hjælper dig med at undersøge virkeligheden og kommunikere om den.
Bogens første del handler om undersøgelsesdesign i form af de overordnede, især metodiske, overvejelser, man skal gøre sig, inden man begynder at indsamle data. Kapitel 1 er en introduktion til metode og det at tænke metodisk. Kapitel 2 omhandler undersøgelsesprocessen og de forskellige faser, der hører til den. Fokus er på overvejelser omkring og konsekvenserne af de designmæssige til- og fravalg. Kapitel 3 går i dybden med to af de mest centrale begreber i en undersøgelsesproces, problemstilling og problemformulering. Kapitel 4 handler om opgaveskrivning og giver en struktur, der kan bruges på tværs af de faglige områder. Kapitel 5 beskæftiger sig med informationsbehov og -indsamling. Kapitlet skelner mellem forskellige former for viden, og det diskuteres, hvordan man kan gå til sin empiri. Kapitel 6 definerer og diskuterer forskellige grundbegreber i forbindelse med indsamling af data, nemlig primære og sekundære data, kvalitative og kvantitative data, reliabilitet og validitet. Kapitel 7 omhandler digital metode i en digital verden. Kapitel 8 inddrager forskellige modeller og teorier, som kan hjælpe dig med at finde struktur og retning.
Derefter går bogen i dybden med, hvordan man rent faktisk skaffer data. Kapitel 9 beskæftiger sig med selve markedsanalysen. Kapitel 10 handler om kvantitative metoder og introducerer dig til emner som stikprøver og stikprøvefejl. Kapitel 11 gennemgår, hvordan man arbejder med dataindsamling ved brug af spørgeskema som dataindsamlingsteknik. Kapitel 12 handler om kvalitative dataindsamlingsteknikker.
Til sidst beskriver bogen rapportering og økonomi i analyser, fx formidling og præsentation af resultater. Kapitel 13 bygger videre på kapitel 9, 10 og 11. Data er indsamlet og skal analyseres, og hypoteserne skal verificeres, inkl. brug af Excel. Kapitel 14 bygger videre på kapitel 12 og handler om at analysere kvalitative data. Der gives praktiske eksempler på interviewskabeloner og analysemetoder som transskribering, kodning og kategorisering. Kapitel 15 omhandler rapporten og estimering af de økonomiske konsekvenser af konklusionen på arbejdet.
Som studerende får du en metode, så du kan overbevise andre – fx lærer og censor – om, at din viden er sand og holdbar, at dine valg af værktøjer og fremgangsmåder kan begrundes, og at din indsigt kan bruges i praksis. Tro flytter bjerge – Indsigt flytter mennesker.

Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 272
ISBN-13: 9788741274423
Indbinding: Hæftet
Udgave: 2
ISBN-10: 8741274423
Udg. Dato: 6 jan 2020
Længde: 17mm
Bredde: 172mm
Højde: 242mm
Oplagsdato: 29 jul 2022
Forfatter(e) Per Bergfors, Poul K. Faarup, Jeanette Thomsen


Kategori Erhvervslivsstudier


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 272


Udgave 2


Længde 17mm


Bredde 172mm


Højde 242mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 469

kr 579
Normalpris
kr 480
Medlemspris
SPAR
kr 110
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 451

kr 555
Normalpris
kr 461
Medlemspris
SPAR
kr 104
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 406

kr 495
Normalpris
kr 415
Medlemspris
SPAR
kr 89
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 447

kr 550
Normalpris
kr 457
Medlemspris
SPAR
kr 103
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 455

kr 560
Normalpris
kr 466
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 357

kr 430
Normalpris
kr 364
Medlemspris
SPAR
kr 73
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 275

kr 275
Normalpris
kr 275
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 432

kr 530
Normalpris
kr 442
Medlemspris
SPAR
kr 98
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 72

kr 75
Normalpris
kr 72
Medlemspris
SPAR
kr 3
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 447

kr 550
Normalpris
kr 457
Medlemspris
SPAR
kr 103
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 200

kr 220
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 357

kr 430
Normalpris
kr 364
Medlemspris
SPAR
kr 73
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 320

kr 380
Normalpris
kr 326
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 235

kr 250
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 15
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 263

kr 305
Normalpris
kr 267
Medlemspris
SPAR
kr 42
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 256

kr 295
Normalpris
kr 260
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 181

kr 195
Normalpris
kr 182
Medlemspris
SPAR
kr 14
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 237

kr 270
Normalpris
kr 240
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 200

kr 220
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 320

kr 380
Normalpris
kr 326
Medlemspris
SPAR
kr 60
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 139

kr 200
Normalpris
kr 145
Medlemspris
SPAR
kr 61
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 237

kr 270
Normalpris
kr 240
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 295

kr 325
Normalpris
kr 298
Medlemspris
SPAR
kr 30
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 215

kr 309
Normalpris
kr 224
Medlemspris
SPAR
kr 94
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 200

kr 220
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (ANDET)
Eksklusiv medlemspris kr 402

kr 490
Normalpris
kr 411
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 357

kr 430
Normalpris
kr 364
Medlemspris
SPAR
kr 73
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 357

kr 430
Normalpris
kr 364
Medlemspris
SPAR
kr 73
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 395

kr 480
Normalpris
kr 404
Medlemspris
SPAR
kr 85
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 245

kr 280
Normalpris
kr 249
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 237

kr 270
Normalpris
kr 240
Medlemspris
SPAR
kr 33